Meldpunt voor haat jegens ongelovigen op het internet.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef » 22 jun 2005 11:48

In de regels staat dat scheldpartijen verboden zijn, toch zie ik af en toe een scheldwoord langs vliegen en dat blijft gewoon staan. Betekent dat dat we de regels aan ons laars mogen lappen?
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 22 jun 2005 12:59

eef schreef:In de regels staat dat scheldpartijen verboden zijn, toch zie ik af en toe een scheldwoord langs vliegen en dat blijft gewoon staan. Betekent dat dat we de regels aan ons laars mogen lappen?
Denk zelf na zou ik zeggen (wat gezegd, door wie, welke context, persoon aangevallen of enkel geloof, etc). Je kunt natuurlijk ook eens kijken wat de bijbel zegt over internetgebruik in het algemeen.

ciao

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 22 jun 2005 13:38

eef schreef:In de regels staat dat scheldpartijen verboden zijn, toch zie ik af en toe een scheldwoord langs vliegen en dat blijft gewoon staan. Betekent dat dat we de regels aan ons laars mogen lappen?
Ik heb nog nergens scheldpartijen gezien!?
En een enkel scheldwoord zal vast voorkomen.
Maar ik weet natuurlijk niet wat jij onder een scheldwoord verstaat!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef » 22 jun 2005 13:39

iemand een lul noemen vindt ik schelden. jij niet dan?
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 22 jun 2005 14:04

eef schreef:iemand een lul noemen vindt ik schelden. jij niet dan?
Ja dat is schelden.

Maar het kan natuurlijk dat het in de context van de reactie van iemand een beschrijvende/verklarende waarde heeft.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 22 jun 2005 14:10

Erik schreef:
Ja dat is schelden.

Maar het kan natuurlijk dat het in de context van de reactie van iemand een beschrijvende/verklarende waarde heeft.
Ach lul niet, man. :D :D :D
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 22 jun 2005 16:32

Als iemand je uitscheld kun je contact opnemen met één van de moderators. Als je andere gebruikers op elkaar ziet schelden, idem dito. Als een publieke figuur, (mits die geen lid is van dit forum) wordt uitgescholden zoals bijvoorbeeld Bush of Balkenende, dan wordt dit gewoon getolereerd, tenzij de woordkeuze wel heel erg onbeschoft is.
Voor Jezus, Mohammed, Allah, God etc,, geldt hetzelfde. Ik weet dat men gelovigen kan kwetsen door God of Jezus voor van alles uit te maken, en ik keur dat af, al is het soms niet te vermijden.

Vriendelijke groet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 22 jun 2005 18:02

Bargoense benamingen voor Jezus zijn trouwens 'Jan an de lat' en 'Tinus aan de rekstok'. Kan kwetsend overkomen, maar dan kunnen we nog altijd T~N~S of iets dergelijks neerzetten. :wink:

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Re: NCRV-forum liet duivelsverwijzing staan.

Bericht door Akkersloot » 26 jun 2005 23:30

insomnia schreef:
Akkersloot schreef:Een NCRV Forum liet een opmerking dat ik geleid zou worden door de duivel staan. En ik zag ook geen reactie van de moderator.
Goed forum dus, want hier zou die opmerking ook gewoon mogen blijven staan :wink:
Het is in elk geval wel haat tegen ongelovigen.

En dat terwijl opmerkingen die de reli's niet gezind zijn wél verwijderd werden.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 31 mei 2006 00:12

Weer een site van de pleitbezorgers van de 'religie van vrede'. Soms kom je zieken dingen tegen op de riolen van het internet.
http://63.175.194.25/index.php?ds=qa&lv ... n=4&ln=eng
Shaykh ‘Abd al-Rahmaan al-Barraak schreef:Defaming the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) is a kind of kufr. If that is done by a Muslim then it is apostasy on his part, and the authorities have to defend the cause of Allaah and His Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him) by executing the one who defamed him. If the one who defamed him repents openly and is sincere, that will benefit him before Allaah, although his repentance does not waive the punishment for defaming the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), which is execution.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 31 mei 2006 10:17

In een door mij geinitieerd bericht schreef ik inderdaad

als....stelling...dan...conclusie...is God een klootzak!

Ik besef heel goed dat dit provocerend is!
Sterker nog dit is nu net juist de bedoeling!
Vraagje: Wordt dit beschouwd als 'schelden'?
Naar mijn mening is het geen schelden!

Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=1824
(een Goddelijk dilemma)

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

bad_religion

Bericht door bad_religion » 31 mei 2006 10:38

Jezus een lulletje noemen is echter weer gewoon de waarheid zeggen, hè eef :wink:

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 31 mei 2006 12:33

wahlers schreef:als....stelling...dan...conclusie...is God een klootzak!
Pas als God zich persoonlijk registreert op dit forum, zijn de forumregels op hem van toepassing. In dat geval zal de moderator ingrijpen :wink:

GRtz...

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 31 mei 2006 12:53

Devious schreef:
wahlers schreef:als....stelling...dan...conclusie...is God een klootzak!
Pas als God zich persoonlijk registreert op dit forum, zijn de forumregels op hem van toepassing. In dat geval zal de moderator ingrijpen :wink:

GRtz...
Maar dan nog!

Om het maar even op mezelf te betrekken...

als...(stelling) ik jou dronken vrouw verleid en er seks mee heb...dan...(conclusie) ben ik een klootzak!

Is dit beledigend!?!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 31 mei 2006 13:02

wahlers schreef: als...(stelling) ik jou dronken vrouw verleid en er seks mee heb...dan...(conclusie) ben ik een klootzak!
Is dit beledigend!?!.
Ik vind van niet.
Maar we gaan wel een beetje off-topic.

Ciao...

Plaats reactie