Al-Azhar bevriest dialoog met Vaticaan

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 21 jan 2011 02:21

Citaat:
Al-Azhar, een van de meest prestigieuze islamitische instellingen ter wereld, heeft de dialoog met het Vaticaan voor onbepaalde tijd bevroren.
Een verdere radicalisering in de islamitische wereld?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

sarnian
Bevlogen

Re: Al-Azhar bevriest dialoog met Vaticaan

Bericht door sarnian » 21 jan 2011 03:52

De paus piest tegen de Al-Azhar sandalen met zijn opmerkingen over onderdrukking door moslims van christenen in het Midden Oosten. Nou en? De paus moet toch wat doen om in de focus van de pers te blijven? En die gemene moslims onderdrukken die dappere christenen daar toch?

Wat wel jammer is, is dat de paus daar de laatste tijd zo druk mee is dat hij helaas weinig tijd overhoudt om zich met het kindermisbruik door rk geestelijken bezig te houden.
Gewoon een zaak van de juiste prioriteiten stellen !

De winnende inktspotprijs 2010 prent van Peter van Straaten

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)

GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH » 21 jan 2011 04:43

@ Sarnian
*
Waarom vind je het nodig om "het kindermisbruik door rk geestelijken" in dit topic te betrekken?
Heeft het bevriezen van de dialoog door Al-Azhar met het Vaticaan daar iets mee te maken?

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*

Jinny

Bericht door Jinny » 21 jan 2011 07:17

Ha, die prent heeft in onze krant nog een hoop commentaar opgeleverd van het katholieke deel van de lezertjes. :D

Verder bemoei ik me niet met die paus en ook niet met dat Al-Azhar.

mrBE
Forum fan

Bericht door mrBE » 21 jan 2011 12:43

Pffff... Ik zou wel eens willen weten waaruit die "dialoog" dan wel bestond. "Dialoog" tussen twee kampen die achter een facade van "respect voor elkaar" toch lekker denken dat de ander er radicaal naast zit en in de Hel zal branden. Hoe futiel allemaal. :?

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian » 21 jan 2011 13:34

GayaH schreef:Waarom vind je het nodig om "het kindermisbruik door rk geestelijken" in dit topic te betrekken? Heeft het bevriezen van de dialoog door Al-Azhar met het Vaticaan daar iets mee te maken?
Omdat ze het oppergezag binnen het rk gebeuren vormen heeft alles wat paus en vaticaan betreft te maken met "het kindermisbruik door rk geestelijken".
Alhoewel op dit moment hopelijk niet (meer) met de uitvoering daarvan, dan in ieder geval nog steeds wel met het wegpraten en onder de tafel wegstoppen daarvan.
De huidige "aanpak" van "het kindermisbruik door rk geestelijken" is schandalig hypocriet voor die rk organisatie.

Het ligt er maar aan waar je je prioriteiten legt, stelde ik reeds ....

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 21 jan 2011 13:48

Jim schreef:Ha, die prent heeft in onze krant nog een hoop commentaar opgeleverd van het katholieke deel van de lezertjes. :D

Verder bemoei ik me niet met die paus en ook niet met dat Al-Azhar.
Probleem is ze bemoeien zich indirect wel met jou.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Jinny

Bericht door Jinny » 21 jan 2011 14:04

Klopt, maar zolang het bij indirect blijft en het slechts een marginale invloed op mijn levenssfeer heeft heb ik vooralsnog belangrijker zaken.

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian » 22 jan 2011 14:32

Jim schreef:Klopt, maar zolang het bij indirect blijft en het slechts een marginale invloed op mijn levenssfeer heeft heb ik vooralsnog belangrijker zaken.
Wel waakzaam blijven. Anders - voordat je je het realiseert - sta je opeens op de christelijke brandstapel, en dat heeft zeker een meer dan marginale invloed op je leven en levenssfeer !

Plaats reactie