Afgesplitst van Forum getuigenissen.

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Gesloten
Jan van Lennip
Diehard

Afgesplitst van Forum getuigenissen.

Bericht door Jan van Lennip » 12 jan 2016 10:52

Jan van Lennip schreef:Wat is nou precies het doel van je bericht?

Ik zie het nog steeds niet.

Door nogmaals te herhalen en dan nog voordat TS online is geweest, is dit niet alleen een bewijs van eigen onvermogen, maar nu tevens een vorm van trolgedrag mede vanwege de status van dit subforum, zie ook T11, Maria
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

Jan van Lennip
Diehard

Re: Welkom in mijn zoektocht

Bericht door Jan van Lennip » 12 jan 2016 20:28

Excuses, maar zoekendegelovige is laatst online geweest op : Laatst bezocht:11 jan 2016 19:33

Mijn post is van : 11 jan 2016 15:46

Ik vind het onbeleefd om vragen van mede-forumleden met betrekking tot je eigen post onbeantwoord te laten.
Mijn excuus voor het foutief beoordelen van de tijd.
Dit doet echter niets aan of af vwb. de opmerkingen tav. de regels.
Nu daarbij opgeteld nogmaals negeren van dezelfde forumregels, plus deze keer nog extra T12, Maria
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie » 12 jan 2016 21:39

dikkemick schreef: Tja. Nadenken is de doodsteek voor geloof.
Nee hoor. Dit is een domme opmerking van je. Er zijn heel veel gelovigen die heel diep over alles nadenken. Dit had je zelf ook al lang kunnen vaststellen als je wat minder bevooroordeeld was.
Je kent de regels van dit subforum, zie ook T11, Maria
Hallo meneer God, met Anna.

Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 » 12 jan 2016 22:25

Willempie schreef:
dikkemick schreef: Tja. Nadenken is de doodsteek voor geloof.
Nee hoor. Dit is een domme opmerking van je. Er zijn heel veel gelovigen die heel diep over alles nadenken. Dit had je zelf ook al lang kunnen vaststellen als je wat minder bevooroordeeld was.
Is dat zo? Hoe weet je dat, heb je soms een enquête gehouden onder gelovigen over hun "nadenkgedrag"?
In de verhalen die ik lees van afvalligen is juist de rode draad dat door na te gaan denken en zichzelf en anderen vragen te stellen ze hun geloof vaarwel hebben gezegd.
Daarentegen in de gesprekken met gelovigen kwam juist naar voren dat men geen goede logische (dus doordachte) reden voor het geloof had, maar dat men slechts kwam tot : "het is een geloof" en "ik voel dat god er is, ik voel zijn aanwezigheid".
Als je nadenkt over het geloof dan weet je op een gegeven moment dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat god bestaat.
Er is totaal niets te weten over god, omdat god nooit communiceert met de mensheid, vandaar dat we niets weten over een eventuele god, helemaal niets. God verschijnt niet op tv, in talk shows, stuurt geen ingezonden brieven in de krant, heeft geen website, stuurt geen emails. Wat blijft is dus een doodse stilte van de kant van god.
Als god zou bestaan, dan heb ik geen enkele kennis over wat god precies is, noch wat hij van ons wil. Vanwege die totale stilte weet niemand dus iets over een al dan niet bestaande god, we weten helemaal niets, jij ook niet.

Gesloten