Het trilemma van Lewis met een extra L.

Dit forum is bedoeld om te dienen als bron voor informatie wat betreft dit thema. Het zal bestaan uit links, informatieve bijdragen op dit forum uit het verleden en wellicht nieuwe beschouwingen.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Het trilemma van Lewis met een extra L.

Bericht door lost and not found yet! » 21 jun 2022 19:55

Peter van Velzen schreef:
21 jun 2022 01:37
lost and not found yet! schreef:
20 jun 2022 21:38
Vanwaar deze topic bump? Nog wel een vraag aan een persoon die hier al een geruime tijd niet meer aanwezig is. En waarom de andere twee topic bumps van topics die al 5 jaar oud zijn??
Je vergist je! Dikkemick heeft afgelopen zondag nog ingelogd. Hij plaatst alleen geen reacties meer, om te bewijzen dat hij "karakter" heeft.

Zie hier zijn laatste bericht.
:D Maar de vraag was dan ook aan Tiberius Claudius gericht.
I’m just filling in the bits between being born and being dying, with the least possible hassle! 🤗🔱

FactChecker

Bericht door FactChecker » 02 dec 2022 00:14

Een leuk filmpje. De sprekert stelt vanaf 5:30 tot 6:00 dat de brieven van Paulus niks zeggen over, de wonderen van Jezus, zijn opstanding uit de dood en zijn maagdelijke verwekking. Zelfs niet 1 keer! Maar klopt het ook?

Geloven is goed, controleren is beter. Eens even kijken. Volgens de sprekert is de oudste en eerste brief de 1e brief aan de Thessalonicenzen.
In 1 Thessalonicenzen 1 vers 9 en 10 lees ik: “9 iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren – om hem, de levende en ware God, te dienen 10 en om zijn Zoon te verwachten uit de hemel: Jezus, die hij uit de dood heeft doen opstaan en die ons zal redden van het komende oordeel.”

In 1 Thessalonicenzen 4 vers 14 lees ik: “Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf.”

Dat is niet 1 keer, dat is al 2 keer. :^o Iedereen die zelf een beetje moeite doet, zal wel nog meer voorbeelden vinden. Tsja, als je zelf niet controleert, ontstaan er al snel nieuwe legendes. ;-)

Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen » 02 dec 2022 02:29

FactChecker schreef:
02 dec 2022 00:14
Een leuk filmpje. De sprekert stelt vanaf 5:30 tot 6:00 dat de brieven van Paulus niks zeggen over, de wonderen van Jezus, zijn opstanding uit de dood en zijn maagdelijke verwekking. Zelfs niet 1 keer! Maar klopt het ook?

Geloven is goed, controleren is beter. Eens even kijken. Volgens de sprekert is de oudste en eerste brief de 1e brief aan de Thessalonicenzen.
In 1 Thessalonicenzen 1 vers 9 en 10 lees ik: “9 iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren – om hem, de levende en ware God, te dienen 10 en om zijn Zoon te verwachten uit de hemel: Jezus, die hij uit de dood heeft doen opstaan en die ons zal redden van het komende oordeel.”

In 1 Thessalonicenzen 4 vers 14 lees ik: “Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf.”

Dat is niet 1 keer, dat is al 2 keer. :^o Iedereen die zelf een beetje moeite doet, zal wel nog meer voorbeelden vinden. Tsja, als je zelf niet controleert, ontstaan er al snel nieuwe legendes. ;-)
Welkom **** namens het beheerdersteam.
Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
Zover ik zie zegt deze brief wel iets over de veronderstelde opstanding uit de dood. (De schrijver geeft als zijn mening, dat dat inderdaad zou zijn gebeurd) Maar enig verband met wonderen die Jezus voor zijn dood zou hebben verricht of met welke maagdelijke verwekking dan ook, lijkt er niet te zijn.

Overigens is dit een topic dat al jaren niet meer tot actieve discussie heeft gelijdt.
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Bevlogen

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 02 dec 2022 14:15

FactChecker schreef:
02 dec 2022 00:14

Tja.
Als je wat moeite neemt, dan vind je dat de brieven van Paulus door meerdere personen zijn geschreven.
Dat maakt de inhoud er niet betrouwbaarder op.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Plaats reactie