Electrovisie

Moderator: Moderators

william1603

Electrovisie

Bericht door william1603 » 24 dec 2015 11:56

Hoi,

Ik heb een vraagje voor de experts onder jullie. Ik wil weten of het mogelijk is jezelf onder een laag voltage stroom te zetten..., en hoe doe je dit dan?

Ik zal wat concreter zijn over wat ik voor ogen heb. In mijn beleving moet het te doen zijn om een soort plaat te maken met een stroomvoltageregelaar eraan. Op die wijze moet het dan (volgens mij) mogelijk zijn jezelf onder elektro te krijgen! Is dit ook echt zo? Ik wil het in eerste instantie alleen voor handen en voeten! :lol: Is er iemand die mij kan vertellen of wat ik voor ogen heb een haalbare kaart is? Kan dit? Als je zoiets zou laten doen.., wat kost het dan aan materiaal? Volgens mij (maar ik ben een leek) is het een stuk makkelijker dan een hoge berg beklimmen!

Groeten,

William

Maria
Moderator

Re: Electrovisie

Bericht door Maria » 24 dec 2015 12:03

Millivolts gaat prima.

Wat is je doel? :shock:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 24 dec 2015 12:18

Sorry, maar als je spreekt over een "laag voltage stroom" heb ik niet een idee dat jij genoeg van elektriciteit weet om experimenten te doen met stroompjes door het lichaam.
Natuurlijk kan het wel. Soms heb je programma's die spullen aanprijzen om met stroomstootjes spieren aan te spannen om af te vallen. Dat gaat met milliVolts. Maar je hebt ook de elektrische stoel die dus minder gezond is. Je moet wel wat van elektriciteit weten om te voorspellen wat het effect van je experimenten.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip » 24 dec 2015 12:34

Maria schreef:Millivolts gaat prima.

Wat is je doel? :shock:
Ik ben ook heeeeel benieuwd :o
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 24 dec 2015 13:14

Ik zet al jaren mensen onder stroom :)
http://www.nutritionalassessment.azm.nl ... ng/bia.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En jezelf elektrocuteren kan natuurlijk ook. :D
Afbeelding
Totaal quote van TO gewist, daar dit geen antwoord is op de vraag, maar een losse opmerking. Maria
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 dec 2015 13:20

Overigens nog welkom. :)
Misschien een korte introductie op het Voorstelforum?

Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip » 24 dec 2015 15:19

Ik kan mij ineens herinneren dat er een man in india leeft die hoge voltages door zijn lichaam kan laten stromen. Ik heb m even opgezocht voor je.

Laat even weten hoe het bij jezelf is afgelopen.... :confused2:
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 24 dec 2015 15:48

Je kan beginnen met het schrikdraad rondom weilanden en dan langzaam opvoeren naar het huishoud stroom.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 24 dec 2015 16:14

Wat ik mij dan afvraag is waarom iemand zo'n vraag hier stelt.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 24 dec 2015 19:34

Dat beloof ik schreef:Wat ik mij dan afvraag is waarom iemand zo'n vraag hier stelt.
Wij stralen uit dat hier kennis zit. :D
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 29 dec 2015 22:54

Op zijn eigen verzoek is het account van William opgezegd.

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 13 sep 2017 17:34

Jan van Lennip schreef:
24 dec 2015 15:19
Ik kan mij ineens herinneren dat er een man in india leeft die hoge voltages door zijn lichaam kan laten stromen. Ik heb m even opgezocht voor je.

Laat even weten hoe het bij jezelf is afgelopen.... :confused2:
Je kunt gerust spanning op je lichaam zetten. Het lichaam heeft zelf ook een spanning, die kan afwijken van de omgeving, als je geïsoleerd bent. (rubber zolen enz.) Zodra je een stroom door je lichaam laat lopen wordt het pas gevaarlijk. Je hart wordt door elektrische prikkels gestimuleerd om samen te trekken. Als die stroompjes verstoord raken, wordt mogelijk je hart stil gezet. Gebeurt met een E.A.D. bewust, om een op hol geslagen hart weer even stil te zetten, zodat het mogelijk uit zichzelf weer het juiste ritme vindt.

Als de stroom over de huid gaat, hoeft het hart daar weinig of niets van te merken. Er zijn mensen die getroffen zijn door de bliksem en dat overleefd hebben (al dan niet met meer of minder verwondingen) zonder dat het hart stopte.

Wat deze man in het youtube filmpje doet, is voor een groot deel aan het oog onttrokken. Elke niet technische toeschouwer zal denken dat het echt is. Toch is er als je zoiets ziet meestal een trucje dat het echte werk doet. Het is gewoon niet mogelijk om door de slechte contacten direct een of twee amper te laten lopen. Om 500 Watt bij 240 volt te realiseren, moet je ruim 2 amper laten lopen. Onze huid zal normaal isolerend zijn. Als deze man met een geleidende zalf of gel zijn huid geleidend heeft gemaakt, of gewoon zijn lichaam als zwakstroom schakelaar gebruikt en uit het zicht een relais het werk laat doen, is het best mogelijk om deze trucjes uit te halen. James Randi zou geen moeite hebben om deze truc te ontdekken en aan de kaak te stellen.

Al ziet het er nog zo wonderlijk uit, wonderen bestaan niet. Maar sommige mensen willen graag wonderen zien in alles, zelfs als het achteraf gewoon een goocheltruc blijkt te zijn.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 13 sep 2017 17:48

Ik denk dat op dit forum alleen volwassen mensen posten en lezen, dus denk ik niet dat deze waarschuwing nodig zal zijn.
Toch zou ik kleine kinderen dit soort van Youtube filmpjes niet laten zien.
Als er slechts een kind tracht dit na te doen, zal dat kind het echt niet overleven.

Als amateur goochelaar heb ik kinderen al hele gekke dingen zien doen in een poging de truck na te doen.
Ik ben eens flink geschrokken toen ik een zogenaamd verdwenen knikker weer uit mijn neus liet vallen. De knikker is nooit in mijn neus geweest, maar het lijkt of hij er wel uitvalt.
Even later moesten we met een 5 jarig meisje naar het ziekenhuis, omdat die kans had gezien een knikker in dat kleine neusgaatje te stoppen. Ze wilde zo de truck na doen. Gelukkig is door een handige dokter de knikker er zonder schade voor de kleine weer uitgehaald, maar mijn truck wordt zo niet meer voor kinderen getoond. Just saying.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 13 sep 2017 18:43

Maria schreef:
29 dec 2015 22:54
Op zijn eigen verzoek is het account van William opgezegd.
Voor of na de electrocutie?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 13 sep 2017 20:33

HarrieMe schreef:
13 sep 2017 17:48
Even later moesten we met een 5 jarig meisje naar het ziekenhuis, omdat die kans had gezien een knikker in dat kleine neusgaatje te stoppen. Ze wilde zo de truck na doen. Gelukkig is door een handige dokter de knikker er zonder schade voor de kleine weer uitgehaald, maar mijn truck wordt zo niet meer voor kinderen getoond. Just saying.

De uitsmijter is er afgeknipt: "Oh and doctor, keep the change!"
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Plaats reactie