Tja die wetenschappelijke bijbel...... Het enige argument dat ik daar tegen in te brengen heb dat het ik het zeer waarschijnlijk acht dat het gebied van dat wat we weten kleiner is dan van het gebied van wat we niet weten. Maar ja dat is niet te bewijzen omdat je dan moet weten wat je allemaal niet weet.
Voor jullie is het misschien een houvast om te handelen naar dat wat je weet, voor mij is het een houvast terughoudend te zijn omdat ik het niet weet.
Dat betekent dat ik andere keuzes maak.
En ja dan kom ik met een verhaal van bijtjes aan, om aan te geven hoe kwetsbaar het leven is.
Op het moment dat de bijen uitsterven, volgen er meer. Het is iets wat geweten wordt.
Op het moment dat je het hebt over ziektes, heb je het eveneens over levensvormen.
Levensvormen uitroeien is iets anders dan dat er van alles uitsterft. Het is een actieve handeling, niet iets wat zomaar gebeurd. Je hebt dus een keuze.
Is het weloverwogen, of is het maar een wilde gok. Weten we dat het geen verdere consequenties heeft, of weten we niet of het verdere consequenties heeft.
Op het moment dat dan gesteld wordt
Welke consequenties dan? Opnieuw wetenschappelijke bron.
is het alleen maar het weten dat leidend is. Het komt schijnbaar niet eens op bij mensen om het niet weten een rol te laten spelen in de overwegingen.
En dan komt nogmaals dat over de regenwouden, waar meer dan een miljoen levensvormen van afhankelijk zijn en veel van die levensvormen nog totaal onbekend zijn.
Hoe wil je dan weten wat voor effecten het heeft wanneer je bewust levensvormen gaat uitroeien wanneer je niet weet wat er allemaal bestaat en je dus totaal geen weet hebt van verbanden, zoals die tussen de mens en de bij.
En ter verduidelijking. Dit zijn argumenten waarom ik ervoor kies me niet te laten vaccineren, niet om een ander te overtuigen om zich niet te laten vaccineren.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.