Metadiscussie

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Metadiscussie

Bericht door Rereformed » 23 jun 2020 11:28

Ik open dit topic opnieuw omdat de zaak inderdaad nog een staartje blijkt te hebben. En ik geef het aan de goegemeente ter beoordeling om niet het moderatorteam te belasten. Collegavanerik heeft vanmorgen een melding gemaakt waar hij mij beschuldigt van "een persoonlijke aanval", omdat ik een reactie van hem in het topic Stoomwals Trump betitel als "dwaas".

Ik hoop dat men ziet dat het juist omgekeerd is. Iedereen kan nalezen hoe CvE als een horzel die niet van ophouden weet mij vanaf 18 juni, toen ik in alle onschuld op een reactie van CvE reageerde, heeft aangevallen met aantijgingen tegen en aanvallen op mijn persoon, terwijl hij aan de discussie over Trump totaal niets bijdraagt en stelselmatig een uitdaging die ik hem gaf om zijn kritiek op mij te onderbouwen negeert, en stelselmatig überhaupt alles negeert wat ik hem aanschrijf. Zelfs de post waar CvE van meende een melding te moeten maken is regelrechte ontwijking van de debatvraag waar hij opnieuw, maar ditmaal door een ander, mee geconfronteerd wordt! Als ik geen moderator was zou ik het moderatorteam hiervan melding hebben gemaakt. Juist dit stelselmatig negeren van debat is in de forumwereld een doodzonde en zonder meer een waarschuwing waard.

Ik heb in een laatste aan hem gerichte post opgemerkt dat hij als een troll opereert, en ik bedoel dat serieus. Ook zijn topic "politiek incorrect" is onderdeel van zijn campagne om dit forum te verzieken. CvE klaagt erover dat iemand bezwaar maakt tegen de vergelijking van een politicus met een vosseklem. Vanaf nu moet hij op eieren lopen. Maar drie dagen later klaagt hij erover dat iemand zijn reactie dwaas noemt, als zou dat de grens van betamelijkheid wél overschrijden.

CvE heeft eerder de zaken verziekt op dit forum door discussies te laten escaleren en uiteindelijk met groot kabaal en diepe grieven weg te gaan van dit forum omdat men zogenaamd geen ruimte bood voor ontkenners van klimaatverandering. Ik vond dat toen jammer omdat hij een oudgediende is, waarvoor ik groot respect opbreng. Daarom liet ik hem onlangs nog weten dat ik hem hoog heb zitten. Maar ik zie hem nu wel helemaal naar beneden kelderen. Zoals iedere Fin weet kun je een horzel niet aan zijn verstand brengen dat je ermee uitgepraat bent. Inmiddels heeft CvE alweer twee trollende vervolgbijdragen geplaatst in het topic over Trump. Blijkbaar denkt hij dat ik zelfs zo dom ben niet de logica te snappen dat wanneer ik opmerk uitgepraat te zijn er van mijnentwege geen reaktie meer komt op zijn schrijven.

Afgesplitst van Politiek correct wat een feedback was naar een moderatie actie.
Hier een metadiscussie onderling, daar er geen actie was van het beheer, maar wel een uitspreken van deze kwestie gewenst wordt Maria.
Born OK the first time

Fenomeen
Superposter

Re: Politiek incorrect

Bericht door Fenomeen » 23 jun 2020 11:55

Rereformed schreef:
23 jun 2020 11:28
Ik open dit topic opnieuw omdat de zaak inderdaad nog een staartje blijkt te hebben.
Daar was ik al bang voor, maar fijn dat het weer open is.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 11:56

Wat is er met rereformed gebeurd?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 23 jun 2020 11:57

Fenomeen schreef:
23 jun 2020 11:55
Met popcorn op de bank? :lol:
Born OK the first time

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 jun 2020 12:02

Rereformed schreef:
23 jun 2020 11:57
Fenomeen schreef:
23 jun 2020 11:55
Met popcorn op de bank? :lol:
Mij kennende zou dat goed kunnen. :D
Deze keer niet, ik mag jou en CvE beide, dat maakt het lastig.
Het wordt koffie (een 100 % robusta, zeg maar tegen je vrouw die kent het wel), brand aan de overkant dus ik werd met loeiende sirenes en kabaal wakker.

Ik zie een voor jou ongekende felheid, zou mij kunnen uitleggen hoe dat komt?
Antwoord is natuurlijk niet verplicht.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 23 jun 2020 12:38

Maria schreef:
19 jun 2020 20:31
Wanneer mag een moderator van jou dan meedoen in een discussie en wanneer niet?
De regel is eenvoudig
Discussieer je mee dan modereer je niet en vraag je collega’s
Hier gaat het op veel fora compleet mis. De moderator discussieert, is dan beledigd en plots switcht hij van petje en pleegt droogweg machtsmisbruik.
Het is nu eenmaal een feit dat moderatoren mekaar kiezen en je dus een bepaalde, bv politieke, visie in dat team krijgt. Niet erg maar wees je ervan bewust en het huidig team is vrij links.
Dan mag je dus op trump inhakken zoveel je wil maar een dame niet als vosseklem omschrijven.
Zou dezelfde heisa zij; ontstaan moest ik Palin zo omschrijven? Ik betwijfel dat

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 jun 2020 12:43

Met het onderwerp hou ik me niet bezig.
Ik doe al aan een Trump blokkade sinds ie president is. (verschwendete Zeit, in het Duits klinkt het mooier)
Amerikanen ken ik niet, een vriend van me wel, die komt vaak in de VS gaf aan dat zijn vrienden bij de vorige verkiezingen hoopten dat het volk in het stemhokje toch nog haar gezond verstand gebruikte.
Dat heeft anders uitgepakt en daar schamen ze zich voor.
Bij Poolse vrienden zie ik hetzelfde.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 12:45

Oh ja, Sarah Palin, bijna vergeten wie het was.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sarah_Palin
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 jun 2020 12:51

Fenomeen schreef:
23 jun 2020 12:43
Ik doe al aan een Trump blokkade sinds ie president is. (verschwendete Zeit, in het Duits klinkt het mooier)
Amerikanen ken ik niet, een vriend van me wel, die komt vaak in de VS gaf aan dat zijn vrienden bij de vorige verkiezingen hoopten dat het volk in het stemhokje toch nog haar gezond verstand gebruikte.
Dat heeft anders uitgepakt en daar schamen ze zich voor.
Bij Poolse vrienden zie ik hetzelfde.
Het onderwerp Trump razend interessant, paralellen zoeken met Putin en Orbán maar ik baal ervan dat iemand niet 100% op de lijn van rere zit door deze als evil Trump-aanhanger wordt weggezet, dan zaag je de poten onder dit discussieforum vandaan.

En nu is mijn lunchpauze voorbij, vanavond meer...
Afbeelding Hebr 6:

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 23 jun 2020 12:54

Fenomeen schreef:
en kun je het met iets meer afstand bekijken :)

zeggen dat alles goed of slecht is? bekijk je zijn verkiezingsbeloftes en dan houdt hij zich er wel aan, probeert dat toch.
sommige beloftes zijn oliedom maar dat is dan een andere discussie en andere dingen kan hij neit afdwingen aangezien hij geen Chinese dictator is.

zijn stijl is uiteraard waardeloos

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 23 jun 2020 12:55

Rereformed schreef:

Ik heb in een laatste aan hem gerichte post opgemerkt dat hij als een troll opereert, en ik bedoel dat serieus. Ook zijn topic "politiek incorrect" is onderdeel van zijn campagne om dit forum te verzieken. CvE klaagt erover dat iemand bezwaar maakt tegen de vergelijking van een politicus met een vosseklem.
Was dit topic niet n.a.v. mijn commentaar op censuur op FT? Ik zette mijn vraagtekens al eerder bij slotjes op de advocatuur maar ben tevens van mening dat een moderator geen belang zou mogen hebben bij een topic. Ik vond de vossenklem, evenals de opmerking van Johand Derksen grappig bedoeld. Maar nu valt half Nederland weer over Derksen, terwijl Akwasi was begonnen met een opmerking die echt niet door de beugel kon.

Dit een klein beetje als advocaat van CvE
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 23 jun 2020 13:01

appelfflap schreef:
23 jun 2020 12:38
De regel is eenvoudig
Hier gaat het op veel fora compleet mis. De moderator discussieert, is dan beledigd en plots switcht hij van petje en pleegt droogweg machtsmisbruik.
Slecht gelezen en onjuist opmerking.
Dit in het algemeen stellen, is nu in dit topic insinuerend en een pertinente onwaarheid.

Het effect ervan kan hetzelfde uitpakken, alsof je dit nu hier zo stelt.
Ik hoop dat het slechts een kwestie van "geen erg in" was.
Rereformed schreef:
Ik open dit topic opnieuw omdat de zaak inderdaad nog een staartje blijkt te hebben. En ik geef het aan de goegemeente ter beoordeling om niet het moderatorteam te belasten.
Er is juist niet gemodereerd. :?:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 jun 2020 13:05

appelfflap schreef:
23 jun 2020 12:54
Fenomeen schreef:
en kun je het met iets meer afstand bekijken :)
Dat klopt wel.
Toch maak ik mij wel wat zorgen; dat in het stemhokje straks weer hetzelfde gebeurt. :?
Het ontbreken van uitstraling van Biden speelt ook een rol.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 jun 2020 13:32

Maria schreef:
23 jun 2020 13:01
appelfflap schreef:
23 jun 2020 12:38
De regel is eenvoudig
Slecht gelezen en onjuist opmerking.
De vraag is of je onpartijdig genoeg was om te modereren in dat topic.
Die heb je beantwoord en ik vond de reden afdoende.
Wat er daarna gebeurde niet, je hebt je in een wespennest gestoken en dat had je denk ik, kunnen weten.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 23 jun 2020 13:39

Rereformed schreef:
Ik open dit topic opnieuw omdat de zaak inderdaad nog een staartje blijkt te hebben. En ik geef het aan de goegemeente ter beoordeling om niet het moderatorteam te belasten. Collegavanerik heeft vanmorgen een melding gemaakt waar hij mij beschuldigt van "een persoonlijke aanval", omdat ik een reactie van hem in het topic Stoomwals Trump betitel als "dwaas".
Ik bemoei me met de Trump discussie en het valt me op dat daar ongekend fel wordt gedebatteerd door mensen die ik hier ken als zeer redelijk en rationeel. Kennelijk maakt Trump iets los (wat je op zich als een goede eigenschap zou kunnen zien :wink: ).

Van een afstandje bekeken lijkt het erop dat Rereformed enorm wil wijzen op de gevaren van Trump. Dit gebeurt in een topic waar die man al voor van alles wordt uitgemaakt, terwijl we het woord vosseklem hier bespreken. Die bevlogenheid tegen Trump roept een tegenreactie op van mensen die een nuance willen overbrengen.

Er ontstaat daarna een patstelling: de waarschuwer (Rereformed) snapt niet dat men het gevaar niet ziet en gaat dat nog feller benadrukken met een groot onbegrip voor de mensen die het niet zien. Terwijl bij anderen (CvE, en ook bij mij) het onbegrip steeds groter wordt over het zwart -wit denken.
Dus twee steeds harder roepende kampen die niet gehoord worden.

Ik ken het patroon maar al te goed, het overkomt mezelf vaak als ik over mijn stokpaardjes doordraaf, zoals de gevaren van de islam.

Rationeel, iemand die nuance zoekt of überhaupt een andere mening heeft " dwaas " noemen is een reactie die niets meer brengt.
Als iemand debat ontwijkt of naar je idee onjuist voert, is het beste om het debat gewoon te stoppen. Het "trollen" zoals de posts van CvE worden genoemd, lijkt me meer op mokkend weglopen.

----
En verder is kritiek op moderatoren heel makkelijk, maar zijn er weinig fora die zoveel ruimte geven aan deelnemers met verschillende meningen, inclusief topics over de moderatie zelf zoals dit. Helemaal perfect wordt het nergens.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Plaats reactie