Politiek incorrect

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Politiek incorrect

Bericht door collegavanerik » 19 jun 2020 15:11

In hoeverre modereert het modteam hier politiek incorrecte uitspraken?
Wordt er met gelijk maten gemeten op politiek links en rechts op religieus gereformeerd katholiek joods moslim boeddhist?
Kunnen foute grapjes nog of moet ik op eieren gaan lopen?

Die indruk krijg ik nu wel.
.
Volgens de beschrijving in de TO hoort dit topic niet in één van de discussietopics, maar in Feedback
Het is ook de bedoeling dat je aangeeft waar het over gaat en ernaar linkt bij het plaatsen van een topic. Zie forumregels. Maria
Edit: Betreft viewtopic.php?p=576779#p576779
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 19 jun 2020 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

dikkemick
Ontoombaar

Re: Politiek incorrect

Bericht door dikkemick » 19 jun 2020 15:21

Mag ik me hier (advocatentopic) bij aansluiten?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 19 jun 2020 15:25

nav?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jun 2020 15:31

Ach ik heb sinds 2016 2 waarschuwingen staan. Men popelt die te verzilveren. Zo voelt het. Ik krijg regelmatig op m’n lazer om niets. Regels zijn naar mijn idee zo gemaakt dat je met willekeur iemand eruit kan smijten. ⚒
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 19 jun 2020 15:55

Labyrint schreef:
19 jun 2020 15:31
Men popelt die te verzilveren.
oh? Was mij niet bekend. En als het sinds 2016 is, lijkt het me ook niet zo'n probleem.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jun 2020 16:08

Wat is geen probleem?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 19 jun 2020 16:24

Ik weet niet of ik nog waarschuwingen van 2018 of daarvoor zou meenemen.

Een keertje over een regel heen moet ook wel kunnen (hangt wel van de regel af). Als het teveel wordt krijg je een opmerking. Het wordt vaak pas een probleem als er dan niet geluisterd wordt. Dat kan op willekeur lijken, ik vind het meer modereren wanneer het nodig is.

Zie die waarschuwingen van Labyrint niet terug. Je hebt een slapende hond wakker gemaakt.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jun 2020 16:30

Ik heb in het verleden wel vaker aangegeven dat ik vind dat er hier soms met 2 maten wordt gemeten.
Wat heb ik verkeerd gezegd? Is het het woord "vossenklem" dat ik gebruik voor de kaken van Femke Halsema?
Is dat het? Laat ik dan m'n mond maar houden over Frans Timmermans, Guy Verhofstad, Sigrid Kaag, Rob Jetten, Kaisja Ollongren....

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 19 jun 2020 16:36

Labyrint schreef:
19 jun 2020 16:30
Ik heb in het verleden wel vaker aangegeven dat ik vind dat er hier soms met 2 maten wordt gemeten.
Wat heb ik verkeerd gezegd? Is het het woord "vossenklem" dat ik gebruik voor de kaken van Femke Halsema?
Is dat het?
Dat was inderdaad de aanleiding voor dit topic.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jun 2020 16:39

Ik wil dan Dikke Mick als advocaat!

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 jun 2020 16:39

Labyrint schreef:
19 jun 2020 16:39
Ik wil dan Dikke Mick als advocaat!
Jaaaaa! Goed idee. Ik pleit je volkomen vrij. Op grond van ontoerekeningsvatbaarheid.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jun 2020 16:56

Het is natuurlijk best fijn voor sommige mensen wanneer iedereen zo'n beetje dezelfde mening heeft. Dat snap ik best wel. Dat zie je ook op christelijke forums. Daar lig je er snel af na een beetje heiligschennis. Maar hier zou je zo'n tendens niet verwachten. Ik wist niet dat de Heilige Geest van links zo krachtig kan werken.
Laatst gewijzigd door Labyrint op 19 jun 2020 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jun 2020 17:11

Waar is Storm trouwens gebleven? Is zij hier nog? Ik probeerde een mail naar haar te sturen maar ze "bestaat" niet meer op Freethinker. Heh? :|

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 jun 2020 17:27

Labyrint schreef:
19 jun 2020 16:56
Het is natuurlijk best fijn voor sommige mensen wanneer iedereen zo'n beetje dezelfde mening heeft. Dat snap ik best wel. Dat zie je ook op christelijke forums. Daar lig je er snel af na een beetje heiligschennis. Maar hier zou je zo'n tendens niet verwachten. Ik wist niet dat de Heilige Geest van links zo krachtig kan werken.
Of het de Geest van links is, weet ik niet. Misschien inherent aan het begrip vrijdenken.
Kijk: Wet is wet, feit is feit, maar we zijn mensen en hebben nu ook eenmaal met meningen, opinies en overtuigingen te maken. En die verschillen nogal eens. Als ik meen dat het in de advocatuur er niet helemaal zuiver aan toe gaat en ik licht dit toe a.d.v. vele voorbeelden, dan is dat per definitie incorrect omdat we in Nederland dit systeem hebben en omdat een verdachte recht heeft op een advocaat. Dat is dan een politiek correcte mening, maar soms moet je dingen nu eenmaal niet zo zwart-wit zien als ze zijn.

Maar dat is waar ik over viel.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 jun 2020 17:42

Ach ik zeg het natuurlijk zo omdat ik een beetje teleurgesteld ben. Eieren lopen is wel het juiste woord ja. Maar het is ook zo in de samenleving. Eieren lopen. Iedereen valt over ALLES. Elk woordje, elke verkeerde beweging, mening. Het lijkt wel een mini animalfarm hier soms. Lees even een gemiddeld topic uit pak 'm beet 2009. VRIJHEID!

Gesloten