Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door ChaimNimsky » 24 jan 2018 12:34

Een vrij bekende methode om iets in discrediet te brengen is er een karikatuur van te maken & die karikatuur vervolgens te ridiculiseren. In het geval van de onbekende vliegende voorwerpen is het niet meer dan aannemelijk dat er beschavingen bestaan die aanzienlijk verder zijn dan de mens & anders met ruimte en tijd omgaan dan de vrij jonge mensheid. De mensen die op de video spreken hadden - als gezegd - een functie waarin men beter tot een oordeel kan komen dan wij. Ik houd het voor mogelijk zolang niemand met argumenten komt die deze mogelijkheid weerleggen.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 24 jan 2018 12:53

ChaimNimsky schreef:
24 jan 2018 12:34
Een vrij bekende methode om iets in discrediet te brengen is er een karikatuur van te maken & die karikatuur vervolgens te ridiculiseren. In het geval van de onbekende vliegende voorwerpen is het niet meer dan aannemelijk dat er beschavingen bestaan die aanzienlijk verder zijn dan de mens & anders met ruimte en tijd omgaan dan de vrij jonge mensheid. De mensen die op de video spreken hadden - als gezegd - een functie waarin men beter tot een oordeel kan komen dan wij. Ik houd het voor mogelijk zolang niemand met argumenten komt die deze mogelijkheid weerleggen.
Alles moet uiteraard te ridiculiseren zijn.
Wat ik wel met je eens ben is dat je overal voor open moet staan, maar niet so open minded, that your brains fall out (Sagan?).
Het KAN dat er buitenaardse beschavingen bestaan (gezien de omvang van het uni-cq multiversum, houd ik die optie zeker open).
Het kAN dat zij de natuurwetten hebben weten te omzeilen.
Het KAN dat zij in staat zijn tot tijdreizen.
Het KAN dat zij ons reeds vele malen bezocht hebben
Het KAN dat zij de aarde als experiment 'geschapen' hebben.

Maar dan zijn mijn brains er inmiddels al wel uitgevallen. Want waarom dan met schoteltjes vliegen (op een ons bekende manier)?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 24 jan 2018 14:31

Aangezien we tot nu toe een testpopulatie van 1 hebben is de kans op een technologische beschaving niet uit te rekenen.
In onderstaande video legt de spreker uit waarom - volgens hem - de kans daarop zeer klein is.
Het probleem met zijn visie is wederom de kleine testpopulatie. Om de huidige mensheid te krijgen moeten zeer veel onwaarschijnlijke gebeurtenissen hebben plaats gevonden. Maar hoeveel mogelijkheden er zijn om door een andere set gebeurtenissen een andere soort beschaving te krijgen is totaal onbekend.

Ongeacht hoe groot de kans is acht ik het niet economisch rendabel op interstellaire reizen te maken, dus als de aliens ons bezoeken dan zijn ze gek. Dat is uiteraard niet uitgesloten. Onze geleerden zijn immers ook een beetje getikt. Die veronderstellen serieus dat er beschavingen zouden zijn die de complete energie-output van hun lokale ster zouden gebruiken. Als wij dat zouden doen, dan zouden we de aarde verdampen. Dus Aliens die ons bezoeken zijn verhoudingsgewijs nog vrij goed bij hun hoofd. Maar niettemin getikt.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 24 jan 2018 16:04

Het feit dat de populatie 1 is, heeft alles te maken met onze ZEER beperkte visie (gezien de enorme omvang van het universum). Als hier op aarde leven kan ontstaan, kan het overal omdat men er van uit gaat dat de omstandigheden zo goed als overal hetzelfde zijn.
De kans echter dat deze andere populatie(s) ook exact in deze "tijd" leven (maar wat is tijd op die enorme afstanden!!!!?) EN ook nog eens super-ontwikkeld zijn...
Philip K. Dick

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 24 jan 2018 19:29

ChaimNimsky schreef:
24 jan 2018 12:34
Ik houd het voor mogelijk zolang niemand met argumenten komt die deze mogelijkheid weerleggen.
Ik hou het voorlopig op onzin. De kans op leven buiten de aarde is waarschijnlijk best wel groot, de kans dat het intelligent leven is lijkt alweer heel wat kleiner.
De kans dat ze met de snelheid van het licht kunnen reizen.......... ik zal niet zeggen onmogelijk maar is wel zeer onwaarschijnlijk.
Em dan is het nog onwaarschijnlijker dat ze de moeite nemen om jaren en jaren door de ruimte te reizen om hier te komen en dan een beetje verstoppertje te spelen. Met de snelheid van het licht reizen lijkt mij ook niet ongevaarlijk, voor je een obstakel waarneemt knal je er al op. :happy6:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 24 jan 2018 19:48

Fish schreef:
24 jan 2018 19:29
... de kans dat het intelligent leven is lijkt alweer heel wat kleiner.
Op zich een interessante vraag. STEL...het leven op aarde wordt volledig uitgewist en start weer volledig opnieuw met 1 enkele cel. Evolutie lijkt in een richting van meer complexiteit te verlopen en ik vraag me dan af of intelligentie uiteindelijk weer zal ontstaan. Want eerlijk is eerlijk, complex is dat brein wel.
Philip K. Dick

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 24 jan 2018 20:02

Je beseft wel dat ook op onze aarde er maar een zeer kleine kans was, hoeveel takken aan de boom van de evolutie lopen niet dood en zijn al verdwenen.
In andere is nog geen spoor van intelligentie te vinden.
Alleen in dat ene minuscule takje van de primaten is er sprake van intelligentie.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 24 jan 2018 20:03

dikkemick schreef:
24 jan 2018 19:48
Op zich een interessante vraag. STEL...het leven op aarde wordt volledig uitgewist en start weer volledig opnieuw met 1 enkele cel. Evolutie lijkt in een richting van meer complexiteit te verlopen en ik vraag me dan af of intelligentie uiteindelijk weer zal ontstaan. Want eerlijk is eerlijk, complex is dat brein wel.
Stephen Jay Gould zegt nee.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 24 jan 2018 20:30

Fish schreef:
24 jan 2018 20:02
Je beseft wel dat ook op onze aarde er maar een zeer kleine kans was, hoeveel takken aan de boom van de evolutie lopen niet dood en zijn al verdwenen.
In andere is nog geen spoor van intelligentie te vinden.
Alleen in dat ene minuscule takje van de primaten is er sprake van intelligentie.
Tja, een brein is niet veel meer dan samengepakte zenuwen. En ik kan me zo voorstellen dat pijnreceptoren (en dus zenuwen) een vereiste zijn om voortbestaan te garanderen. Je ziet dit al in zeer primitieve mate bij de eerste levensvormen. Ik zal niet beweren dat hersens ontstaan, maar het lijkt er toch zeer op dat evolutie de kant van complexiteit "kiest"
De homo sapiens zal zeer zeker niet nogmaals ontstaan. Die kans lijkt me dermate klein dat dit op wensdenken zou berusten.
en...het blijft bij speculeren. Maar zeer intelligente ufo-bezitters die ons bovendien in deze uithoek van het heelal op exact deze tijd onzichtbaar bezoeken... No way!
Philip K. Dick

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 24 jan 2018 21:45

dikkemick schreef:
24 jan 2018 12:53
Wat ik wel met je eens ben is dat je overal voor open moet staan, maar niet so open minded, that your brains fall out (Sagan?).

Het KAN dat er buitenaardse beschavingen bestaan (gezien de omvang van het uni-cq multiversum, houd ik die optie zeker open).
(...)
Ik ook. En een wetenschappelijk verder gevorderde beschaving dan de nog-niet-zo-heel-oude mensheid is zeker geen onmogelijkheid.

Bovendien blijft de vraag staan of je een betere verklaring hebt voor deze waarnemingen dan deze vrij betrouwbare getuigen met over het algemeen vrij veel expertise.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 25 jan 2018 05:50

ChaimNimsky schreef:
24 jan 2018 21:45
Bovendien blijft de vraag staan of je een betere verklaring hebt voor deze waarnemingen dan deze vrij betrouwbare getuigen met over het algemeen vrij veel expertise.
Heel bijzonder. Lange zit maar de moeite waard. Ik ben vroeg op vandaag en ik heb het met belangstelling (en verbazing) bekeken en heb niet een keer erom gelachen. Dat zijn bepaald geen pruimtabak kauwende boeren uit Texas. In mijn YouTube zijlijn verschijnen nu automatisch van dit soort video's. Ik vond daar ook een korte video over lanceer officieren en onklaar gemaakte kernwapens
De bijeenkomst heeft in 2013 plaatsgevonden in Washington (9 minuten kijktijd)

Maar om terug on-topic te komen.

Why most scientists don't care about these incredible UFO videos
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 25 jan 2018 11:58

Peter van Velzen schreef:
24 jan 2018 14:31
Aangezien we tot nu toe een testpopulatie van 1 hebben is de kans op een technologische beschaving niet uit te rekenen.
Laat Drake het maar niet horen want die heeft er formule voor bedacht.
(een discussie op zich. :o )

Wel is de afgeschatte kans op een niet aardse technologie de laatste dertig jaar door allerlei vondsten en ontdekkingen flink is toegenomen.

(maar tien maal "heel heel erg weinig" is nog steeds niet zo gek groot)
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 25 jan 2018 12:01

dikkemick schreef:
24 jan 2018 16:04
Het feit dat de populatie 1 is, heeft alles te maken met onze ZEER beperkte visie (gezien de enorme omvang van het universum). Als hier op aarde leven kan ontstaan, kan het overal omdat men er van uit gaat dat de omstandigheden zo goed als overal hetzelfde zijn.
De kans echter dat deze andere populatie(s) ook exact in deze "tijd" leven (maar wat is tijd op die enorme afstanden!!!!?) EN ook nog eens super-ontwikkeld zijn...
Het zou echter wel eens kunnen dat n=1.

Persoonlijk vind ik dat wat weinig en denk ik dat het wat meer is, maar daar heb ik geen bewijs voor.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 25 jan 2018 12:13

dikkemick schreef:
24 jan 2018 19:48
Het lijkt niet zo waarschijnlijk.

Neem nu de Dinosauriërs die hebben tientallen miljoenen jaren de aarde gedomineerd maar hebben nooit een heel bijzonder intelligente soort voortgebracht.
Natuurlijk zijn er wel speculaties over soorten die dat hadden kunnen worden, als ze niet vrij snel grotendeels waren uitgestorven.
Maar een speculatie is verre van een overtuigend bewijs.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 25 jan 2018 15:05

Maar een kraai komt nu ook voor in de lijst met slimste dieren. Ze hebben alleen het nadeel dat hun handen al een deel de verkeerde kant op geëvolueerd zijn om handige hulpmiddelen te worden.
Er moeten allerlei factoren geschikt zijn voor de ontwikkeling. Maar als je lang genoeg wacht is er altijd wel een soort op de juiste plek op het juiste moment.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Plaats reactie