Discussie in getuigenissen door derden.

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Gesloten
Willempie
Bevlogen

Discussie in getuigenissen door derden.

Bericht door Willempie » 05 jul 2015 15:56

writer schreef: Wat je hier schetst geeft aardig weer waarom mensen willen geloven.
Een wetenswaardige psychoanalyse. En tevens volledig consistent met de boodschap van de Bijbel. Dus als argument tegen geloven niet geldig. Ik kan als gelovige rustig toegeven dat ik Hem nodig heb. Zonder Hem red ik het (uiteindelijk) niet. Dat is niet inconsistent maar gewoon waar.

Zie http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 26&t=15079" onclick="window.open(this.href);return false; Maria.
Hallo meneer God, met Anna.

dikkemick
Ontoombaar

Re: Ontaarde christenen

Bericht door dikkemick » 05 jul 2015 20:05

Willempie schreef:Ik kan als gelovige rustig toegeven dat ik Hem nodig heb. Zonder Hem red ik het (uiteindelijk) niet. Dat is niet inconsistent maar gewoon waar.
Zielig en armoedig vind ik dat. Kleingeestig ook.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

writer
Bevlogen

Bericht door writer » 06 jul 2015 06:05

Willempie schreef:....... Ik kan als gelovige rustig toegeven dat ik Hem nodig heb. Zonder Hem red ik het (uiteindelijk) niet.....
Hoe zou het je zijn vergaan als je God nooit was "tegengekomen" denk je?
En valt het je niet op dat ex-gelovigen die soms ook zo dachten het juist veel beter af gaat zonder nog langer op een God te "steunen"?
Waar baseer jij het op dat je zonder jouw God niet zou kunnen leven?
Heb je dat, nu je volwassen bent geworden, ooit uitgeprobeerd?
Vind je niet dat je erg bijgelovig bent met wat je zegt?
NB: Doe wel en zie niet om.

HJW
Diehard

Bericht door HJW » 06 jul 2015 07:12

dikkemick schreef:
Willempie schreef:Ik kan als gelovige rustig toegeven dat ik Hem nodig heb. Zonder Hem red ik het (uiteindelijk) niet. Dat is niet inconsistent maar gewoon waar.
Zielig en armoedig vind ik dat. Kleingeestig ook.
Ik heb er geen probleem mee dat Willempie dat vind. Als hij dat zo voelt, moet hij dat vooral doen.
Wat mij betreft mag hij dat ook uitdragen.
Het wordt kwalijk als hij het aan anderen gaat opdringen en gaat stellen dat zij god ook nodig zouden moeten hebben.
Maar zijn persoonlijke vrijheid zal ik niet aantasten.

Persoonlijk vind ik het veel vervelender dat hij lastige vragen bewust ontwijkt.
Het is beter een licht te ontsteken dan de duisternis te vervloeken

Gesloten