Uit klachtentopic Prief

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Gesloten
Prief
Forum fan

Uit klachtentopic Prief

Bericht door Prief » 26 nov 2015 15:58

HankS schreef:
De God kan je niet inbeelden, daarom is Hij De God en geen denkbeeldig wezen.
Dan ben je denk ik verder uitgepraat, maar het klopt ik heb er geen beeld bij . De God is helemaal niets voor mij, geen gedachte , geen beeld , helemaal niets . Waar ben je dan over aan het discussiëren ? Toch niet over iets dat te verifiëren waar is, want ook daar merk ik niets van . Dat is het probleem nu juist jouw god maar ook die van andere religies, al die verhalen zijn oude geschiedenis . Goden zijn niet meer echt nodig blijkbaar en wanneer ze dat wel zijn dan worden ze met geweld of met bijna geweld door je strot geduwd door mensen. Van de God die geen denkbeeldig wezen is, is niets te merken, wel van de mensen die roepen dat ze in een niet- denkbeeldig wezen geloven.
Het komt mij niet echt overtuigend over , nog minder overtuigend zelfs .
Ik heb bij mij in de tuin onzichtbare elfjes wonen en in de schuur heb ik een onzichtbare draak die niet denkbeeldig is , misschien zijn ze daar wel samen met de God .

Alleen het maakt niets uit of ze er wel of niet zijn, ik merk er niets van .
Hoe zit het met liefde? Kan jij dat zien? Kan jij je het inbeelden?

Ik denk zelf dat liefde een verzinsel is, een denkbeeldig wezen verzonnen door onze voorouders.

Prief
Forum fan

Re: een wat uit de hand gelopen topic

Bericht door Prief » 26 nov 2015 16:00

HankS schreef:
Jij bent woordvoerder voor elke persoon die zichzelf atheïst noemt???
Ben jij dat dan voor iedereen die zichzelf moslim noemt ?
NEE, ik vertegenwoordig alleen mezelf. Het andere forumlid gebruikte WIJ (meervoud).

Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? » 26 nov 2015 16:04

Prief schreef:
HankS schreef:
Jij bent woordvoerder voor elke persoon die zichzelf atheïst noemt???
Ben jij dat dan voor iedereen die zichzelf moslim noemt ?
NEE, ik vertegenwoordig alleen mezelf. Het andere forumlid gebruikte WIJ (meervoud).
Volgens mij maak je er zelf ook schuldig aan, of heb je meerdere persoonlijkheden?.
Volgens mij zijn je argument een beetje op Prief....Geeft niet: het enige argument voor geloof is het geloof zelf. Is niet erg om te moeten toegeven
Prief schreef: En nee met de wat in De Koran staat bedoel ik uiteraard NIET "datgene wat door volgelingen geschreven staat over de oorsprong ervan" dat is een totaal ander onderwerp. Ik heb het ALLEEN over de tekst die in het boek staat die wij De Koran noemen.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 26 nov 2015 20:34

Prief schrijft:
:!: Hoe zit het met liefde? Kan jij dat zien? Kan jij je het inbeelden?

Ik denk zelf dat liefde een verzinsel is, een denkbeeldig wezen verzonnen door onze voorouders
.

Liefde is een concept. Een begrip. Een afspraak welke bepaalde verschijnselen beschrijft. Als De God dat ook is: FIJN!
Maar De God is meer. De God bestaat zelfstandig als "iets". Wat je doet is appels met pijn vergelijken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gesloten