Homogenezingspraktijken tegen 'duivelse' gevoelens

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Hopper
Banned

Re: Homogenezingspraktijken tegen 'duivelse' gevoelens

Bericht door Hopper » 24 dec 2019 14:35

Ik stop er ook mee. Het begint neer te komen op herhaling van zetten. Waarbij telkens mijn stellingen handig ontweken worden.
Dat op zich is al veelzeggend .
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 25 dec 2019 01:51

Hopper schreef:
24 dec 2019 09:46
Peter van Velzen schreef:
24 dec 2019 03:42

Ben je het nu met me eens dat het moeilijk is, of wil je stellen dat het onmogelijk is? en geloof je echt dat "homogeneizing" bestaat? Je zou een moete kijken op de faceboek pagina van Inge Bosgra. War te leren valt dat het ook al vresleijk moeilijk is om ,met een gelovige familie om te gaan als je geen homo bent, maar niet langer in de waan geloodt, in plaats van hier een hoop onzin uit te kramen. (excuser le mot, maar het komt op mij allemaal vrij onzinnig over)/
Je reageert niet op wat ik schreef. Weer eens een pluimbal dus. (Wat dat ook betekenen moge.) Ik reageerde op jouw reactie waarin in je dit schreef:

Ook kiest niemand er voor om zich te laten knechten. Jezelf bevrijden kan.
Het is een keuze om je laten knechten door je gelovige familie. En de enige die bevrijden kan is de persoon zélf. Of het gemakkelijk of moeilijk is heb ik niet ter sprake gebracht.
Ik ge niet verder discussiËrem met je en je ook niet meer vragen wat je bedoelt. Prettige feestdagen!
Ik wens u alle goeds

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 25 dec 2019 14:18

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -amsterdam?
Joel (20) werd uit huis gezet na coming-out: 'Mijn ouders wilden me laten genezen'
Toen Joel (20) op zijn zeventiende uit de kast kwam bij zijn religieuze ouders, waren die woedend. Ze mishandelden hem, waarna hij uit huis vluchtte en maandenlang thuisloos was. Tijdens een speciaal kerstconcert deelt hij zijn verhaal, om aandacht te vragen voor dak- en thuisloze LHBTI-jongeren.

Wat volgde, was een nare periode van twee weken, waarin Joel en zijn ouders veel ruzie hadden. "Ik werd ook geslagen. De dominee werd er zelfs bij gehaald om te kijken of ze me konden genezen."

Nu, twee jaar later, woont hij in een studentenhuis in Utrecht en volgt hij een opleiding.
"Ik heb weer wat contact met mijn moeder, maar mijn homoseksualiteit is geen onderwerp waar we over praten. Als ik bij mijn ouders ben, zegt mijn vader mij soms gedag. Maar soms zegt hij ook niks. Hij negeert me en we hebben niet echt een band." Daardoor voelt hij zich heel onzeker, zegt hij.

Joel vertelde zijn verhaal vandaag tijdens het Regenboog Kerstconcert voor dak- en thuisloze LHBTI-jongeren in Amsterdam. Naar schatting zijn er zo'n 700 dakloze LHBTI-jongeren in ons land, zegt de organisatie, maar mogelijk ligt dat aantal hoger.
700 daklozen onder alleen al LHBTI-jongeren en een onbekend aantal thuislozen.
Ik wist niet dat het er zoveel zijn.
En dan heb je het over velen die tijdelijk dakloos waren in noodsituaties, maar hoevelen waren er ooit dakloos voor ze een eigen onderdak kregen?
Hoevelen hadden een definitieve breuk met hun ouders?
En/of de rest van hun familie?
Hoeveel ondertussen oudere mensen,die ooit hetzelfde meemaakten?

Het wordt tijd dat er wetten komen om ten minste waar mogelijk is de grootste uitwassen te bestrijden.

Joel wilde niets weten van homogenezing.

Wouter daarentegen dacht toen hij 15 jaar was dat het misschien toch mogeijk was ervan te genezen.
De homoseksuele Wouter vertelde eerder aan RTL Nieuws dat hij op zijn vijftiende naar een 'homogenezer' ging. Pas nu beseft hij zich hoe schadelijk de 'genezer' was.
Zie filmpje.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 26 dec 2019 13:46

Afbeelding

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 28 dec 2019 10:50

Weer een pareltje van Inge.
Pleidooi voor verbod op ´homogenezing´ in Nederland
Het raakt dan ook veel van wat velen van ons belangrijk vinden, zoals de vrijheid van godsdienst en het recht op gelijke behandeling. Maar ook ons mensbeeld en datgene dat wij als ‘goed’ en ‘de bedoeling’ beschouwen. Dit gaat over diep menselijke thema’s als identiteit en integriteit.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 dec 2019 11:05

Wat ik google (http://www.holebi.info/phpnews/kortnews ... s&id=12080), is dat God voor slechts 40% verantwoordelijk is voor de seksuele geaardheid bij mannen. Veel is nog onbekend. Misschien kun je voor 60% genezen worden...blijft over: Biseksueel!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Hopper
Banned

Bericht door Hopper » 28 dec 2019 12:19

dikkemick schreef:
28 dec 2019 11:05
Wat ik google (http://www.holebi.info/phpnews/kortnews ... s&id=12080), is dat God voor slechts 40% verantwoordelijk is voor de seksuele geaardheid bij mannen. Veel is nog onbekend. Misschien kun je voor 60% genezen worden...blijft over: Biseksueel!
Ik heb wel eens begrepen dat iedereen biseksueel is. Dan moet ik naar een cursus om minimaal 60% van mijn heteroseksuele geaardheid te laten genezen. Dan komt mijn homoseksuele geaardheid vanzelf tevoorschijn!

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 28 dec 2019 14:54

dikkemick schreef:
Wat ik google (http://www.holebi.info/phpnews/kortnews ... s&id=12080), is dat God voor slechts 40% verantwoordelijk is voor de seksuele geaardheid bij mannen. Veel is nog onbekend.
Idd. volgens de onderzoeken tot nu toe.
De kennis hierin gaat nu snel.
Gelinkt artikel schreef:Volgens de onderzoekers wil dat zeggen dat genetica voor 30 tot 40 procent verantwoordelijk is voor de seksuele geaardheid van een man. Verder denken de onderzoekers dat de overige percentages worden beïnvloed door inwendige factoren zoals de hormonale veranderingen van de moeder tijdens de zwangerschap.
Om in termen te blijven.
Toch ook aangeboren dus.
Wie anders dan God zou hiervoor verantwoordelijk gesteld kunnen worden? :evil3:
dikkemick schreef:
blijft over: Biseksueel!
Mi. een flinke groep. In meer of mindere mate neigend naar een uiterste, waardoor alleen dat laatste tot uiting komt.

Een stukje geaardheid komt dan bij een overwegende hetero geaardheid nauwelijks ter sprake, als de balans en de aandacht niet echt doorslaat naar het homo deel.
Vooral ook, omdat bij gelijke delen het ook kan doorslaan naar hetero door het familiair erfelijke aspect, milieu en door de bijbehorende cognitie.
Het hetero deel kan gesublimeerd worden en het homo deel in meer of mindere mate in recessie gaan.
Wel kan er dan vaker begrip zijn, als men eerlijk is met zichzelf, omdat het een keer ervaren ervan hen niet echt vreemd is.
Anderzijds kan de angst voor het homo zijn, dit aspect meer aandacht geven en daardoor meer naar voren komen in het bewustzijn.
Misschien kun je voor 60% genezen worden...
Lijkt me niet.
Hierbinnen valt dus ook een stuk homofiele geaardheid, wat niet genetisch erfelijk is maar toch aangeboren.
En zeker ook bij biseksualiteit dat deel, waar de balans duidelijk door de homo geaardheid bepaald wordt.

Maar waarom in termen als genezen spreken?
Wat wel bereikt zou kunnen worden, dat bij meer kennis en een gezonde denkwijze over de van oorsprong biseksuele mens met een ongeveer gelijke balans, dat zij geholpen kunnen worden dit bij zichzelf te ontdekken, te accepteren en misschien, als zij zelf zelf willen, een keuze in levenswijze te maken.
Maar dat heet duidelijk niet genezen, maar helpen een balans te vinden in hun leven.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 31 dec 2019 10:18

Het blijft zich aan me opdringen.
Ik blijf het tegenkomen.
Misschien, omdat ik me in deze bubbel heb begeven?
Nee, niet sinds deze bubbel.

Wel sinds ik met stoor aan al die onverdraagzaamheid enerzijds en aan de onverschilligheid anderzijds.
Of al die goed bedoelde raadgevingen.
Of zijn het betweter bedoelingen van mensen die aan de wal staan?
Moeten ze maar niet zus.........of moeten ze maar zo.............
Een manier van mensen, die hier moeilijk mee kunnen omgaan en voor zichzelf conclusies trekken?
Waarom niet wezenlijk kunnen of willen begrijpen wat deze mensen doormaken?
Waarom een antwoord forceren?
Ik denk dat ik homo ben, help me
‘Ik ben bang dat ik op jongens val. Bid voor me. Ik wil geen homo zijn.’ Deze berichten krijgen we bij BEAM regelmatig binnen en na ons verhaal over Louanne (die uit de kast kwam in een christelijke omgeving en werd verstoten) nog veel meer. Christelijke jongeren die zichzelf niet kunnen accepteren, omdat anderen dat niet doen. Ik lig er al een paar dagen wakker van.
Om me heen zie ik duizenden kerken struggelen met de positie van homo’s binnen hun gemeenschap. Goed dat er ontwikkeling is, maar er wordt veel te vaak vergeten dat het om mensen gaat. Mensen die anoniem tegen ons zeggen: ‘Bij elke kerk waar ik binnenloop vraag ik mij af wat ik hier niet mag doen als ze weten van wie ik houd…’

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 31 dec 2019 13:07

Maria schreef:
28 dec 2019 14:54
Maar waarom in termen als genezen spreken?
Omdat onze refo vriendjes en vriendinnetjes menen hierover iets zinnigs te kunnen zeggen. Ik zou kunnen verwijzen naar een aantal songteksten van Robert Long, maar die werd (wordt) nu juist in deze kringen stelselmatig genegeerd.

Maar ik ben een mens en jij bent een mens
Ook onder de verzamelnaam bekend als homo sapiens
De een wil dit, de ander dat
Hier vind je wat, daar laat je wat
Maar als een mens z'n ware aard
Z'n leven lang verbergen moet
Is de kerk geen stuiver waard
Al zeggen priesters "God is goed"
Want als je God als goed beschouwt
Vindt 'ie 't beslist niet fout
Wanneer je van een ander houdt
.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 03 jan 2020 11:49

In 1952 noemde de eerste editie van het internationaal psychiatrisch handboek (DSM I) homoseksualiteit een ziekte. Toentertijd was er onder psychiaters brede steun voor de ‘therapie’. In 1987 werd homoseksualiteit uit DSM III geschrapt als stoornis.
Het is nog vrij recent dat het officieel een 'ziekte' was.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 03 jan 2020 12:06

Maria schreef:
31 dec 2019 10:18
Het blijft zich aan me opdringen.
Ik blijf het tegenkomen.
Misschien, omdat ik me in deze bubbel heb begeven?
Nee, niet sinds deze bubbel.

Wel sinds ik met stoor aan al die onverdraagzaamheid enerzijds en aan de onverschilligheid anderzijds.
Of al die goed bedoelde raadgevingen.
Of zijn het betweter bedoelingen van mensen die aan de wal staan?
Moeten ze maar niet zus.........of moeten ze maar zo.............
Een manier van mensen, die hier moeilijk mee kunnen omgaan en voor zichzelf conclusies trekken?
Waarom niet wezenlijk kunnen of willen begrijpen wat deze mensen doormaken?
Waarom een antwoord forceren?
Ik denk dat ik homo ben, help me
‘Ik ben bang dat ik op jongens val. Bid voor me. Ik wil geen homo zijn.’ Deze berichten krijgen we bij BEAM regelmatig binnen en na ons verhaal over Louanne (die uit de kast kwam in een christelijke omgeving en werd verstoten) nog veel meer. Christelijke jongeren die zichzelf niet kunnen accepteren, omdat anderen dat niet doen. Ik lig er al een paar dagen wakker van.
Om me heen zie ik duizenden kerken struggelen met de positie van homo’s binnen hun gemeenschap. Goed dat er ontwikkeling is, maar er wordt veel te vaak vergeten dat het om mensen gaat. Mensen die anoniem tegen ons zeggen: ‘Bij elke kerk waar ik binnenloop vraag ik mij af wat ik hier niet mag doen als ze weten van wie ik houd…’
Ook mij gaat het aan het hart wanneer ik dit lees en ik zal persoonlijk altijd wijzen op https://www.wijdekerk.nl/ waar christelijke LHBT-ers van harte welkom zijn. Hoe dat zit bij orthodoxe joodse en moslim LHBT-ers weet ik niet, daar lees ik ook minder over. Misschien durven ze niet maar ook zij vinden hopelijk een plek in hun geloof gemeenschap waar ze geaccepteerd worden. Ook dat moet zich aan ons opdringen of passen zij niet in die bubbel?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 03 jan 2020 19:01

@Maria,
Misschien om je uit de bubbel te halen.....er is nog werk aan de winkel. https://winq.nl/articles/227514/in-welk ... strafbaar/
Bob Dylan

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 04 jan 2020 11:35

In de geloofsboeken van christenen, joden en moslims en van vele andere godsdiensten zijn duizenden jaren geleden zaken beschreven of doorverteld etc.
Zo ook zaken over seksualiteit wat alleen tussen een man en een vrouw mocht plaats vinden, al het andere was een zonde. Men moest zich voortplanten en de zeden en gewoonten waren toen zo. Dochters werden wel aan eventuele voorbijgangers gegeven, relaties tussen mannen daar wist men niet van; oh ze kenden schandknapen en mannen die met mannen aanlagen enz,enz. Men was ook rigoreus wanner er overspel werd gepleegd; stenigen tot de dood er op volgt. Diefstal dat koste je minstens een hand en voor het vermaak werd Johannes de Doper's hoofd afgehakt en gepresenteerd op een dienblad.

Ik kijk wel eens films over de Middeleeuwen; wat een gruwel, nee zo straffen wij niet meer en ook niet voor het stelen van een stukje brood. Oh ja, dat stelen van een brood kon je een paar honderd jaar geleden ook nog laten deporteren naar Australië. En zo zien we dat zeden en gewoontes veranderen door voortschrijdende inzichten. En dat begrijpen we allemaal!!

En toch zie je dat in veel godsdiensten er nog kleine(of grotere) groepen mensen zijn die zich vastbijten in een tekst waar homoseksualiteit not done was dus is. Niet de tekst waar bij diefstal een hand af gehakt moest worden, niet de tekst bij overspel steniging worden aangehaald, nee de teksten waarmee men denkt homoseksuele mede gelovigen -van welke snit ook- buiten te kunnen sluiten.

Zelfs op andere fora is men er meer dan bekommert om, oprecht verdriet omdat er christenen zijn die zo denken.

En daar gaat er bij mij iets wringen; oh als er één is die vecht voor acceptatie van homoseksuelen in de kerk dan ben ik het. Maar het wringt wanneer het gebruikt wordt om alleen christenen vast te zetten. Of nog erger "waarom geloven jullie dat het niet zondig is staat toch in de bijbel?" Nooit vragen ze mij: ''waarom hakken jullie geen handen meer af, staat toch in de bijbel? ''Waarom stenigen jullie niet meer, staat toch in de bijbel?'' Zelden maakt men zich op Freethinker zorgen om de moslim en de jood die in het zelfde schuitje zitten. Ik eindig met een nachtzoen ook al is het dag.

Een nachtzoen van Herman Finkers voor allen die bang zijn voor God's toorn of voor hen die menen vanuit oprechte compassie er christenen mee om de oren te kunnen slaan.
https://youtu.be/r1O3U_VYfoA
Bob Dylan

Hopper
Banned

Bericht door Hopper » 04 jan 2020 12:12

Storm schreef:
04 jan 2020 11:35

En daar gaat er bij mij iets wringen; oh als er één is die vecht voor acceptatie van homoseksuelen in de kerk dan ben ik het. Maar het wringt wanneer het gebruikt wordt om alleen christenen vast te zetten.
Ik weet niet wie christenen vast zet, maar het is bekend wat de opvattingen van een deel van de christenen over homoseksualiteit zijn.
Homoseksualiteit is zondig en dient bestreden te worden. Er is geen woord Spaans bij die opvattingen.
Tegenwerpen dat er ook christenen zijn met andere opvattingen of dat er -bijvoorbeeld- ook moslims zijn die vinden dat homoseksualiteit zondig is, is een ongeldige argumentatie. Over hen hebben we het nu even niet. En ook niet over andere bijbelse teksten, daar heeft Maria mij terecht op gewezen.

Maar we leven in een democratie waarin we accepteren dat er meningen zijn welke uitzonderlijk zijn. Mensen hebben het recht om die mening er op na te houden. Mensen hebben het recht om bang te zijn voor God's toorn. En vanuit die angst is het begrijpelijk dat men er homogenezingspraktijken er na houdt. Zo is het voorstelbaar dat een homo zichzelf 'genezen' acht en zodoende bevrijd is van angst. Wie zijn wij om daar wat van te vinden?

Plaats reactie