Jezus Christus was een meisje

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: Dirk: Naïef progressief en dan toch opportunistisch ?

Bericht door Maria » 12 dec 2019 12:28

Bonjour schreef:
12 dec 2019 05:35
Dit is blijkbaar nog een stap te ver.
Het effect van Jezus Christ Superstar bleek anders dan verwacht.
In mijn kennissen kring in die tijd zaten een aantal niet kerkgangers, waarvan er enkelen zeiden:
"Dit zou ik zo kunnen gaan geloven."
Het effect van een goede en ook gevoelsmatige verbeelding?
Ook ik kreeg in die tijd weer even een opleving en versterking van mijn geloof.

De film Monty Python's Life of Brian had het tegenovergestelde effect.
Dit ging idd. een stap te ver.
https://www.trouw.nl/nieuws/ooit-waren- ... ~b21f6cc3/]
Aan een kruis hangen en een vrolijk wijsje zingen, is dat godslastering? De komieken van Monty Python dachten van niet, maar veel geestelijken en politici waren ongenadig. Hun film Life of Brian leidde tot internationale controverse en boycots. Een terugblik.
Het heeft wel een evergreen opgeleverd, waarvan men tegenwoordig nog amper weet waar het ooit voor staat en vandaan komt.

"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Nic

Re: Jezus Christus was een meisje

Bericht door Nic » 12 dec 2019 19:39

Storm schreef:
12 dec 2019 12:15
Ooit zei iemand tegen mij: "je zou die Jezus nooit zo bijzonder gevonden hebben als het een vrouw was en geen man". Ik moest er weer aan denken toen ik over dit boek las; ~ Jezus Christina~ tja het is even wennen.
Ik verbaas me altijd weer over de bijbelse verhalen waar de man op zijn nummer wordt gezet.
Pas weer van het verhaal (Lucas 1) van Zacharias en Maria begrepen, dat de priester zijn mond moet houden en dat Maria spreekt.
Of de positie van de vrouwen die waken bij het graf. Alle mannen zijn verdwenen.

Maar de positie van de vrouw is ook in Nederland nog lang niet overal gelijk.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 dec 2019 19:43

Deze persoon met veel likes verwoordde het als volgt:
Dit is ver beneden alle gevoel voor respect voor de levensovertuiging van anderen en mist alle fijngevoeligheid, hoeveel humor je ook wilt gebruiken. Als de maker van dit boekje het doel heeft gehad landgenoten te shockeren is hij daarin geslaagd. Als hij niets beters te doen dan shockeren, is dat betreurenswaardig. Met respect voor de vrijheid van meningsuiting - dit overschrijdt een fatsoensgrens.
Nummer 2:
Wat een lichtgeraakte mensen hier allemaal, zeg. Allemaal makkelijk op de teentjes getrapt. Vrijheid van meningsuiting mensen! Je hoeft het niet te lezen en gekwetst zijn is een keuze. Het getuigt wel van weinig incasseringsvermogen als je je door alles op de kast laat jagen. Toon karakter en sta er boven. Die verbied-reflex is veel erger dan dit boekje.
Nummer 3:
Net als dat de bijbel vol staat met onzinnige passages en klinkklare onzinverhalen, staat dit boek er ook vol mee. Echter val je bij dit boek niet in slaap na het lezen van 1 pagina en is het nog leuk om te lezen ook.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 12 dec 2019 20:10

Op GeenStijl de ongecensureerde mening van een commentator.
Nu dit weer. Bij supermarktketen Dirk kon men exemplaren winnen van het genderinclusieve stripboekje 'Jezus was een meisje'. Nu zijn de waarheden verzinselen van het geloof sowieso wat multi-interpretabel: het ene deel heeft geen paus, het andere deel wel, die doet niet aan Maria en die zou Maria wel doen en bij de ene moet de vrouw in het zwart & vort naar het aanrecht - hangt allemaal maar af van de mate van dichtgetiktheid. En wie zijn wij nou eigenlijk om de inhoud van Jezus' onderbroekje te bepalen? Misschien was hij wel een meisje gevangen in het lichaam van een meisje, weten wij veel.

Enfin, een deel van de religekkies vindt 'Jezus was een meisje' écht niet kunnen, ze zijn echt gekrenkt en geraakt in het diepst van hun darmen. Zo zijn die van het CIP (Christelijke Informatie Pikhoofden) 'ontstemd' wegens 'doelbewust in te zetten op het beledigen en schofferen van christenen' en de sneue rukkers van CitizenGO (anti-homo blabla) zijn ook helemaal over de pis. Nou nou, een persiflage middels een humoristisch stripboekje over Jezus, het is ook wel heel erg KWETSEND allemaal, als jij op zondag je eigen gelijk zit te bezingen in de kerkbankjes en iemand het waagt daar de draak mee aan te steken. Het aller- allerergste is nog dat Dirk buigt voor de bijbelsnuivers. 'Jezus was een meisje' is natuurlijk wel gewoon te koop bij de dikke bolle blauwe man want daar is alles te koop. Weet u trouwens welke profeet óók een meisje was?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 12 dec 2019 21:36

Tja die gristengekkies toch. Sommigen willen niet iets kopen in een winkel omdat er een boekje is over; ~Jezus is een meisje~, hoe durven ze. :(
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 12 dec 2019 23:52

Het had ook "Je zus"moeten zijn niet Jezus" dus toch een meisje toch ? :angel12: :D
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 13 dec 2019 00:27

Als de maagdelijke geboorte echt was geweest, zou Jezus inderdaad een meisje zijn, aangezien er dan geen mannelijke y-chromosoom bij betrokken was.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 dec 2019 01:47

ChaimNimsky schreef:
13 dec 2019 00:27
Als de maagdelijke geboorte echt was geweest, zou Jezus inderdaad een meisje zijn, aangezien er dan geen mannelijke y-chromosoom bij betrokken was.
Met logica overtuig je geen gelovigen,
Ik wens u alle goeds

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 13 dec 2019 16:00

Enfin, een deel van de religekkies vindt 'Jezus was een meisje' écht niet kunnen, ze zijn echt gekrenkt en geraakt in het diepst van hun darmen.
Ja, dat is wel erg, dat die mensen er iets bij voelen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 13 dec 2019 17:53

gerard_m schreef:
13 dec 2019 16:00
En dan vraag ik mij af of de religieuze jankers het boek echt hebben gelezen of dat ze op grond van de titel een bedrijf proberen te boycotten en heel hoog opgeven van het leed dat hen is overkomen.

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 13 dec 2019 18:02

Peter van Velzen schreef:
13 dec 2019 01:47
ChaimNimsky schreef:
13 dec 2019 00:27
Met logica overtuig je geen gelovigen,
Uiteindelijk heeft het bij mij wel aardig gewerkt hoor :)
I sat by the ocean.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 13 dec 2019 18:14

Ronaldus67 schreef:
13 dec 2019 18:02
Uiteindelijk heeft het bij mij wel aardig gewerkt hoor :)
Het kwam op het juiste moment :)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 13 dec 2019 18:16

ZA 15 DECEMBER 2018
15:30 - 16:30
georganiseerd door Donner
Op zaterdag 15 December presenteert Crazie Dutch Men met trots zijn nieuwe strip-album bij Boekhandel Donner. Onorthodox, satirisch en vrolijk 'blasfemisch' zijn steekwoorden die dit bijzondere album kenmerken. Nico Haasbroek zal het eerste exemplaar in ontvangst nemen. Aansluitend zal Jan Bart Dieperink signeren.

Entree: Toegang vrij

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 13 dec 2019 18:35

PietV. schreef:
13 dec 2019 18:16
ZA 15 DECEMBER 2018
15:30 - 16:30
georganiseerd door Donner
Op zaterdag 15 December presenteert Crazie Dutch Men met trots zijn nieuwe strip-album bij Boekhandel Donner. Onorthodox, satirisch en vrolijk 'blasfemisch' zijn steekwoorden die dit bijzondere album kenmerken. Nico Haasbroek zal het eerste exemplaar in ontvangst nemen. Aansluitend zal Jan Bart Dieperink signeren.

Entree: Toegang vrij
Is dit een oproep of een statement Piet? Anders zijn we een jaar te laat :D
I sat by the ocean.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 14 dec 2019 02:46

PietV. schreef:
13 dec 2019 17:53
gerard_m schreef:
13 dec 2019 16:00
En dan vraag ik mij af of de religieuze jankers het boek echt hebben gelezen of dat ze op grond van de titel een bedrijf proberen te boycotten en heel hoog opgeven van het leed dat hen is overkomen.
Wie zich gekwetst voelt door de suggestie dat Jezus een meisje was. Heeft wel een erg discrimineerde houding ten opzichte van vrouwen!
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie