Off topic van quotes

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

Gesloten
Willempie
Bevlogen

Off topic van quotes

Bericht door Willempie » 24 sep 2015 18:19

Alhoewel ik atheïsten en agnostici volkomen in hun waarde wens te laten, heb ik wel met ze te doen. Geen hoop en geen geloof. De enige zekerheid die je hebt is dat je dood gaat. Ik zou daarmee niet kunnen leven. Ik geloof dat er meer is. Ik weet het trouwens ook wel zeker.
Hallo meneer God, met Anna.

kiks
Bevlogen

Re: Quotes

Bericht door kiks » 24 sep 2015 18:27

Willempie schreef: Ik zou daarmee niet kunnen leven.
Gelukkig voor je dat jij je geloof hebt dan. Neemt niet weg dat ik wel met je te doen heb. En doorgaan met geloven he, anders heb je niks meer om voor te leven.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie » 24 sep 2015 20:01

kiks schreef:En doorgaan met geloven he, anders heb je niks meer om voor te leven.

Groet

kiks
Doe ik. :) En je hebt gelijk dat ik daarzonder niets heb om voor te leven. Want wat heeft het allemaal dan voor zin?
Hallo meneer God, met Anna.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 24 sep 2015 20:51

Willempie schreef:
kiks schreef:En doorgaan met geloven he, anders heb je niks meer om voor te leven.

Groet

kiks
Doe ik. :) En je hebt gelijk dat ik daarzonder niets heb om voor te leven. Want wat heeft het allemaal dan voor zin?
Nou dat jij en degenen om je heen een leuk leven hebben! En helaas voor jou, na een jaar of pakweg 80 is het gebeurd, en bewijs voor leven na de dood? Heb jij dat?
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 25 sep 2015 00:38

Willempie schreef: Doe ik. :) En je hebt gelijk dat ik daarzonder niets heb om voor te leven.
Dat klinkt niet zo best.
Want wat heeft het allemaal dan voor zin?
Er is niet zoiets als een voorgebakken zin van "alles". De zin aan dat "alles" geef je zelf, waar je kunt.
Ik snap echter heel goed waarom jij dat niet kunt zien. Het christendom verkondigt gedurende haar hele boek een negatief mensbeeld. De mens is slecht en moet gered worden. Hij kan daar zelf heel wat aan doen door de christelijke hoofdman als leider te aanvaarden. De leider kneden tot voor de individu of groep aanvaardbare figuur, zoals in alle denominaties gebeurt, verandert echter niets aan het negatieve mensbeeld.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten