Kan je als moderator je eigen discussies modereren?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Kan je als moderator je eigen discussies modereren?

Bericht door Rereformed » 22 nov 2022 16:14

HierEnNu schreef:
22 nov 2022 15:50
Rereformed schreef:Er zijn ook andere zaken die men in overweging moet nemen. Wanneer je vriendelijk wordt vermaand door een moderator is het bijzonder ongepast om hier opzichtig met de pet naar te gooien en in de volgende bijdrage op dezelfde treiterige manier te vervolgen die je juist door een moderator afgeraden was. Op zo'n moment moet meteen worden opgetreden, zodat de eerste moderator het niet zelf hoeft op te knappen, waarna je die gemakkelijk zou kunnen beschuldigen van partijdigheid.
Deze beschuldiging raakt kant noch wal, want ik kan pas ergens op reageren en/of rekening mee houden nadat ik zulks gelezen heb. Het maakt echter wel klip en klaar duidelijk dat jij reageert vanuit jouw waarnemingen zonder er rekening mee te houden dat mijn waarneming anders is, dat ik [nog] wat meer tijd nodig heb om één en ander te lezen, te verwerken, te lezen. De vermaning van axxyanus las ik bijvoorbeeld pas NADAT ik jouw rode lettertjes opmerkte.
Hoezo raakt kant noch wal? Je kunt toch niet van mij verwachten dat ik niet weet dat jij de moderatorvermaning niet gelezen hebt? Sterker nog, het is moeilijk te geloven, aangezien je deze tekst:

Er zit niets anders voor jou op dan,
al dan niet ongeduldig,
te wachten op een reactie.

Juist als je door blijft gaan met in herhaling te vallen,
zorg je ervoor dat het langer zal duren,
dus wellicht is het verstandiger als je stopt met in herhaling vallen?

Maar zulks laat ik verder graag aan jou over!

duidelijk via copy/paste kopieert naar je volgende bijdrage. Oftewel je ging terug naar je vorige bijdrage die van een moderatoropmerking voorzien werd. Indien je die opmerking desalniettemin toen ook nog niet opmerkte ga er dan vanavond goed op studeren. De opmerking die de moderator daar maakt is zoals gezegd een hoofdregel op dit forum.

HierEnNu schreef:
Rereformed schreef:Discussie op basis van argumentatie, is op het freethinkerforum al 20 jaar lang een hoofdregel waar men zich aan dient te houden. En stelselmatig negeren van wat een ander aandraagt is een ernstige verstoring van een discussie.
Waar je hierbij opnieuw aan voorbijgaat is het feit ik niets negeerde wat een ander aandroeg maar telkens aangaf dat er vanuit het buiten de context geplaatste woordje coup mij van alles in de mond werd gelegd wat ik niet geschreven had en ook helemaal niet achtersta. Als dat ene wel mag, maar ik daar niet op mijn manier op mag reageren, OK: einde oefening!
Nee, waar jij inmiddels hardnekkig aan voorbij gaat is 1) dat discussie op basis van argumentatie plaatsvindt en 2) dat stelselmatig negeren wat een ander aan je vraagt een zinvolle discussie onmogelijk maakt.

Je kwam aan met een bewering "coup". Waarna je vijf pagina's lang (!) argumenten kreeg waarom het geen coup was, en vijf pagina's lang je gevraagd werd op welke grond jij dat wél een coup kan noemen. De tegenargumenten die je kreeg aangegeven negeerde je, en de onderbouwing van je kreet kwam niet verder dan dat iemand anders ook de kreet gebruikt.
Leer discussiëren.
Born OK the first time

HierEnNu
Ervaren pen

Bericht door HierEnNu » 22 nov 2022 16:22

Rereformed schreef:
22 nov 2022 16:14
<< knip >>
Leer discussiëren.
Ja meester!
- Ik ben mezelf - Aut libertatem aut mortem mihi da! - Sapere aude -

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 22 nov 2022 16:31

HierEnNu schreef:
22 nov 2022 16:22
Rereformed schreef:
<< knip >>
Leer discussiëren.
Ja meester!
Goed zo jongen! En hier is je huiswerk voor vanavond: viewtopic.php?f=7&t=1968
Ik hoop dat er nog eens een geweldige debater uit je groeit. :bonedemon:

Ik heb overigens 20 jaar lang vrijwel dagelijks aan een forum deelgenomen en heb dus veel ervaring opgedaan. Ik hoop niet dat je denkt dat ik uit arrogantie spreek.
En ja, ik ben een half leven schoolmeester geweest, (zucht). Waar af en toe zelfs een professor onder te lijden heeft. :oops:
Hier is de vervolgcursus "Leer discussiëren", waar een professor mij voorziet van 33 punten van kritiek op de recensie die ik schreef op zijn boek. Deze punten van kritiek worden beargumenteerd stuk voor stuk kapot geschoten, op één na, waar ik moet toegeven dat hij gelijk had, maar uit de nieuwe situatie die ontstaan is na even nadenken weer een nieuw punt van kritiek van kan maken.
Born OK the first time

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 22 nov 2022 16:57

HierEnNu schreef:
Als je ooit de tijd daarvoor zou nemen en één en ander terugleest zal ook jou duidelijk worden dat mij vanaf het woordje coup, wat overigens volledig uit de context werd getrokken, voortdurend van alles door 'jan en alleman' in de mond wordt geschoven wat ik nooit beweerde,
het woord Coup betekent nu eenmaal x aantal dingen
gebruik je het woord coup dan zeg je heel wat dingen wel degelijk maar dan impliciet.

het lijkt er meer en meer op dat je eignelijk niet weet wat een staatsgreep of coup juist is

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 22 nov 2022 17:15

appelfflap schreef:
22 nov 2022 16:57
HierEnNu schreef:
Als je ooit de tijd daarvoor zou nemen en één en ander terugleest zal ook jou duidelijk worden dat mij vanaf het woordje coup, wat overigens volledig uit de context werd getrokken, voortdurend van alles door 'jan en alleman' in de mond wordt geschoven wat ik nooit beweerde,
gebruik je het woord coup dan zeg je heel wat dingen wel degelijk maar dan impliciet.

het lijkt er meer en meer op dat je eignelijk niet weet wat een staatsgreep of coup juist is
Come on, appelfflap. Jij bent toch wel zo lang op een forum geweest dat je geleerd hebt wat off-topic betekent.

De goegemeente wordt verzocht verdere off-topic discussie te staken.
Born OK the first time

HierEnNu
Ervaren pen

Bericht door HierEnNu » 23 nov 2022 08:30

appelfflap schreef:
22 nov 2022 16:57
HierEnNu schreef:

Zodra ik toestemming krijg om in het betreffende topic weer op mijn geheel eigen manier te mogen reageren zal ik er daar zeker op ingaan, maar hier en nu lijkt het me nogal off-topic en zou ik vrijwel zeker weer een moderator op mijn dak krijgen.

Maar ik beloof je sowieso dat zodra ik voldoende informatie verzameld heb, zodat ik liefst met internet links ook kan staven wat ik beweer, want vergeet niet dat die vermeende coup :wink: wel al weer meer dan 8 jaar geleden plaats vond, ik daartoe desnoods een nieuw topic start.

Voor HierEnNu: I'm sorry!

HierEnNu
Ervaren pen

Bericht door HierEnNu » 23 nov 2022 10:20

Rereformed schreef:
22 nov 2022 16:31
HierEnNu schreef:
22 nov 2022 16:22
Rereformed schreef:
<< knip >>
Leer discussiëren.
Ja meester!
Goed zo jongen! En hier is je huiswerk voor vanavond: viewtopic.php?f=7&t=1968
Ik hoop dat er nog eens een geweldige debater uit je groeit. :bonedemon:
Dankjewel Meester!

Weet je, je bent te goed voor deze wereld, wat zeg ik, je bent veelste goed voor dit forum! Hetgeen me een grapje te binnen doet schieten!
  • I used to kill people for money,
    but you? No, no, not you: [-X
    I do like you very, very much,
    so I will kill you for nothing!
Rereformed schreef:Ik heb overigens 20 jaar lang vrijwel dagelijks aan een forum deelgenomen en heb dus veel ervaring opgedaan. Ik hoop niet dat je denkt dat ik uit arrogantie spreek.
Nee dat denk ik niet.
Rereformed schreef:En ja, ik ben een half leven schoolmeester geweest, (zucht). Waar af en toe zelfs een professor onder te lijden heeft. :oops:
Hier is de vervolgcursus "Leer discussiëren", waar een professor mij voorziet van 33 punten van kritiek op de recensie die ik schreef op zijn boek. Deze punten van kritiek worden beargumenteerd stuk voor stuk kapot geschoten, op één na, waar ik moet toegeven dat hij gelijk had, maar uit de nieuwe situatie die ontstaan is na even nadenken weer een nieuw punt van kritiek van kan maken.

ff Vluchtig bekeken en het lijkt me interessant lees voer, maarre ... wel 6 pagina's leesvoer, daar moet ik eerst nog ff ruimte voor gaan maken!

Als jij daar belang aan hecht wil ik eventueel nog wel reageren op hetgeen ik hierboven met << knip >> afdoe? Ik lees het wel?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 23 nov 2022 10:46

HierEnNu schreef:
23 nov 2022 08:30
Maar ik beloof je sowieso dat zodra ik voldoende informatie verzameld heb, zodat ik liefst met internet links ook kan staven wat ik beweer, want vergeet niet dat die vermeende coup :wink: wel al weer meer dan 8 jaar geleden plaats vond, ik daartoe desnoods een nieuw topic start.
velen hier zijn benieuwd naar je argumenten en bewijsvoering. je hoeft er geen nieuw topic voor te openen

Gesloten