Mooie mensen

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

The Black Mathematician
Ervaren pen

Re: Mooie mensen

Bericht door The Black Mathematician » 07 aug 2017 15:32

Babbel is aan het trollen, dus kan je hem beter niet voeren.

In het kader van dit topic zou ik Herman van Veen willen noemen. Voor sommigen misschien een verachtelijk mens omdat hij het toonbeeld van politiek correctheid zou zijn, onder andere omdat hij het gewaagd heeft Wilders te bekritiseren (!!!), maar aangezien ik zelf niets met Wilders heb, is dat voor mij niet echt een probleem te noemen.

Ik ben niet eens een grote fan van de artiest Van Veen, maar ik vind zijn stem zeker mooi en ik denk dat hij het hart op de juiste plek heeft zitten gezien zijn jarenlange werk voor Unicef en het feit dat hij de man achter de animatieserie Alfred Jodocus Kwak is, die bij mij als kind toch voor een zeker bewustzijn over bepaalde wereldproblematiek zorgde.
Shut up Murdock, crazy fool!

babbel
Forum fan

Bericht door babbel » 07 aug 2017 15:42

Petra schreef:
babbel schreef:@ Petra,
Maar hij streed voor de mensenrechten van lelijke mensen. Terwijl die laatstgenoemden de mooie mensen krenkten en beledigden en behandelden als vuil.
Want blijf maar eens eerlijk zo mooi en prachtig is Martin Luther King niet.
Ik denk dat ik je niet begrijp.
Wie noem je precies lelijke mensen?
Denk eerder dat jij geen leger mooie prachtige mensen wil. Anders zou het feest voor de lelijke mensen heel snel voorbij zijn.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 07 aug 2017 18:38

babbel schreef:/quote]Denk eerder dat jij geen leger mooie prachtige mensen wil. Anders zou het feest voor de lelijke mensen heel snel voorbij zijn.
Wellicht ontgaat je dat in dit topic het begrip mooi niet op uiterlijke kenmerken gebaseerd is?
Wat versta jij onder mooi?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

babbel
Forum fan

Bericht door babbel » 07 aug 2017 20:28

Maar iedereen met een mooi uiterlijk heeft ook een mooi innerlijk en iedereen met een lelijk uiterlijk heeft ook slechts een lelijk innerlijk.
Maar on-topic: Ik zie mooie mensen geen mooie dingen zeggen. Wou dat het anders was.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 07 aug 2017 20:34

babbel schreef:Maar iedereen met een mooi uiterlijk heeft ook een mooi innerlijk en iedereen met een lelijk uiterlijk heeft ook slechts een lelijk innerlijk.
Maar on-topic: Ik zie mooie mensen geen mooie dingen zeggen. Wou dat het anders was.
Ja maar je drukt je wat ongelukkig uit denk ik betreffende Martin Luther King. En dit topic gaat niet over uiterlijke schoonheid maar over betekenisvolle (in de positieve zin) mensen. Vandaar ook mijn inbreng van de onvolprezen Marten Toonder.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 07 aug 2017 21:35

Gene Roddenberry, de bedenker van de serie Star Trek :

Afbeelding

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Petra
Banned

Bericht door Petra » 08 aug 2017 01:15

The Black Mathematician schreef: Ik ben niet eens een grote fan van de artiest Van Veen, maar ik vind zijn stem zeker mooi en ik denk dat hij het hart op de juiste plek heeft zitten gezien zijn jarenlange werk voor Unicef en het feit dat hij de man achter de animatieserie Alfred Jodocus Kwak is, die bij mij als kind toch voor een zeker bewustzijn over bepaalde wereldproblematiek zorgde.
Ja, die stem, fantastisch!
Zo rustgevend. De hele man is volgens mij zachtmoedig. :)
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Banned

Bericht door Petra » 09 aug 2017 02:28

babbel schreef:Maar iedereen met een mooi uiterlijk heeft ook een mooi innerlijk en iedereen met een lelijk uiterlijk heeft ook slechts een lelijk innerlijk.
Nou Babbel, ik heb er zo'n beetje over nagedacht.

Wat ik jou zien doen is met poep smijten en vervolgens mopperen dat het overal om je heen zo stinkt.
Ik vind het enorm rot voor je. Ikzelf wordt er hier maar eventjes mee geconfronteerd, jij leeft er 24/7 mee.
De enige die shit kan ruimen ben je zelf, dus hoe graag ik het ook zou willen, ik kan je er niet van verschonen.

Heb wel een aardig liedje voor je. Zoals ik voor alles wel liedjes of gedichtjes of.. heb. :D
Van Keb Mo; mijn grote liefde (op muzikaal gebied. :wink: ).
Zeer geschikt in de afdeling mooie mensen; grootheden waar een maatschappij van opknapt. :)

Elke dag weer... de wonderbaarlijke simple things; walk, talk & use your mind.
Het is niet iedereen gegeven, eenmaal gegeven kun je het niet altijd behouden. Neem het maar heel letterlijk, en kijk 's verwonderd om je heen.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

babbel
Forum fan

Bericht door babbel » 09 aug 2017 07:19

doctorwho schreef:
Ja maar je drukt je wat ongelukkig uit denk ik betreffende Martin Luther King. En dit topic gaat niet over uiterlijke schoonheid maar over betekenisvolle (in de positieve zin) mensen. Vandaar ook mijn inbreng van de onvolprezen Marten Toonder.
Jij vergeet echter dat de mensen met een mooi uiterlijk, de sprekers moeten helpen met het vinden van woorden. Zodat het volk voor die sprekers kiest. Denk maar niet dat de aangehaalde sprekers zelf zo geniaal zijn om mooie talen te kunnen verzinnen en te onderwijzen.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 09 aug 2017 11:07

babbel schreef:[Jij vergeet echter dat de mensen met een mooi uiterlijk, de sprekers moeten helpen met het vinden van woorden. Zodat het volk voor die sprekers kiest. Denk maar niet dat de aangehaalde sprekers zelf zo geniaal zijn om mooie talen te kunnen verzinnen en te onderwijzen.
Dat is zeker niet steeds het geval hoor [-X Ik merk dat je niet bekend bent met Marten Toonder dat was namelijk iemand die een broertje dood had aan Volksempfinden, mobbing, consumentisme en kuddegedrag. En volledig zijn eigen weg en woorden wist te kiezen.
Daarnaast gaat het in dit topic niet over mensen met een mooi uiterlijk dus daar hoef je niet op terug te vallen. Het gaat om opmerkelijke mensen betekenisvol waren of zijn in de positieve zin des woord. Het is dus een beetje onduidelijk waar je met de opmerkingen in dit topic naar toe wil.
Kan je eens uitleggen wat de pointe is nu duidelijk moge zijn dat het gaat om opmerkelijke mensen betekenisvol waren of zijn in de positieve zin des woord. ( Deze worden hier genoemd als mooie mensen)

babbel
Forum fan

Bericht door babbel » 14 aug 2017 15:41

@ Doctorwho,
Maar vind jij het niet vreemd, dat de media slechts mensen met een minder fraai uiterlijk aan het woord laat?

Back on topic.
Het gaat hier niet over fysiek mooi of lelijk.
De opmerking over hier gemaakt, ga ik nu aan voorbij, omdat hij me is ontgaan.
Maar de volgende discriminerende opmerking levert je een waarschuwing op. Maria

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 14 aug 2017 21:37

The Black Mathematician schreef:
07 aug 2017 15:32
Babbel is aan het trollen, dus kan je hem beter niet voeren.
BM ik had eerst neiging naar het voordeel van de twijfel maar dat is inmiddels weggenomen :(

Petra
Banned

Bericht door Petra » 15 aug 2017 01:41

Mooie mensen die zich verenigen in een mooie movement voor: "Freedom, dignity & peace."

Playing For Change is a movement created to inspire and connect the world through music. Join the movement here:
http://www.playingforchange.com

From the award-winning documentary, Playing For Change: Peace Through Music, comes "Stand By Me", the first of many Songs Around The World produced by Playing For Change. This Ben E. King classic features musicians around the world recorded by the Playing For Change team during their travels. This song continues to remind us that music has the power to break down boundaries and overcome distances between people.

Met onze eigenste: CB Milton (Clarence Bekker) :D

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 15 aug 2017 03:12

Petra schreef:
09 aug 2017 02:28
Nou Babbel, ik heb er zo'n beetje over nagedacht. Wat ik jou zien doen is met poep smijten en vervolgens mopperen dat het overal om je heen zo stinkt. Ik vind het enorm rot voor je. Ikzelf wordt er hier maar eventjes mee geconfronteerd, jij leeft er 24/7 mee. De enige die shit kan ruimen ben je zelf, dus hoe graag ik het ook zou willen, ik kan je er niet van verschonen.
Ik vind Babbel bijna altijd super origineel, ook al slaan z'n reacties vaak nergens op. Zeer verfrissende inbreng waar werkelijk niemand het mee eens kan zijn. Zolang het maar niet te vaak wordt.

Wat betreft mooie mensen, zou ik graag Jimi Hendrix nomineren. Een enorm getalenteerd musicus -- vooral als gitarist & componist. Hij had de wereld op muziekaal gebied nog zoveel kunnen zeggen indien hij niet al op 27 jarige leeftijd was overleden -- nog jonger dan Mozart (35), Mendelsohn (38), Chopin (39) & Gershwin (39). Toch heeft hij een grote vernieuwer kunnen zijn in de zeven jaren waarin hij actief met muziek bezig was.

Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

babbel
Forum fan

Bericht door babbel » 15 aug 2017 07:18

@ Maria,
Wat jij doet is de discussie frustreren. Ook onwelgevallige meningen mogen gegeven worden op een debatforum, ook al trapt men dan op de lange tenen van de meesten. Toch?
Waarschuwing wegens het overtreden van forumregel T12: commentaar op de moderatie anders dan via een PB of door een bericht te plaatsen in het subforum Feedback van deelnemers naar forumbeheer
Peter van Velzen

Plaats reactie