Nieuwe oproep tot terreur

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nieuwe oproep tot terreur

Bericht door Rereformed » 16 sep 2007 09:34

Afbeelding

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Lars_Vilks ... ontroversy
Bovenstaande cartoon van de Zweed Lars Vilks heeft een Irakese crimineel gisteren heel boos gemaakt. Iets wat te verwachten was, want ik zag een hoop heetgebakerde demonstrerende lui ergens in een moslimland al weken geleden vanwege dit niemandalltje met spandoeken en gebalde vuisten op het nieuws verschijnen.
Al-Qaida: Bounty on Swedish cartoonist

The leader of al-Qaida in Iraq offered money for the murder of a Swedish cartoonist and his editor who recently produced images deemed insulting to Islam, according to a statement carried by Islamist Web sites Saturday.

In a half hour audio file entitled “They plotted yet God too was plotting,” Abu Omar al-Baghdadi also named the other insurgent groups in Iraq that al-Qaida was fighting and promised new attacks, particularly against the minority Yazidi sect.

“We are calling for the assassination of cartoonist Lars Vilks who dared insult our Prophet, peace be upon him, and we announce a reward during this generous month of Ramadan of $100,000 for the one who kills this criminal,” the transcript on the Web site said.

The al-Qaida leader upped the reward for Vilks’ death to $150,000 if he was “slaughtered like a lamb” and offered $50,000 for the killing of the editor of Nerikes Allehanda, the Swedish paper that printed Vilks’ cartoon of the Prophet Muhammad with a dog’s body on Aug. 19.
De extra bonus voor slachten als een lam heeft blijkbaar betrekking op het doorsnijden van de keel.

De Zweed in kwestie schijnt te hebben opgemerkt: “We have a real problem here”. Hij zal in het vervolg ook achterom kijken wanneer hij de straat oversteekt.

Ik ben het met hem eens. Deze bedreiging is de beste illustratie en bevestiging van de waarheid van zijn cartoon, maar deze waarheid schijnt sommige vrome gelovigen te ontgaan.

Ik voel me onmachtig. Hoe moet je reageren op barbarij zonder zelf aan de barbarij mee te gaan doen. Ikzelf heb steeds meer moeite met het moslimgeloof, maar hoe voorkom je dat je niet in haat vervalt?
Misschien moet ik de Zweed bijvallen door ook maar cartoons op mijn website te zetten? Gewoon blijven lachen en je hoofd skandinavisch koel houden? Het probleem is alleen dat ik daar al jaren op geoefend heb in Finland, maar het lukt me nooit erg. Misschien moeten de echte skandinaviërs de strijd om de meningsvrijheid maar uitvoeren.
Born OK the first time

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 16 sep 2007 10:09

Ik voel me onmachtig. Hoe moet je reageren op barbarij zonder zelf aan de barbarij mee te gaan doen. Ikzelf heb steeds meer moeite met het moslimgeloof, maar hoe voorkom je dat je niet in haat vervalt?
Misschien moet ik de Zweed bijvallen door ook maar cartoons op mijn website te zetten? Gewoon blijven lachen?
Je mag best grote afkeer hebben van die religie hoor :wink: Het is ook een afkeerwaardige bezigheid om een praktiserende pedo te zien als een volmaakt mens :twisted:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 sep 2007 10:44

MOODY BLUE schreef:Je mag best grote afkeer hebben van die religie hoor :wink: Het is ook een afkeerwaardige bezigheid om een praktiserende pedo te zien als een volmaakt mens :twisted:
Het punt is dat 'afkeer' veel te geciviliceerd is om mijn gevoelens te beschrijven. Mijn gevoelens van weerzin kennen nauwelijks grenzen. Maar ik wil ook niet in een toestand van haat eindigen. Ik denk dat ik er bewust op moet oefenen om zoveel mogelijk emotioneelloos te worden wanneer het om het moslimgeloof gaat.
Born OK the first time

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 16 sep 2007 11:00

Rereformed schreef:Ik denk dat ik er bewust op moet oefenen om zoveel mogelijk emotioneelloos te worden wanneer het om het moslimgeloof gaat.
Zolang je "haat" gericht blijft tegen de religie en niet tegen mensen is er niets aan de hand. Maar weerzin en afkeer hebben van deze religie zegt ook al veel.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy » 16 sep 2007 11:05

Rereformed schreef:
MOODY BLUE schreef:Je mag best grote afkeer hebben van die religie hoor :wink: Het is ook een afkeerwaardige bezigheid om een praktiserende pedo te zien als een volmaakt mens :twisted:
Het punt is dat 'afkeer' veel te geciviliceerd is om mijn gevoelens te beschrijven. Mijn gevoelens van weerzin kennen nauwelijks grenzen. Maar ik wil ook niet in een toestand van haat eindigen. Ik denk dat ik er bewust op moet oefenen om zoveel mogelijk emotioneelloos te worden wanneer het om het moslimgeloof gaat.
Denk niet dat je dat lukt.
Emoties immers ontstaan wanneer je de gedachten naar je gevoel veplaatst.
Als water en vuur bij elkaar komen ontstaat er stoom.

Derhalve zul je door begrijpen , het plaatsen waar het thuishoort, je gedachtengang moeten beteugelen.

Haat ontstaat niet in je gevoel maar wordt door het denken veroorzaakt.

Afkeer ontstaat dan ook door je manier van hoe je denkt en dit wordt veplaats naar je gevoel.
Misschien moet je je denken grenzen gaan opleggen. :wink: :wink:
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 sep 2007 11:46

Jessy schreef:Misschien moet je je denken grenzen gaan opleggen.
Wellicht moet het zo, maar het is wat mij betreft slechts een andere manier van hetzelfde zeggen.
Born OK the first time

Uncle Rat
Ervaren pen

Re: Nieuwe oproep tot terreur

Bericht door Uncle Rat » 16 sep 2007 12:11

Rereformed schreef:Ik voel me onmachtig. Hoe moet je reageren op barbarij zonder zelf aan de barbarij mee te gaan doen. Ikzelf heb steeds meer moeite met het moslimgeloof, maar hoe voorkom je dat je niet in haat vervalt?
Misschien moet ik de Zweed bijvallen door ook maar cartoons op mijn website te zetten? Gewoon blijven lachen en je hoofd skandinavisch koel houden? Het probleem is alleen dat ik daar al jaren op geoefend heb in Finland, maar het lukt me nooit erg. Misschien moeten de echte skandinaviërs de strijd om de meningsvrijheid maar uitvoeren.
Elk blanco stuk papier is een onvoltooid portret van de profeet Mohammed.

a.r.

Bericht door a.r. » 16 sep 2007 13:49

Rereformed schreef:

Misschien moet ik de Zweed bijvallen door ook maar cartoons op mijn website te zetten? Gewoon blijven lachen?
De redenen waarom ik mij vrijwel altijd buiten discussies betreffende islam heb gehouden, zijn precies bovenstaande overwegingen.

Walging, afschuw en minachting over het gedachtegoed en daden van mensen die zich laten ophitsen door machtswellustige leiders, welke zeggen te weten hoe, in dit geval god/allah het wil, mensen die zelf niet nadenken, maar zich laten sturen en vuile handen maken, door verwerpelijke leiders en ideeën.
Hoe voorkom je dat je in haat vervalt? Door een moreel overwicht te hebben, je niet verlagen tot hetzelfde niveau, als de blinde haters en opgehitsten, door Bovenmens te worden of te zijn en te vechten met woorden en intellectuele eerlijkheid. :wink:
Niet door toorn, maar door lachen doodt men, dus wellicht zijn die cartoons een aanzet daartoe. Wellicht moet god op dit moment niet aangepakt worden, maar de hitsers, de machtswellustelingen, hun volgelingen en daarna pas god/allah!

Samante

Bericht door Samante » 16 sep 2007 14:26

a.r. schreef: Niet door toorn, maar door lachen doodt men, dus wellicht zijn die cartoons een aanzet daartoe. Wellicht moet god op dit moment niet aangepakt worden, maar de hitsers, de machtswellustelingen, hun volgelingen en daarna pas god/allah!
Mij staat de foto nog voor ogen van die woedende menigte met het spanddoek: Behead those who say Islam is violent. Een treffender cartoon heb ik niet gezien nog.
Hoe kun je de spot drijven met mensen als ze zelf al bespottelijk genoeg zijn?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 sep 2007 15:05

a.r. schreef: De redenen waarom ik mij vrijwel altijd buiten discussies betreffende islam heb gehouden, zijn precies bovenstaande overwegingen.
Ik heb precies hetzelfde. Ik lees er wel regelmatig wat over, -hoewel ook dit bijna teveel van me vraagt- maar erop reageren kan ik eigenlijk helemaal niet. Ik zou in een mum van tijd bijzonder kwetsend worden, de meest extreme dingen zeggen, misschien als een razende tekeer gaan.
Nietzsche schreef:Niet door toorn, maar door lachen doodt men
Een wijs woord van Nietzsche. Ik stond er juist vanmiddag bij stil.
Born OK the first time

a.r.

Bericht door a.r. » 16 sep 2007 15:07

Samante schreef:
a.r. schreef:

Niet door toorn, maar door lachen doodt men, dus wellicht zijn die cartoons een aanzet daartoe. Wellicht moet god op dit moment niet aangepakt worden, maar de hitsers, de machtswellustelingen, hun volgelingen en daarna pas god/allah!

Mij staat de foto nog voor ogen van die woedende menigte met het spanddoek: Behead those who say Islam is violent. Een treffender cartoon heb ik niet gezien nog.

Jij hebt klaarblijkelijk een ander/beter idee?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 sep 2007 15:07

Samante schreef:Mij staat de foto nog voor ogen van die woedende menigte met het spanddoek: Behead those who say Islam is violent. Een treffender cartoon heb ik niet gezien nog.
Is die foto nog ergens op het internet te vinden?
Ik ontdek net via internet dat het notabene een tekst uit de Koran is.
Born OK the first time

Theoloog

Bericht door Theoloog » 16 sep 2007 15:09

Die foto was gefotoshopt.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 sep 2007 15:14

Ik vond deze:
Afbeelding
Staan ook nog mooie andere slogans op.
Ook gefotoshopped?

Maar het doet er al niet meer toe. Indien het een vers uit de Koran is, is het nog veel erger dan één maf spandoek.
Born OK the first time

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 16 sep 2007 15:17

Waar is die foto eigenlijk gemaakt ?
Fuck met alles.

Plaats reactie