Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

MaartenV
Diehard

Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door MaartenV » 26 dec 2017 08:13

Sceptici vinden dat het onderwerp 'ufo's en aliens' onder pseudowetenschap valt.
Recente onthullingen van militaire oversten uit de VS bevestigen betrouwbare observaties van UFO's die niet door de mens kunnen geconstrueerd zijn. Gevechtspiloten maakten radarbeelden en getuigen van FO's die ongelooflijke snelheden halen en op zo'n wijze bewegen dat ze onmogelijk door de mensheid kunnen geconstrueerd zijn.
Hieronder vindt u het betreffende artikel:
Ufo's van buitenaardse oorsprong.
UFO video
De grenzen van het kenbare, een verhandeling.

Een stelling is gemakkelijker te weerleggen dan op te stellen (Aristoteles)

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 26 dec 2017 09:54

Kijk dat is nu pseudo wetenschap.

Uit het ene regeltje dat er wat geld aan onderzoek naar de oorsprong is uitgegeven worden gelijk de meest bizarre zaken uit de mouw geschut.

Dit is trouwens zoals de gelovers hierin altijd te werk gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

MaartenV
Diehard

Bericht door MaartenV » 26 dec 2017 10:03

Welke bronnen zijn dan wel betrouwbaar voor jou, TIBERIUS?
Wanneer is bewijs voor u overtuigend?

Hier is een nieuwsartikel dat verwijst naar betrouwbare bronnenmateriaal dat stelt
dat er metaallegeringen zijn gevonden van de betreffende UFO's.

“They have some material from these objects that is being studied, so that scientists can try to figure out what accounts for their amazing properties,” Ralf Blumenthal, one of the authors of the New York Times report, told MSNBC.
stalen genomen van UFO's. Wetenschappers staan voor raadsel.

Mr Blumenthal said the DoD (The US Department of Defence) “do not know” what the materials are made of.

onidentificeerbare stukken metaal van UFO's worden bewaard in Las Vegas

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 27 dec 2017 21:19

Ik heb ook begrepen (ik volg de ontwikkelingen sinds 16 december via twitter) dat het niet om geloof of sensatie gaat maar om iets wat door het Pentagon jaren lang is voorbereid en het empirisch bewijs ervoor de wereld zal veranderen in samenwerking met andere landen. Het vreemde nieuws is nogal onwerkelijk tot nu toe. Ach vroeger dacht men dat de platte aarde op zuilen stond. Het is dus niet vreemd dat velen het idee afwijzen. Pas als Rutte het zegtis het waar :lol:
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 » 27 dec 2017 22:20

Maarten

Vind je het ook niet vreemd dat de samples (of "stalen" in het Nederlands) van Ufo's bestaan uit legeringen / compounds die de wetenschappers niet kunnen duiden?
Ik vind dit een heel vreemd statement omdat nergens wordt verklaard hoe men aan die stalen komt. Nergens, maar dan ook nergens wordt omtrent dit punt een tipje van de sluier opgelicht. Ik neem niet aan dat ze een stukje van een ufo in de lucht hebben afgezaagd.
Zou er dan wellicht een UFO zijn neergestort die vervolgens is gevonden? Dat zou sensationeel nieuws zijn.
Maar nee, niets van dit alles. Kortom, hoe komt men aan die stalen? Heb je je dat al eens afgevraagd?
Zolang dit niet duidelijk is zouden alle "hoax alarmbellen" toch moeten afgaan.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 27 dec 2017 22:46

Wim, ik was een zelfde reactie aan typen, dus hier maar even bij gelaten.
Verder viel mij op dat hetzelfde filmpje in een artikel uit 2004 is en in het volgende 2014.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 27 dec 2017 22:51

MaartenV schreef:
26 dec 2017 10:03
Welke bronnen zijn dan wel betrouwbaar voor jou, TIBERIUS?
Wanneer is bewijs voor u overtuigend?
Bronnen met materiaal dat voor onderzoekers is te checken, zoiets komt in de buurt van overtuigende zaken.
"Er ligt een onbekend materiaal in een geheim gebouw in Las Vegas" is door niemand te checken en dus waardeloos.

Iets is trouwens bewijs of geen bewijs.
Het woord bewijs wordt nogal eens misbruikt door ufo-fans en neergezet op plekken waar men eigenlijk 'een vage bewering' moet lezen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

MaartenV
Diehard

Bericht door MaartenV » 04 jan 2018 19:34

Het is in elk geval feitelijk waar dat men sinds geruime tijd een geheimgehouden project had lopen in de VS waar geen wetenschapper van wist (tenzij militaire wetenschappers). De gewone wetenschapper werd wijsgemaakt dat het onzin is en deze maakt dat op zijn beurt aan het grote publiek diets dat het onzinverhalen zijn. Geluk dat iemand binnen het leger ermee naar buiten wilde komen, die het stilzwijgen wilde doorbreken over dit project. Dus dat het waar is dat men dergelijke zaken eerder verborgen houdt en dat de gewone wetenschapper achter deze feiten aanholt (en ze zelfs nooit te weten komt) blijkt nog maar eens uit dit voorval.

Het is dus aannemelijk dat er zaken verborgen worden gehouden over UFO's, waar de gewone wetenschapper van wordt wijsgemaakt dat het 'allemaal onzin' is, dit terwijl de regering (van de VS) miljoenen dollars pompt in projecten om UFO's op te sporen en materiaal te onderzoeken. Blijkbaar houdt men dergelijke zaken (zoals de crash van een UFO en het onderzoek van het materiaal ervan) liever verborgen voor de gewone wetenschapper, die zichzelf en anderen dan wijsmaakt dat het allemaal onzin is en dat we er sceptisch dienen tegenover te staan. De werkelijkheid is dat men geheime projecten heeft lopen waarover af en toe, wanneer we geluk hebben, informatie het grote publiek bereikt.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 04 jan 2018 19:56

Wat zijn materialen van onbekende oorsprong? Elementen uit het periodiek systeem die wij niet kennen??
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 jan 2018 05:19

Hoe groot is de kans op een ruimteschip afkomstig van een planeet die rond een andere ster draait?

De afstand tussen de sterren is onnoemelijk groot. Zelfs met de grootste snelheid die een door mensen gemaakt voetuig ooit bereikt heeft, zou het tienduizenden jaren duren voordat de dichtstbijzijnde ster wordt bereikt. Wil met in een afzienbare tijd een andere ster kunnen bezoeken, dan dient men een veel hogere snelheid te bereiken. Hoe hoger echter de snelheid is, hoe meer enrergie het kost om te acceleren en nabij de doelplaneet weer af te remmen. Bovendien wordt de kans op hoog-energetische botsingen met deeltjes onderweg, alsmede kosmische straling ook groter naarmater men sneller beweegt.

Het is daarom onwaarschijnlijk, dat men zo’n duur uitstapje onderneemt, en als men dat al doet, dan stuurt men bij voorkeur nano-robots. Nano- omdat dat veel goedkoper is, en robots omdat men geen levende aliens wil opofferen.

Derhalve is de kans dat een ongïdentificeerd object een buitenaards ruimteschip zal zijn, uiterst gering. Als een regering er geheimzinng over doet, dan wil dat waarschijnlijk zeggen dat ze iets te verbergen heeft. Bijvoorbeeld een geheim militair project. De kans is dan ook veel groter dat een UFO door de betreffende overheid zelf is gefabriceerd, dan dat ze van buitenaarde herkomst is.
Ik wens u alle goeds

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 05 jan 2018 07:14

A must see. De beste natuurkunde les ooit. En dan nog wel over golven, wat niet het makkelijkste onderwerp is om je studenten geboeid te houden. Maar deze docent haalt de 2de WO erbij, Tom Clancy en Roswell.
Trek er een uurtje voor uit, zeker degenen die wat minder in natuurkunde zijn.

De reeks is bedoelt voor studenten die wel wat natuurkunde gehad hebben, maar nu in andere richtingen studeren. Maar ze komen straks wel in beroepen waarin ze beslissingen moeten nemen over onderwerpen waar natuurkunde heel belangrijk is.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 jan 2018 11:17

Waarom er een sound-channel is op een kilometer diepte in de oceaan, ontgaat me, maar de rest snap ik.
Ik wens u alle goeds

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 05 jan 2018 23:42

MaartenV schreef:
04 jan 2018 19:34

Het is dus aannemelijk dat er zaken verborgen worden gehouden over UFO's, waar de gewone wetenschapper van wordt wijsgemaakt dat het 'allemaal onzin' is, dit terwijl de regering (van de VS) miljoenen dollars pompt in projecten om UFO's op te sporen en materiaal te onderzoeken. Blijkbaar houdt men dergelijke zaken (zoals de crash van een UFO en het onderzoek van het materiaal ervan) liever verborgen voor de gewone wetenschapper, die zichzelf en anderen dan wijsmaakt dat het allemaal onzin is en dat we er sceptisch dienen tegenover te staan. De werkelijkheid is dat men geheime projecten heeft lopen waarover af en toe, wanneer we geluk hebben, informatie het grote publiek bereikt.
Maak jij je jezelf niet wijs dat het allemaal géén onzin is?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 05 jan 2018 23:52

Peter van Velzen schreef:
05 jan 2018 11:17
Waarom er een sound-channel is op een kilometer diepte in de oceaan, ontgaat me, maar de rest snap ik.
Dat heeft met lagen water van verschillende temperatuur en salinity te maken. Onderzeeërs (en onderzeeboot bestrijders) bijvoorbeeld maken daar gebruik van.

https://fas.org/man/dod-101/navy/docs/e ... r_prop.htm
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 06 jan 2018 01:48

Het vreemd lacherige gedrag van Neil Tyson vind ik apart. Wat voor soort technologie is hier aan de orde dat het Pentagon dit naar buiten brengt dan wel toelaat dat dit zomaar gebeurd? Daar heeft Neil het verder niet over. Kudo’s voor de vragen van de verslaggeefster. Meestal heeft hij de juiste antwoorden maar hier loopt hij naar mijn mening scheef. Het is namelijk nogal wat. Rare apparaten voor Heeck ;-) die toch blijken te bestaan en niemand weet hoe ze werken (beweerd men) of van welk land ze afkomstig zijn. Vreemd om dan te gaan jongleren over de betekenis van de afkorting: UFO.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Plaats reactie