Vrijdenken en het zelf gelijk ?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Vrij-denkers zijn juist de enige die (zich) zelf zijn ?

juist
0
Geen stemmen
fout
6
60%
ik weet niet
2
20%
kunnen wij niet weten
2
20%

Totaal aantal stemmen: 10

Jozef
Contacteer:

Vrijdenken en het zelf gelijk ?

Bericht door Jozef »

Als wij de moderator van deze gebruikers-groep mogen geloven heeft het zelf alles te maken met het vrij-denken.

Zo maak je volgens mij van het zelf of van het vrij-denken een joke, of juist niet ?

Tenzij je die twee onlosmakend met elkaar verbindt . Je komt enkel tot je zelf als je een
vrij-denker bent ?

Verder stel ik mij de vraag naar aanleiding van het afsluiten van het vorig onderwerp :
het zelf een joke ? .... als er voor meer dan 80 % het zelfde staat in een onderwerp - gaat het dan wel degelijk om een zelfde onderwerp en discussie t. Vooral als de discussie gevoerd wordt vanuit een ander venster - en gezichtpunt en de these verschillend is van de voorgaanden.

Bijkomende vraag : moeten moderators geen vrij-denkers zijn die minimum de wetenschap van de logica onder de knie hebben ?
Of zijn de moderators juist aangesteld om het vrij-denken of het niet bestaan van het vrij-deniken te ontwaren ?
Laatst gewijzigd door Jozef op 18 nov 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
DUM VIVIMUS VIVAMUS
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Vrijdenken en het zeld gelijk ?

Bericht door Devious »

Jozef schreef:Als wij de moderator van deze gebruikers-groep mogen geloven heeft het zelf alles te maken met het vrij-denken.
:!: Kun jij mij een citaat geven waar één van de moderatoren dit heeft gezegd?
Verder stel ik mij de vraag naar aanleiding van het afsluiten van het vorig onderwerp :
het zelf een joke ? .... als er voor meer dan 80 % het zelfde staat in een onderwerp - gaat het dan wel degelijk om een zelfde onderwerp en discussie t. Vooral als de discussie gevoerd wordt vanuit een ander venster - en gezichtpunt en de these verschillend is van de voorgaanden.
We krijgen hier wekelijks spammers die niet anders doen dan klieren. Het is niet de bedoeling dat een nieuwkomer hier komt en meteen de ene na de andere draad opstart. Het moet allemaal een beetje overzichtelijk blijven.
Bijkomende vraag : moeten moderators geen vrij-denkers zijn die minimum de wetenschap van de logica onder de knie hebben ?
Een minimum? Ja.
Of zijn de moderators juist aangesteld om het vrij-denken of het niet bestaan van het vrij-deniken te ontwaren ?
Nee. Moderatoren zijn ervoor om te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Meer niet.

Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Devious op 18 nov 2007 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Zelden zo'n vreemde stelling hier gezien :lol:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

MOODY BLUE schreef:
Zelden zo'n vreemde stelling hier gezien :lol:
misschien is hij niet zichzelf? :shock:
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kan iemand me vertellen wat 'het zelf' is?

Is dat:

* het (zelf)bewustzijn
* het ego
* de persoonlijkheid

etc. etc.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Voorts zou ik van Jozef wel willen weten wat hij verstaat onder het 'zijn'.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

En daarna wil ik wel weten wie hij bedoeld met 'wij' ?
Fuck met alles.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Men kan niet anders dan zichzelf zijn. Wat dat dan ook moge zijn.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

Geen idee. Ik ken ze niet allemaal.
Maar is er eigenlijk wel iets buiten (zich)zelf zijn? Iedereen is, wie die is en doet zoals die doet, om welke reden dan ook. Of is, jezelf verbergen achter een masker niet jezelf zijn?
Licentia
Contacteer:

Bericht door Licentia »

Nee niet alle en niet alleen vrij denkers zijn zichzelf, ligt allemaal nog aan de persoon en aan de situatie...

Voorbeeld van mezelf: Ik heb ooit een depressie gehad, maar was wel een vrij denker, en toch was ik alles behalve mezelf...
*There's always someone to blame for the things you do yourself...*
Plaats reactie