Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door doctorwho » 30 jul 2020 09:58

MaartenV schreef:
29 jul 2020 09:06
Misschien werd dit nieuws hier al eerder aangehaald:
Pentagon Has ‘Off-World Vehicles Not Made on This Earth’
Heb het filmpje hierin bekeken
in de ondertiteling staat:

The sensor either breaks lock on the object or the object shifts rapidly.

Dus het kan ook gewoon zijn dat de hibbel van het sensorlocksysteem een beetje van slag was :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 31 jul 2020 12:08

doctorwho schreef:
28 jul 2020 18:55
dikkemick schreef:
28 jul 2020 15:38
Maar is intelligentie het meest complexe?
We bestaan dankzij toeval. Dankzij een enorme komeetinslag waardoor het leven dat zo floreerde uitgestorven is.
zie de tabel onder 5.8 in het artikel

Table 2. Factors promoting the evolution of intelligence.
Hoeveel vergelijkmateriaal is er?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 31 jul 2020 14:19

dikkemick schreef:
31 jul 2020 12:08
doctorwho schreef:
28 jul 2020 18:55
dikkemick schreef:
28 jul 2020 15:38
Maar is intelligentie het meest complexe?
We bestaan dankzij toeval. Dankzij een enorme komeetinslag waardoor het leven dat zo floreerde uitgestorven is.
zie de tabel onder 5.8 in het artikel

Table 2. Factors promoting the evolution of intelligence.
Hoeveel vergelijkmateriaal is er?
Een hele opsomming zo te zien in de aanbevolen tabel zie onder. :wink:

Body Size Animals with individual intelligence tend to have large body sizes compared to the average of their taxonomic group Cephalopods, elephants
Activity Level Active organism that move through changing environments are required to analyse features that—sedentary organisms do not have to deal with, like acceleration and balance, depth perception, feature extraction, distinguishing foreground from back-ground, etc. Dolphins, humans
High Sensory Resolution High sensory processing, such as visual and tactile, requires high intelligence, for example in complex arboreal environments Primates, parrots,
Fine Motor Control Fine motor control is needed for a combination of delicate and complex movements including the coordination of multiple appendices and subtle muscle movement to control vocalization Octopus, parrots, human
Social Behaviour Intelligence is required for sophisticated communication either by behaviour, vocalization, or facial expression. It often involves hierarchical and territorial awareness, and accurate social memory Primates, cetaceans, social insects *

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 31 jul 2020 17:25

Dat begrijp ik. Maar ik doelde op leven elders. Wie denkt dat het op een zelfde wijze zal gaan evolueren?
Wij mensen menen altijd dat een brein het toppunt van ontwikkeling/evolutie is. Maar is dat zo?
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 aug 2020 01:24

dikkemick schreef:
31 jul 2020 17:25
Dat begrijp ik. Maar ik doelde op leven elders. Wie denkt dat het op een zelfde wijze zal gaan evolueren?
Wij mensen menen altijd dat een brein het toppunt van ontwikkeling/evolutie is. Maar is dat zo?
Voorlopig is het menselijk brein een van de vele toppunten. Ook de vlucht van de hommel is er een en de echolocatie van de vleermuis. Maar of deze altijd en overal zullen ontstaan is maar de vraag, Tenslotte is de mens ooit bijna uitgestorven,

https://www.businessinsider.com/genetic ... ans-2016-3
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 01 aug 2020 09:42

Peter van Velzen schreef:
01 aug 2020 01:24
dikkemick schreef:
31 jul 2020 17:25
Voorlopig is het menselijk brein een van de vele toppunten. Ook de vlucht van de hommel is er een en de echolocatie van de vleermuis. Maar of deze altijd en overal zullen ontstaan is maar de vraag, Tenslotte is de mens ooit bijna uitgestorven,

https://www.businessinsider.com/genetic ... ans-2016-3
Dat was precies mijn punt. Wat is succes? Ik denk op niveau van evolutie bezien: Overleven en doorgeven van de genen. En dan komen wij met al onze intelligentie nog maar net kijken. Dan wil ik de krokodil als kandidaat opvoeren!
Dus aliens die dan ook nog op intelligente wijze ufo's maken... Ik heb mijn zeer grote twijfels.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 01 aug 2020 17:49

dikkemick schreef:
01 aug 2020 09:42
Dat was precies mijn punt. Wat is succes? Ik denk op niveau van evolutie bezien: Overleven en doorgeven van de genen. En dan komen wij met al onze intelligentie nog maar net kijken. Dan wil ik de krokodil als kandidaat opvoeren!
Dus aliens die dan ook nog op intelligente wijze ufo's maken... Ik heb mijn zeer grote twijfels.
Het is niet waarschijnlijk dat evolutie op exoplaneten het bij de krokodil tot stilstand komt.
wijlen gewaardeerd forumlid Tsjok heeft de stappen naar kroko uiteengezet.
https://tsjok45.wordpress.com/2013/01/06/7287/

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 01 aug 2020 21:04

doctorwho schreef:
01 aug 2020 17:49
Het is niet waarschijnlijk dat evolutie op exoplaneten het bij de krokodil tot stilstand komt.
wijlen gewaardeerd forumlid Tsjok heeft de stappen naar kroko uiteengezet.
https://tsjok45.wordpress.com/2013/01/06/7287/
O nee, maar dat bedoelde ik niet. Wij (als mens) zijn snel geneigd intelligentie te zien als ultiem 'doel' van evolutie terwijl eigenlijk 'succes' afhangt van de mate van doorgeven van de genen. In dat opzicht noemde ik de krokodil. Maar er zullen ongetwijfeld, mocht er al leven elders in het heelal zijn, geen krokodillen rondzwemmen.
Misschien is symmetrie niet eens een voorwaarde voor leven. Want daar zijn we volgens mij wel aan gewend geraakt. Dat iedere levensvorm een mate van symmetrie heeft.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 aug 2020 03:25

dikkemick schreef:
01 aug 2020 21:04
Misschien is symmetrie niet eens een voorwaarde voor leven. Want daar zijn we volgens mij wel aan gewend geraakt. Dat iedere levensvorm een mate van symmetrie heeft.
Symetrie is geen voorwaarde het is gewoon waarschijnlijker dat het groeiproces symetrisch verloopt. Ik ken zo gauw geen ander dier dan de Krab bedenken dat duidelijk niet symetrisch is. In science-fiction zijn aliens meestal ook symetrisch, Wederom ken ik één duidelijke uitzondering: Splinter (Larry Nieven & Jery Pournelle)
We mogen redelijkerwijs verwacht dat leven elders ook vaak in een of twee dimensies symetisch zal zijn, Er zijn volgens mij wel enkele soorten die zelfs in drie dimensies symetrisch zijn, maar dat zijn duidelijk uitzonderingen Er zijn veel omntwikkleingen die alleen mogelijk zijn als er sprake is van assymetrie in tenminste één dimensie. Zoals monden en anussen)
Ik wens u alle goeds

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 02 aug 2020 09:46

dikkemick schreef:
O nee, maar dat bedoelde ik niet. Wij (als mens) zijn snel geneigd intelligentie te zien als ultiem 'doel' van evolutie terwijl eigenlijk 'succes' afhangt van de mate van doorgeven van de genen. I
Evolutie is een proces zonder doel. Bij toenemende complexiteit is bewustzijn een mogelijkheid en dit kan zich wel eens heel anders ontwikkelen dan bij de mens.

leestip :idea:

Het bewustzijn wordt vaak gezien als iets waarmee de mens zich onderscheidt van dieren. Onze intelligentie en ons denkvermogen hebben de mens boven aan de evolutionaire ladder geplaatst en in de zoektocht naar intelligent leven richten we onze blik steevast naar de sterren. Maar volgens wetenschapsfilosoof Peter Godfrey-Smith moeten we dit veel dichter bij huis zoeken: bij de octopus.

bron en meer zie onder linkje
https://www.spectrumnonfictie.nl/produc ... 9000369881

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 02 aug 2020 16:17

Peter van Velzen schreef:
02 aug 2020 03:25
dikkemick schreef:
Symetrie is geen voorwaarde het is gewoon waarschijnlijker dat het groeiproces symetrisch verloopt. Ik ken zo gauw geen ander dier dan de Krab bedenken dat duidelijk niet symetrisch is. In science-fiction zijn aliens meestal ook symetrisch, Wederom ken ik één duidelijke uitzondering: Splinter (Larry Nieven & Jery Pournelle)
We mogen redelijkerwijs verwacht dat leven elders ook vaak in een of twee dimensies symetisch zal zijn, Er zijn volgens mij wel enkele soorten die zelfs in drie dimensies symetrisch zijn, maar dat zijn duidelijk uitzonderingen Er zijn veel omntwikkleingen die alleen mogelijk zijn als er sprake is van assymetrie in tenminste één dimensie. Zoals monden en anussen)
Maak je nu geen bekende denkfout Peter?
Je gaat (uiteraard) uit van het leven op aarde. Dat HIER symmetrie de klok slaat wil niet zeggen dat het elders in het heelal ook zo moet zijn.
En het feit dat in de science fiction alle aliens op mensen lijken (of symmetrisch zijn) is te wijten aan beperkte voorstellingsvermogen van de scheppers. De natuur zal creatiever zijn dan wij.
Philip K. Dick

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 02 aug 2020 16:19

doctorwho schreef:
02 aug 2020 09:46
dikkemick schreef:
O nee, maar dat bedoelde ik niet. Wij (als mens) zijn snel geneigd intelligentie te zien als ultiem 'doel' van evolutie terwijl eigenlijk 'succes' afhangt van de mate van doorgeven van de genen. I
Evolutie is een proces zonder doel.
Vandaar dat ik 'doel' schreef. Ik ben het me bewust.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 02 aug 2020 16:40

dikkemick schreef:
Symmetrie biedt voordelen
https://delagarde.nl/dwdd-university-sy ... -dijkgraaf

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 03 aug 2020 04:53

dikkemick schreef:
02 aug 2020 16:17
Maak je nu geen bekende denkfout Peter?
Je gaat (uiteraard) uit van het leven op aarde. Dat HIER symmetrie de klok slaat wil niet zeggen dat het elders in het heelal ook zo moet zijn.
En het feit dat in de science fiction alle aliens op mensen lijken (of symmetrisch zijn) is te wijten aan beperkte voorstellingsvermogen van de scheppers. De natuur zal creatiever zijn dan wij.
We hebben helaas slechts ééb planeer om onze verachtingen op te baseren, maar ikbeweer slechts dat symetrie waarschijnklijk is. Er zijn wellict nog wel meer soorten dan de Krab die nassymetrisch zijn. Ze zijn echter minder talrijk dan de soorten die enige symetrie vertonen en dat is wat je normaliter ook zou mogen verwachten. Meer beweer ik niet.
Ik wens u alle goeds

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 03 aug 2020 09:08

Een hele trits:
Sponsen
Koralen
Sommige platvissen als tong, schol en andere niet als rog en tarbot.

Denk aan de narwal die ene tand.
En sommige geweitakken die wel redelijk symmetrisch zijn, waar het rendier dan tussendoor fietst met een symmetrie die met ongelijke takken tot stand komt.

Vergeet de 5-zijdigen niet en al de verschillend symmetrische bloemen.

En de spiralige slakken met wel eens een andersom gewondene.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Plaats reactie