Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

heeck
Superposter

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door heeck » 10 okt 2019 10:39

Labyrint schreef:
10 okt 2019 01:40
knip
knip
“Heeck” schreef: want Labyrinth *) vreest wel voor paniek bij de hele wereldbevolking van 8 miljard. (Iets waar ik zelf niet in mee ga, want het gros heeft naar mijn inzicht wel iets anders aan het hoofd.
Ik weet niet of paniek zal ontstaan.
Ik weet niet wat ze gaan of kunnen melden.
Of zullen.
Dan heb ik jouw eerdere tekst te vrijmoedig geinterpreteerd:
Labyrint schreef:De menigte van 8 miljard mensen op de juiste en veilige wijze voorlichten en de gevolgen in juiste banen leiden. Dat is het probleem.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 11 okt 2019 17:17

axxyanus schreef:
07 okt 2019 12:31
Ja en? Dat betekent niet automatisch dat wat we te zien krijgen veroorzaakt wordt door buitenaardse technologie.
Dat beweer ik evenmin. Het gaat er om dat de camerabeelden, radarbeelden, infraroodbeelden en waarnemingen door professionele deskundigen, officieel zijn bevestigd door de overheid. Wat het zijn kan, daar kunnen we over discussiëren.
Welke info is officieel? Er is een verschil tussen officiële bevestigde observaties en een offieel bevestigd besluit. Ik vind het dan ook zeer raar dat jij zo iets zegt als "Daar is geen onderzoek voor nodig."
Er is geen onderzoek nodig voor de conclusie dat de bewijslast is omgekeerd, zoals Michio Kaku zegt. De bewering dat er geen vaste ogenschijnlijk anticiperende objecten bestaan die - zoals het ernaar uitziet - onze technologische capaciteiten ver te boven gaan, zal moeten worden aangetoond, aangezien de gegevens daaromtrent nu officieel zijn bevestigd. Nogmaals: wat het zijn kan, daarover valt te discussiëren.
En ik hoef geen werkbaardere hypothose. Mijn onwetendheid over eventueel mogelijke alternatieven als uitleg voor die observaties, is geen ondersteuning voor de verklaring die jij naar voor schuift en hoe vaker je probeert mijn onwetendheid op dit vlak in te zetten, hoe achterdochtiger ik wordt.
Dat is een persoonlijke kwestie waar ik binnen een objectieve discussie aangaande UAPs geen boodschap aan heb.
Maar de meest aannemelijk hypothese kan nog steeds weinig aannemelijk zijn.
De sterkste hypothese is de meest aannemelijke hypothese en voor de bepaling van de waarschijnlijkheid van de technologische hypothese an sich bestaat simpelweg geen referentiekader.
Persoonlijk vind ik de a priori kans dat we hier bezoekers van buitenaardsen zouden krijgen, zo klein, dat er meer voor nodig is dan "We hebben op dit moment geen andere verklaring" om bezoek van buitenaardsen als enigszins aannemelijk te zien. Zelfs als ik op dit moment geen betere verklaring heb.
Interessant. Nu hebben we een serieuze discussie: zelfs als je geen betere verklaring hebt, vind je de kans klein dat we hier buitenaards bezoek zouden krijgen. Op basis van welke wetenschappelijke data kom je zo voorbarig tot deze conclusie?
Een mens zonder religie is als een vis zonder fiets.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 11 okt 2019 17:49

ChaimNimsky schreef:De bewering dat er geen vaste ogenschijnlijk anticiperende objecten bestaan die - zoals het ernaar uitziet - onze technologische capaciteiten ver te boven gaan, zal moeten worden aangetoond, aangezien de gegevens daaromtrent nu officieel zijn bevestigd. Nogmaals: wat het zijn kan, daarover valt te discussiëren.
Wat krijgen we nou?
Een bewijs eisen voor het niet-bestaan van eigenschappen die zelfs de meeste goden ontberen?

Of neem je de getuigenissen per film als officieel bevestigde bewijzen van het wel degelijk bestaan van wat we niet kunnen (her)kennen?

Andries Knevel kan les bij je nemen!

Roeland

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 11 okt 2019 17:52

heeck schreef:
11 okt 2019 17:49
Wat krijgen we nou? Een bewijs eisen voor het niet-bestaan van eigenschappen die zelfs de meeste goden ontberen?
Exact. Als je zou willen beweren dat er geen vaste ogenschijnlijk anticiperende objecten bestaan die - zoals het ernaar uitziet - onze technologische capaciteiten ver te boven gaan, zal dat moeten worden aangetoond, aangezien de gegevens daaromtrent nu officieel zijn bevestigd. En indien je geen komplotdenker wilt zijn, dan zul je toch echt hard moeten maken dat hetgeen officieel is bevestigd, niet werkelijk bestaat. Wat het zijn kan, daarover valt te discussiëren.
Een mens zonder religie is als een vis zonder fiets.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 14 okt 2019 14:44

ChaimNimsky schreef:
1e zin
a) En indien je geen komplotdenker wilt zijn,
b) dan zul je toch echt hard moeten maken dat hetgeen officieel is bevestigd,
c) niet werkelijk bestaat.

2e zin
Wat het zijn kan, daarover valt te discussiëren.
Je tweede zin is correct en je eerste rammelt.

a) Overbodige waarschuwing
b) "Dan" moet dus vervallen. Het het enige dat officieel is bevestigd dat zijn de filmpjes. Niet de betekenis ervan.
c) Het bestaan van de filmpjes ontken ik niet, maar de betekenissen die jij er aan hecht komen me sinds het begin van dit topic hoe langer hoe onwaarschijnlijker voor.
Het blijkt namelijk dat Elizondo nóg vreemdere brieven en artikelen schrijft dan ik vermoedde.
https://silvarecord.com/2019/10/11/luis-elizondos-letter-to-the-chief-justice-of-india/ schreef:Now, with permission, SilvaRecord.com is able to publish Luis Elizondo’s letter to the Chief Justice of India: . . .
E.e.a. onder voorbehoud dat Silvarecord minimaal betrouwbaar is en geen brieven uit de duim zuigt.

Roeland

Plaats reactie