Klacht kleur ondertitel

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Klacht kleur ondertitel

Bericht door lanier » 14 mei 2019 23:14

Het liefst zie ik alles in het zwart. Beetje saai misschien maar kleuren leiden mij af. Zo heb ik een klant die in zijn emails wel 5 of 6 kleuren gebruikt. Hij wil mij misschien iets duidelijk maken maar ik word er niet wij uit! Steevast wijzig ik al zijn kleuren in zwart in mijn reply. Toch blijft hij al jarenlang hiermee doorgaan. #-o :D

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 mei 2019 03:26

lanier schreef:
14 mei 2019 23:14
Het liefst zie ik alles in het zwart. Beetje saai misschien maar kleuren leiden mij af. Zo heb ik een klant die in zijn emails wel 5 of 6 kleuren gebruikt. Hij wil mij misschien iets duidelijk maken maar ik word er niet wij uit! Steevast wijzig ik al zijn kleuren in zwart in mijn reply. Toch blijft hij al jarenlang hiermee doorgaan. #-o :D
Hou er dan mee po om het te wijzigen! Misschien gaat het hem dan ook tegenstaan, , ,
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 15 mei 2019 03:27

Bonjour schreef:
14 mei 2019 20:31
Het maakt ook uit of het 1 regel in het roze is of 4.
Ja, dat begreep ik wel. Daarom had ik het naar twee gewijzigd.

Ik vind het jammer dat dingen weetikhoelang oké zijn en dan opeens een probleem blijken te zijn. Klote voor Storm en Fenomeen (e.a.) dat hun kleurtje nu niet meer mag. (Sorry daarvoor!)

Bonjour schreef:
14 mei 2019 20:31
Ik kan natuurlijk ook een formule opstellen die op een ingewikkelde manier het aantal afwijkende pixels berekend, met een waardeoordeel per pixel. En dat mag ik dan aan de mensen gaan uitleggen. Dat kost tijden om te maken en per geval kost me dat uren om uit te rekenen. Sorry, daar pas ik voor.
Dan maar zwart.
Ik snap dat het een heel gedoe is om met iedereen te overleggen over wat wel en niet kan.
Volgens mij zijn er nooit problemen geweest hierover, was mijne voorheen ook geen probleem en is het pas gaan oprispen na mijn opmerkingen.
In het algemeen zijn onderschriften m.i. dan ook altijd binnen redelijke grenzen geweest. En als er eens iemand voorbijschuift die het wat te bont maakt, zou je daar ff mee kunnen overleggen en is iedereen weer tevree.
*Ook in mijn geval had veel eerder overleg over poppetjes in onderschrift e.d. en wat wel door de ballotage kon, een hoop toekomstige ellende kunnen besparen want ik had mijne ook al heeeeeeeel lang en had geen flauw idee dat er iets niet goed aan was.

MAAR... ikke zou ikke niet zijn als ik niet een creatief idee zou hebben. :lol:
Om werk te besparen en Fenomeen, Storm, mij e.a. liefhebbers tegemoet te komen zou het misschien mogelijk zijn om een beperkt aantal toegestane kleurtjes aan te bieden bij het profiel wijzigen. Dat is een eenmalige klus. En ik denk dat het vnl. om de toonkleur gaat.
Het is maar een :idea: hoor!

P.S.
Wat wordt er met "normaal lettertype" precies bedoeld?
Je had mijne gewijzigd; een deel cursief en een deel recht. Dat heb ik nu weer gedaan.
En bold?

Of gaat het om de opties: miniem, klein, normaal, groot, enorm?
Dan wil ik er maar ff op wijzen dat RRF niet een "normaal" lettertype heeft.
Als ik met rode letters had mogen spelen had ik daar een waarschuwing voor gegeven.
(Flauw grapje!)

P.S.P.S.
Ik zie overigens ook opeens de optie "smilies uitschakelen".
Is dat zodat je ze zelf niet kan gebruiken of is dat zodat je ze niet ziet als anderen ze gebruiken?
Dan is het misschien een vergeten mogelijkheid voor de smilie-allergisten. :idea:

*
Ik denk dat het in het algemeen ondoenlijk is om alles maar in regels te vangen. En vraag me ook af of je die kant wel op moet willen.
Als er gewoon gereageerd wordt naar mensen over wat wel of niet wenselijk is zullen mensen heus wel meewerken, ook zonder al die regels.
Voor mij is dat eigenlijk belangrijker. Een beetje vriendelijk overleg doet m.i. wonderen. Mensen die niet aan wonderen mee willen werken, die zijn pas echt vervelend. :wink:
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 15 mei 2019 04:02

lanier schreef:
14 mei 2019 23:14
Heb je hem al eens geschreven dat je het heel vervelend vindt en gewoon vriendelijk verzocht om dat anders te doen?

Je zou hem bv kunnen schrijven dat je heus heel goed leest, zelfs beter zonder al die kleurenpracht omdat het afleidt.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 15 mei 2019 07:15

Petra schreef:
15 mei 2019 03:27
Als ik met rode letters had mogen spelen had ik daar een waarschuwing voor gegeven.
(Flauw grapje!)
Je laat je hier niet van je beste kant zien.
Ik heb eenvoudig hetzelfde lettertype als ieder ander.
Men hoeft geen genie te zijn om te kunnen begrijpen dat een onderschrift verkleinen niet indruist tegen wat de moderatie op het oog heeft: dat onderschriften niet de aandacht van iedere bijdrage afleiden. Het is bovendien niet moeilijk om geheel zonder het de moderatie te vragen te concluderen dat "groot" en "enorm" en "bold" dat wel doet.
Een citaat van iemand gecursiveerd weergeven is standaard taalgebruik; wat dat betreft staat je onderschrift er nu prima bij.
Born OK the first time

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 15 mei 2019 08:42

Fenomeen schreef:
14 mei 2019 20:37
Waarom zouden vrijdenkers een algemeen geldende fatsoensnorm moeten hebben?
Omdat vrijdenkers uiteindelijk ook maar mensen zijn die beter gedijen in een omgeving waarin met enig fatsoen met elkaar wordt omgegaan.

Als je toelaat dat de rotzakjes zich thuis voelen op je forum, zal het forum vroeg of laat verglijden naar een forum waar enkel de rotzakjes zich thuis voelen. Als je bv. toelaat dat bepaalde mannen hun vrouwenhaat hier spuien, dan zullen vrouwen het hier snel voor gezien houden.

Zonder fatsoensnorm zet je de deur gewoon open voor het trollenleger wiens plezier er voornamelijk uit bestaat om normale gedachtewisselingen onmogelijk te maken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 15 mei 2019 11:26

Beste mensen,
Zet mij maar op zwart, geen probleem. Ik heb er nooit bij nagedacht. Oh ik ben al zwart. :lol:

Ach dat past precies bij mij; zwarte kousen kerk enzo.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 16 mei 2019 03:13

Rereformed schreef:
15 mei 2019 07:15
Petra schreef:
15 mei 2019 03:27
(Flauw grapje!)
Je laat je hier niet van je beste kant zien.
Ik heb eenvoudig hetzelfde lettertype als ieder ander.
Men hoeft geen genie te zijn om te kunnen begrijpen dat een onderschrift verkleinen niet indruist tegen wat de moderatie op het oog heeft: dat onderschriften niet de aandacht van iedere bijdrage afleiden. Het is bovendien niet moeilijk om geheel zonder het de moderatie te vragen te concluderen dat "groot" en "enorm" en "bold" dat wel doet.
Een citaat van iemand gecursiveerd weergeven is standaard taalgebruik; wat dat betreft staat je onderschrift er nu prima bij.
Maar RRF toch...neem maar van mij aan dat dit mijn chocoladekantje was.

Als je je een klein beetje kon inbeelden wat voor gezelligs ik had gemaakt, met cursiefjes, en bold, normale en kleine en minieme lettertjes, spaties, en blauwe linkjes om en om per woord.. (allemaal binnen de regeltjes natuurlijk!).

En als je dan bedenkt met hoeveel intense inspanning ik mezelf daarvan weerhouden had als toppunt van braafse braafheid.... dan was je vast flauwgevallen van bewondering!

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 16 mei 2019 04:22

Storm schreef:
15 mei 2019 11:26
Beste mensen,
Zet mij maar op zwart, geen probleem. Ik heb er nooit bij nagedacht. Oh ik ben al zwart. :lol:

Ach dat past precies bij mij; zwarte kousen kerk enzo.
Whoehahahahhaha, ik zie 'm nu pas.
Je moet ook echt met je neus op het scherm hoor bij die kleine lettertjes.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 16 mei 2019 06:09

Het is maar een onderschrift.

Ik denk dat ook hier nu genoeg gezegd is.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gesloten