Mcmadtasty schreef: ↑16 mei 2019 12:31
Je veranderd iets, vooral wanneer je begint met het uitroeien van.
Wat verander je en welke consequenties heeft dat.
M.a.w. ik weet waar je me voor wilt beschermen, maar waaraan ga je me bloot stellen?
Mcmadtasty, het idee van verandering en de vragen die jij hier bij stelt, ben ik eerder tegengekomen in een mystiek boek van
"Paul Sédir". Bijvoorbeeld in dit boek
"Les Forces mystiques et la Conduite de la Vie" het hoofdstuk
"Les guérisons du Christ". (indien nodig gebruik Google Translate).
Dit is een "christelijke?" mystiek/esoterische kijk op de wereld van de heer Sédir. Ik kan mij voorstellen dat er ook andere dan "christelijke?" varianten van zijn denkbeelden te vinden zijn. De esoterische basis van Sédir lag ook elders. Zijn idee is ook dat men een ziekte niet te veel moet tegengaan. Ook niet op grote schaal. Omdat de ziekte anders op een andere en misschien in een ergere vorm kan terugkomen.
Moet ik bij jouw kijk op de wereld denken aan een richting die in de buurt komt van de hierboven beschreven ideeën? Of heb je de stelling dat een dergelijk idee behoort tot een legitieme mogelijkheid de wereld te te beschouwen, hoewel het niet in de buurt komt van jouw eigen wereldbeeld? Dus dat men de vrijheid heeft om de wereld te beleven met een eigen wereldbeeld en dat men hier ook naar mag handelen of niet handelen? Dat men moet oppassen dat men te snel verplichtingen oplegt, grenzen aangeeft en misschien de lichamelijke integriteit aan de kant schuift van andersdenkenden; anders dan "gemiddeld"?
Of zie jij dit alles meer materialistisch? Het idee dat wanneer je vaccineert je misschien ook de weerstand verzwakt van de mensheid in het algemeen en dat zich dat later wreekt in andere gezondheidsproblemen, misschien nog wel op grotere schaal dan wanneer men niet zou vaccineren? Hoe kan men dit testen?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)