Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint » 06 jan 2018 02:09

Peter van Velzen schreef:
05 jan 2018 05:19
Hoe groot is de kans op een ruimteschip afkomstig van een planeet die rond een andere ster draait?

De afstand tussen de sterren is onnoemelijk groot. Zelfs met de grootste snelheid die een door mensen gemaakt voetuig ooit bereikt heeft, zou het tienduizenden jaren duren voordat de dichtstbijzijnde ster wordt bereikt. Wil met in een afzienbare tijd een andere ster kunnen bezoeken, dan dient men een veel hogere snelheid te bereiken. Hoe hoger echter de snelheid is, hoe meer enrergie het kost om te acceleren en nabij de doelplaneet weer af te remmen. Bovendien wordt de kans op hoog-energetische botsingen met deeltjes onderweg, alsmede kosmische straling ook groter naarmater men sneller beweegt.
Misschien hebben de Aliens wel Warpdrive en worden zodoende niet gehinderd door bovengenoemde problemen. (Vrij vertaald naar Michio Kaku)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 jan 2018 05:14

Labyrint schreef:
06 jan 2018 02:09
05 jan 2018 05:19
Hoe groot is de kans op een ruimteschip afkomstig van een planeet die rond een andere ster draait?

De afstand tussen de sterren is onnoemelijk groot. Zelfs met de grootste snelheid die een door mensen gemaakt voetuig ooit bereikt heeft, zou het tienduizenden jaren duren voordat de dichtstbijzijnde ster wordt bereikt. Wil met in een afzienbare tijd een andere ster kunnen bezoeken, dan dient men een veel hogere snelheid te bereiken. Hoe hoger echter de snelheid is, hoe meer enrergie het kost om te acceleren en nabij de doelplaneet weer af te remmen. Bovendien wordt de kans op hoog-energetische botsingen met deeltjes onderweg, alsmede kosmische straling ook groter naarmater men sneller beweegt.
Misschien hebben de Aliens wel Warpdrive en worden zodoende niet gehinderd door bovengenoemde problemen. (Vrij vertaald naar Michio Kaku)
De hoeveelheid energie die nodig is voor zo'n oplossing is enkele malen groter dan de massa van de zon vermeningvuldigd met het kwadraat van de lichtsnelheid. Het is buitengewoon inefficient, en dus buitengewoon onwaarschijnlijk. Dat het in theorie mogelijk zou zijn, wil niet zeggen dat het in de praktijk enig nut zal hebben.

Daarom is een dergelijke verklairing altijd een de minst waarschijnlijke die men kan bedenken.
De Ufo's die uiteindelijk geidentificeerd zijn, blijken geen van alle van buiten ons zonnestelstel te komen.
Ik wens u alle goeds

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 06 jan 2018 07:07

Labyrint schreef:
06 jan 2018 01:48
Het vreemd lacherige gedrag van Neil Tyson vind ik apart. Wat voor soort technologie is hier aan de orde dat het Pentagon dit naar buiten brengt dan wel toelaat dat dit zomaar gebeurd? Daar heeft Neil het verder niet over. Kudo’s voor de vragen van de verslaggeefster. Meestal heeft hij de juiste antwoorden maar hier loopt hij naar mijn mening scheef. Het is namelijk nogal wat. Rare apparaten voor Heeck ;-) die toch blijken te bestaan en niemand weet hoe ze werken (beweerd men) of van welk land ze afkomstig zijn. Vreemd om dan te gaan jongleren over de betekenis van de afkorting: UFO.
Wat Tyson hier doet is vrij simpel. Uitleggen dat je van "ik weet niet wat dit is" NIET zomaar kunt gaan naar "dus moet het dit zijn".
Dat geldt voor god of the gaps maar ook voor aliens.

Hij jongleert niet over de betekenis van het woord ufo, hij legt nog eens duidelijk uit wat het is. nl unidentified.
De verslaggeefster stelt vragen en hij geeft daar vanuit zijn wetenschappelijke visie antwoord op: "Ik weet niet wat het is". En daar koppelt hij gelijk aan vast dat je niet zomaar zonder verder aanwijzingen kunt stellen dat het aliens zijn. En dat is zo, je zult toch echt meer moeten hebben en anders ben je niets anders aan het doen dan gelovigen die een "god of the gaps" aanbidden. Dat maakt hij nog eens erg duidelijk door te stellen "bel me als er een alien op TImes Square staat".
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 06 jan 2018 07:10

Labyrint schreef:
06 jan 2018 02:09

Je hebt de nieuwste Star Trek nog niet gezien? Daar heeft men een motor op basis van schimmelsporen. Men kan verdwijnen en op elke willekeurige plaats in het universum weer opduiken. Dat kan gevaarlijk zijn want de eerste keer kwamen ze vlakbij een zon uit.
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 06 jan 2018 07:33

MaartenV schreef:
04 jan 2018 19:34
Het is in elk geval feitelijk waar dat men sinds geruime tijd een geheimgehouden project had lopen in de VS waar geen wetenschapper van wist (tenzij militaire wetenschappers). De gewone wetenschapper werd wijsgemaakt dat het onzin is en deze maakt dat op zijn beurt aan het grote publiek diets dat het onzinverhalen zijn. Geluk dat iemand binnen het leger ermee naar buiten wilde komen, die het stilzwijgen wilde doorbreken over dit project. Dus dat het waar is dat men dergelijke zaken eerder verborgen houdt en dat de gewone wetenschapper achter deze feiten aanholt (en ze zelfs nooit te weten komt) blijkt nog maar eens uit dit voorval.
Elk leger heeft geheime projecten waar geen buitenstaander iets van mag weten. Als iemand vanuit het leger daarmee naar buiten treed, is dat geen geluk, maar iemand die met militaire geheimen naar buiten komt. Omdat buitenstaanders niet weten waarom hij weg is of wat zijn motivatie is, zou het erg vreemd zijn om zijn verhaal 1 op 1 als waarheid te betitelen. Ja, het leger wil deze geheime projecten verborgen houden, daarom zijn het ook geheime projecten.
MaartenV schreef:
04 jan 2018 19:34
Het is dus aannemelijk dat er zaken verborgen worden gehouden over UFO's, waar de gewone wetenschapper van wordt wijsgemaakt dat het 'allemaal onzin' is, dit terwijl de regering (van de VS) miljoenen dollars pompt in projecten om UFO's op te sporen en materiaal te onderzoeken. Blijkbaar houdt men dergelijke zaken (zoals de crash van een UFO en het onderzoek van het materiaal ervan) liever verborgen voor de gewone wetenschapper, die zichzelf en anderen dan wijsmaakt dat het allemaal onzin is en dat we er sceptisch dienen tegenover te staan. De werkelijkheid is dat men geheime projecten heeft lopen waarover af en toe, wanneer we geluk hebben, informatie het grote publiek bereikt.
Nee, dat maakt het niet aannemelijk dat er zaken verborgen worden gehouden over ufo's. De miljoenen dollars waar je het over hebt, dat zijn er 22 miljoen, verdeeld over 4 of 5 jaar. Dat is per jaar zo'n 5 miljoen. Daar kun je niet veel mee hoor. Een gebouw inrichten, veiligheidsmaatregelen, zorgen dat het top geheim is... het budget is al op voordat het onderzoek überhaupt is begonnen. Het is dus aannemelijk dat het verhaal niet klopt.

Zoals Neil Tyson in het filmpje zegt: Iedere bewoner van deze aardkloot loopt met een camera rond. Als er ergens op aarde een ufo zou neerstorten is de kans dat het Amerikaanse leger daar elke als eerste bij is belachelijk klein en daar zouden dan in ieder geval meerdere mensen duidelijk materiaal van moeten hebben. Het idee dat ufo's alleen maar in de VS neerstorten en dat het leger van de VS al dat materiaal zou hebben, is iets wat alleen maar uit het brein van een samenzwerings-aanhanger kan komen. Die de VS dan ook nog eens als centrum van de wereld ziet, waar alles gebeurt. Welnu, dat is niet zo.
(Star Trek, seizoen 1)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 jan 2018 16:07

Een van de slimste methodes waarmee regeringen hun geheime projecten geheim kunnen houden, is de indruk wekken dat ze de ontdekking van Aliens geheim willen houden. Niemand zoekt dan nog naar de ware toedracht.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 06 jan 2018 16:58

Is ieder geheim niet vatbaar voor lekkage?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 06 jan 2018 18:16

dikkemick schreef:
06 jan 2018 16:58
Goede vraag.

Moeilijk te beantwoorden immers:
Van geheimen die niet zouden uitgelekt hebben we geen weet.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 07 jan 2018 15:04

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
06 jan 2018 18:16
dikkemick schreef:
06 jan 2018 16:58
Goede vraag.

Moeilijk te beantwoorden immers:
Van geheimen die niet zouden uitgelekt hebben we geen weet.
Ik denk dat ieder geheim vroeg of laat uitlekt. Hoe meer mensen er vanaf wisten/weten des te gevoeliger voor lekkage.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 07 jan 2018 22:16

06 jan 2018 05:14
De hoeveelheid energie die nodig is voor zo'n oplossing is enkele malen groter dan de massa van de zon vermeningvuldigd met het kwadraat van de lichtsnelheid. Het is buitengewoon inefficient, en dus buitengewoon onwaarschijnlijk. Dat het in theorie mogelijk zou zijn, wil niet zeggen dat het in de praktijk enig nut zal hebben.
Zou kunnen. Steve Justice denkt daar dan weer anders over.

Maar heel heel heel misschien heb jij wel gelijk.

:)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 07 jan 2018 22:21

06 jan 2018 16:07
Een van de slimste methodes waarmee regeringen hun geheime projecten geheim kunnen houden, is de indruk wekken dat ze de ontdekking van Aliens geheim willen houden. Niemand zoekt dan nog naar de ware toedracht.
Dat noemt men ook wel een "Limited Hangout" en we zitten daar inderdaad midden in.
A limited hangout or partial hangout is, according to former special assistant to the Deputy Director of the Central Intelligence Agency Victor Marchetti, "spy jargon for a favorite and frequently used gimmick of the clandestine professionals. When their veil of secrecy is shredded and they can no longer rely on a phony cover story to misinform the public, they resort to admitting—sometimes even volunteering—some of the truth while still managing to withhold the key and damaging facts in the case. The public, however, is usually so intrigued by the new information that it never thinks to pursue the matter further."
Langzaam wennen aan deze materie met z'n allen.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 08 jan 2018 04:47

Mijn vrije wil, die net zo realistisch is als aliens, wil dit niet.
Is dat ook weer opgelost. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 08 jan 2018 09:56

Petra schreef:
08 jan 2018 04:47
Mijn vrije wil, die net zo realistisch is als aliens, wil dit niet.
Is dat ook weer opgelost. :lol:

Opgelost als in struisvogel met kop in de grond of in denken in andere mogelijkheden? 🤔 zoals: Geheim gehouden uitvindingen als de vermeende ontdekkingen van Nikola Tesla?
“I have harnessed the cosmic rays and caused them to operate a motive device.” — Nikola Tesla, Brooklyn Eagle (10 July 1931)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 08 jan 2018 10:08

Ik lees veel 'misschien...'
Hebben mogelijk buitenaardsen zich ook niet te onderwerpen aan de ons bekende natuurconstanten zoals b.v. de lichtsnelheid? Hoe groot is verder de kans dat deze buitenaardsen exact nu op dit moment leven? Ik moet bij de leeftijd van het heelal en ons ZEER KORTE bestaan altijd denken aan de dom van Utrecht. Strijk met de vijl 1X over de kam van de haan bovenop de dom en ....WEG mens! En juist in dit kleine tijdsbestek zouden wij bezocht worden door aliens in ufo's?
Tja, mogelijk kunnen ze tijdreizen...
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 08 jan 2018 11:28

dikkemick schreef:
08 jan 2018 10:08
Ik lees veel 'misschien...'
Dat is ook de reden dat men via de CIA en Pentagon voorzichtig naar buiten komt met “Iets zeer buitengewoons” wat blijkbaar niet meer verborgen kan worden gehouden. Maar ook heeft men er haast mee zo lijkt het. Ik bemerk een zekere conditionering en het opwerpen van deze vragen aan het publiek en media zodat reacties voor “hen” over de onthullingen meetbaar worden zodat men daarop weer kan reageren. De reguliere media wordt er zo lijkt het bewust in betrokken met de overduidelijke vraag aan het publiek er serieus mee om te gaan. Met het “misschien”. Ik volg dit allemaal sinds 16 december op de voet en ik denk dat het “misschien” bloedserieus is bedoeld en volkomen uitgestippeld. Er komt een lawine aan over dit onderwerp in 2018 vermoed ik zelf. “Misschien” Want dit is de eerste piloot die zo goed als officieel zijn verhaal ergens van hogeraf “moet” doen. En dat is bijzonder en nooit eerder gebeurd.

Plaats reactie