Off-topic discussies van Job

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Job
Banned

Re: Peter versus de dominee

Bericht door Job » 08 jun 2015 20:07

Dikkemick schreef:Iedereen weet wat hier bedoeld wordt, behalve Job?{...}
Doe eens alsof je neus bloed en kom met een zinnige bijdrage Job.
Ëen bijdrage van mij is zinniger en inhoudelijker dan die allemaal van jouw bij elkaar.
Leg ze maar naast elkaar.
Dikkemick schreef:Waarom is het overigens geen tegenstelling?
Vrijdenken is een illusie, Dik... Want menig atheïst heeft zijn oude starre geloofsbeeld in geruild voor een nieuw maar nu atheïstisch star beeld of dogma (er zijn uitzonderingen, maar niet veel).
Ze waren vroeger verstokte traditionele 'gelovigen' en nu tegenovergestelde, maar met dezelfde fanatieke houding.

Job

@Rereformed:
Ik reageer wel verder in mijn topic.
"De geest is niet in het ik maar tussen ik en jij"
(Martin Buber)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 08 jun 2015 20:17

@Job
Start een topic dat vrijdenken niet vrij denken is.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 08 jun 2015 20:23

job schreef:Want menig atheïst heeft zijn oude starre geloofsbeeld in geruild voor een nieuw ...
Atheïst bij geboorte vanwege het bestaan van theïsme, opgevoed in vrijheid van denken ouderszijdank!
Jou wereld is zo jaar nul en zo niet boeiend job. :roll:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Job
Banned

Bericht door Job » 08 jun 2015 20:24

dikkemick schreef:@Job
Een antwoord heb je al. Daarvoor een nieuwe 'topic' starten is onzinnig ,zoals vele andere topic's hier over zogenaamde "deskundigheid" m.b.t. de bijbel.

Job
(Martin Buber)

Job
Banned

Bericht door Job » 08 jun 2015 20:26

Erik schreef:Atheïst bij geboorte vanwege het bestaan van theïsme, opgevoed in vrijheid van denken ouderszijdank!
Je kunt niet stellen dat je bij je geboorte al atheïst bent, Erik. :lol: :lol: :lol:
Erik schreef: Jaar nul.......
Inderdaad jaar nul.... Dat is veel verder dan jij ooit zult komen...vrees ik..
Erik schreef:....en zo niet boeiend....
Inderdaad ..héél boeiend... =D> :lol:

Job
(Martin Buber)

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 08 jun 2015 20:32

Job schreef:
Erik schreef:Atheïst bij geboorte vanwege het bestaan van theïsme, opgevoed in vrijheid van denken ouderszijdank!
Je kunt niet stellen dat je bij je geboorte al atheïst bent, Erik. :lol: :lol: :lol:

Job
Ieder is bij geboorte atheïst, tandeloos en ongehuwd en vooral bezig met overleven. Voor jou waarschijnlijk niet te bevatten, aangezien je niet blijk geeft te begrijpen waar begrippen als atheïsme en vrijdenken voor staan. :shock:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 08 jun 2015 21:36

job schreef:Je kunt niet stellen dat je bij je geboorte al atheïst bent, Erik.
Je bent zelfs nog niet in staat een beknopte stelling in de vorm van 1 zin te begrijpen, het is nog erger met je gesteld dan ik dacht.
En dan reageren met een antwoord als dit gevolgd door een drietal smileys, dat is gewoon te triest voor woorden.
Alleen een dwaas zonder argumenten lacht zo hard om zichzelf.

Ik kan dat prima stellen.
Zoals ik al stelde bestaat atheïsme omdat nu eenmaal het begrip theïsme bestaat.
Aangezien een baby geen enkel besef heeft van deze begrippen, is deze baby dus blanco.
Maar omdat de gelovige "volwassenen" om hem heen een probleem hebben met blanco kan de baby enkel atheïstisch zijn -in de wereld van de volwassene- bij gebrek aan kennis omtrent het begrip theïsme.
Zijn/haar wereld is letterlijk zonder god(en).
Maar ik schat zo in dat jouw brein niet in staat is deze logica te verwerken.
Ik kan je dat niet kwalijk nemen, je brein is nu eenmaal vergiftigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Job
Banned

Bericht door Job » 08 jun 2015 21:55

kiks schreef: Ieder is bij geboorte atheïst,...
.....Voor jou waarschijnlijk niet te bevatten,...
Een pasgeboren baby heeft geen weet van theïsme. Ook niet van atheïsme.
Atheïsme bestaat bij gratie van theïsme. (A---theïsme)
Een baby heeft geen idee van het concept godsdienst of god of een 'masterplan'.
Dus aangezien een pasgeboren kind geen weet heeft van theïsme heeft het ook geen weet
van A-theïsme.
Sterker...een volwassene die nog nooit gehoord heeft van 'god', heeft ook geen weet van a-theïsme.
kiks schreef: aangezien je niet blijk geeft te begrijpen waar begrippen als atheïsme en vrijdenken voor staan.
Samengevat kun je deze uitspraak beter op jezelf toepassen.

Trouwens een atheïst is niet automatisch een vrijdenker. Iedereen kan een "vrijdenker" zijn. Even los van de vraag wat je daaronder moet verstaan.
Ik wordt regelmatig 'uitgemaakt' hier (vooral door jullie grote roerganger van dit forum) voor vrijzinnig.
En dit "vrij-" wordt dan weer op z'n beurt NIET geaccepteerd.
Men is hier zo "vrijdenkerig" op dit forum van "vrijdenkers", dat men zulke oprechte standpunten weer aan banden wil leggen of doelbewust wil ridiculiseren.

Job
Laatst gewijzigd door Job op 08 jun 2015 22:20, 6 keer totaal gewijzigd.
(Martin Buber)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 08 jun 2015 22:05

Job schreef:
dikkemick schreef:@Job
Een antwoord heb je al. Daarvoor een nieuwe 'topic' starten is onzinnig ,zoals vele andere topic's hier over zogenaamde "deskundigheid" m.b.t. de bijbel.

Job
Dit lijkt ook weer op wegduiken job. Je beschuldigt hier een aantal mensen (in)direct maar wil het niet hard maken?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Job
Banned

Bericht door Job » 08 jun 2015 22:24

dikkemick schreef: ... Je beschuldigt hier een aantal mensen (in)direct maar wil het niet hard maken?
Wordt al door Erik "hardgemaakt":
Erik schreef:Ik kan je dat niet kwalijk nemen, je brein is nu eenmaal vergiftigd."
Job
(Martin Buber)

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 08 jun 2015 23:04

Job schreef:Een pasgeboren baby heeft geen weet van theïsme. Ook niet van atheïsme.
Atheïsme bestaat bij gratie van theïsme. (A---theïsme)
Juist, en daar om dus atheïst en akabouterist. De term theïsme en atheïsme krijgen pas betekenis bij het opvoeren van god(en). Zonder die kennis per definitie atheïst avant la lettre.
Trouwens een atheïst is niet automatisch een vrijdenker. Iedereen kan een "vrijdenker" zijn. Even los van de vraag wat je daaronder moet verstaan.
Klopt, andersom komt wel bijzonder vaak voor. Vrijdenkers kunnen niet bij leerstellingen uitkomen, zonder hun vrijdenken op te geven. Maar denken, dat maar wat in het wilde weg denken hetzelfde is als vrijdenken lijkt me een misvatting.
Ik wordt regelmatig 'uitgemaakt' hier (vooral door jullie grote roerganger van dit forum) voor vrijzinnig.
En dit "vrij-" wordt dan weer op z'n beurt NIET geaccepteerd.
Men is hier zo "vrijdenkerig" op dit forum van "vrijdenkers", dat men zulke oprechte standpunten weer aan banden wil leggen of doelbewust wil ridiculiseren.
Wat welke roerganger dan ook beweert is voor rekening van die roerganger. Waarom je dit hier aangeeft is buiten de kwestie. Het gebruik van het woordje "men" is hier duidelijk misplaatst. Ik heb niet de indruk dat hier ideëen aan banden gelegd worden. Dat er geridiculiseerd wordt, tsja, sommige zaken komen erg ridicuul over. Het vasthouden aan goden in welke vorm dan ook bezorgt mij meestal slechts een glimlach. Ook het jezelf in een slachtofferrol manoeuvreren komt op mij humoristisch over.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Job
Banned

Bericht door Job » 09 jun 2015 18:10

Rereformed schreef:
Peter van Velzen schreef:Aangezien hier uitsluitend off-topic wordt gepost, en Robbert helaas de handdoek in de ring heeft gegooid. (waar nog niemand op gereageerd heeft). Is het waarschijnlijk zinvol om ook deze draad te beëindigen.
Door Job aangezwengelde off-topic discussie verplaatst naar de prullenbak en Job een officiële waarschuwing voor in de wind slaan van tweemaal achtereen gegeven moderatieverzoek.

Beste Rereformed,

Betekent dit dat ik hier niet mag reageren op de bijdragen van de heer Robbert Veen en eventueel die van Peter van Velzen?
Ik geeft toe dat mijn bijdrage (07 jun 2015 07:43) niet "handig" was.
Maar mag ik eventueel op de bijdragen reageren als ik daar behoefte aan heb ?
Want die van Robbert Veen zijn uitstekend en zeer helder.

Job
(Martin Buber)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 jun 2015 18:40

Job schreef:
Betekent dit dat ik hier niet mag reageren op de bijdragen van de heer Robbert Veen en eventueel die van Peter van Velzen?

Job
Ik reageer maar even namens R. De boodschap is duidelijk Job. Je hebt een eigen topic en die heb je niet voor niets gekregen. Zet daar neer wat je kwijt wil, wel binnen de regels van dit instituut uiteraard en zoek niet de grenzen op.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Job
Banned

Bericht door Job » 09 jun 2015 18:58

PietV. schreef:
Job schreef:

Job
Ik reageer maar even namens R. De boodschap is duidelijk Job. Je hebt een eigen topic en die heb je niet voor niets gekregen. Zet daar neer wat je kwijt wil, wel binnen de regels van dit instituut uiteraard en zoek niet de grenzen op.
Als ik nog even mag reageren....
Waarom ik niet en Dickkemick, Erik, Axxyanus... enz...wel ???

Job
(Martin Buber)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 jun 2015 20:28

Job schreef:
Als ik nog even mag reageren....
Waarom ik niet en Dickkemick, Erik, Axxyanus... enz...wel ???

Job
Omdat er met jou afspraken zijn gemaakt.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Gesloten