Military Jets.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cluny
Banned

Military Jets.

Bericht door Cluny » 24 sep 2014 12:49

Dit bericht las ik op de internettelegraafpagina.
Amerikanen zetten voor het eerst F-22 in.
Het is dus de vuurdoop geweest van deze kostbare militaire jet.
Afbeelding
Dan wil ik daar meer van weten.
Wiki: Lockheed Martin F-22 Raptor
Een ander pagina met info, let vooral op het tweede plaatje waar de schaal t.o.v. andere jets goed te zien is.
Lockheed-Martin / Boeing F-22 Raptor
Ik wil dit topic vooral gebruiken als informatiebron. De F-22 vind ik wel een aardig vliegtuig om dit topic mee te starten.
Voorlopig is de US het enige land met de F-22. Maar als het bombarderen van ISIS-doelen in Syrië en Irak een beetje wil lukken dan is er wellicht een ander land dat heel diep in de buidel wil tasten en ook een eskader van deze vliegtuigen bij de luchtmacht wil voegen.
Mijn bedoeling van dit topic is vooral om "objectieve" informatie te verzamelen over alles wat voor oorlogsdoeleinden vliegt, overal, elk land en met wat voor doel.
Want ik heb ontdekt dat het regelmatig gebeurt dat personen over gebeurtenissen schrijven waar militaire vliegtuigen een belangrijke rol spelen. Terwijl de schrijver geen enkele blijk geeft verstand van zaken te hebben.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Re: Military Jets.

Bericht door Cluny » 04 apr 2015 09:23

Een F-15 is een Amerikaanse straaljager. Vroeger vlogen ze vaak boven Nederland en West-Europa.
Soesterberg en Bitburg waren de bekendste Europese bases waar F-15 straaljagers gelegerd waren.
Sinds kort zijn deze verdedigers van het Vrije Westen te gast op vliegbasis Leeuwarden vanwege een grote oefening van de NATO luchtstrijdkrachten.
Daar komt dit filmpje vandaan.
Opstijgende en landende F-15 straaljagers op vliegveld Leeuwarden.
Wil je meer weten van dit type vliegtuig, de Wikipagina is zeer informatief.
Wiki: F-15
Als ik een plastic kit 1/72 of 1/48 zou nabouwen, dan is de kans groot dat het deze gaat worden.
Afbeelding
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 13 apr 2015 15:03

Mooi vliegtuig, zo'n deltawing.
Volgens dit bericht komt dit type vliegtuig uit Duitsland.
Het is deze maand, April 2015, vliegbasis Leeuwarden, een waar paradijs voor straaljagerliefhebbers.
Frisian Flag op vliegbasis Leeuwarden.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 10 jun 2015 09:44

Nederland heeft belangstelling voor een gevecht/training vliegtuig van een Italiaans merk.
Ik vond het wel een opvallend bericht in de Telegraaf.
Luchtmacht wil extra vliegtuigen
Zo ziet dit toestel er uit.
.
Afbeelding
.
Best wel een leuke kist, deze Aermacchi, en niet eens zo duur.
Meer interessante info op deze pagina.
Wiki: Alenia Aermacchi M-346 Master
Dit is ook nog het vermelden waard.
Het vliegtuig lijkt sterk op de Russische Yakovlev Yak-130
Wat geen toeval is.
Afbeelding

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 sep 2015 09:49

.

.

.
Sukhoi Su-27.
Als ik een foto van dit vliegtuig zie, denk ik bijna altijd dit is een Mig-29. Daar lijkt deze straaljager sterk op, in ieder geval voor een leek als ik. Het wezenlijke verschil is de grootte, de Su-27 is een stuk groter en robuuster.
Ik denk dat dit vliegtuig in de meeste opzichten beter is dan de Mig-29. Maar nogmaals, ik ben een leek.
De reden dat ik dit vliegtuig vandaag in dit topic zet is deze.
Steeds meer Russische vliegtuigen naar Syrië..
De reden voor Rusland om dit type vliegtuigen naar Syrië is mij voorlopig een raadsel. Dit type straaljager is vooral bedoeld om andere vliegtuigen in de lucht onschadelijk te maken. Tot nu toe heb ik nog geen berichten gezien dat ISIS een luchtmacht heeft of aan het opbouwen is.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 sep 2015 20:13

Afbeelding
Kwestie van smaak, maar voor mij een van de mooiste jets ooit gebouwd.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 07 okt 2015 07:48

Nu actief in het luchtruim van Syrië ( en omgeving ).
De Russische Sukhoi Su-30
Zelf vind ik het een mooi vliegtuig. Het is eigenlijk een verbeterde Su-27. Wat dit toestel uniek maakt zijn die kleine voorvleugeltjes die deze straaljager ongelooflijk wendbaar maken.
.

.

.

Een mooi vliegtuig om te zien ( persoonlijke mening ) en een geduchte tegenstanders voor de Amerikaanse modellen van de vorige generatie. Hoeveel Russische jets van dit type er momenteel op de Syrisch-Russische militaire vliegvelden gestationeerd zijn en ook daadwerkelijk operationele vluchten maken weet ik niet zeker. Een week geleden wat het getal nog minstens 4, maandag las ik een bericht van 6 van deze jets in één vlucht. Met de Russen weet je het nooit zeker, het kunnen er inmiddels wel 20 zijn.
Nog even een filmpje erbij. Met de Cobra Manoeuvre. De Sukhoi 30 is daar heel goed in. Als je uitgekeken bent op de Immelmann. Je kan het ook zien als een reclamefilmpje want dit vliegtuig is voor de meeste landen in de wereld gewoon te koop in Rusland.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 24 mei 2016 08:22

Daar zijn ze dan. De eerste 2 F-35 gevechtsvliegtuigen.
Wat een herrie! En wat een geld!

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 25 mei 2016 17:13

Ik deel de mening van Fish. Daarom deze video van de oude glorie, de F-4 Phantom :

Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 mei 2016 10:03

De Zweedse Jas-39 Gripen is wat mij betreft ook interessant :

Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Plaats reactie