We hoeven de islam niet belachelijk te maken ...

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Elberfeld schreef:Zeker wat betreft teddybeernamen! Iedereen weet toch hoe in Soedan wordt gelet op teddybeernamen? Teddyberen liggen daar heel gevoelig! Dan is het wel ERG dom/overmoedig van die lerares om zich daar niets van aan te trekken!
Dit geeft dus juist heel duidelijk aan wat een risico je neemt als je in zo'n land gaat werken. Wellicht ziet ze achteraf het ware risico hiervan in. Want ook logisch dat een weldenkend mens hier geen rekening mee had gehouden. Maar misschien is het wel een les voor de toekomst en voor anderen die daar nog tewerkgesteld zijn.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ze zijn daar echt gek. Minstens 600 mensen demonstreerden met zwaarden en geweren om de dood te eisen van juf Gibbons, volgens Reuters.

Twee moslim-MP's zijn afgereisd naar Khartoum om aan 'damage control' te doen. PR-gewijs staat dit allemaal natuurlijk niet fraai.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Daar zouden ze een actiecommitee voor op moeten richten, tegen dit soort onzin.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

MrJ

Bericht door MrJ »

Wat zit dat mens daar eigenlijk Engels aan die arme kindjes te leren??????
Moeten ze daar Engels kennen om geBushioniseerd te worden ofzo? Of om de waarden van onze consumptiemaatschappij te kunnen slikken? Dat ze daar eerst eens overeenkomen met elkaar....
Religions divide us!
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Nou Mr.J. dat lijkt me vrij simpel. Zodra men handel wil gaan drijven met niet-Afrikanen, investeerders wil trekken, met buitenlandse delegaties wil spreken, dan is Engels de meest voor de hand liggende taal.
MrJ

Bericht door MrJ »

Theoloog schreef:Nou Mr.J. dat lijkt me vrij simpel. Zodra men handel wil gaan drijven met niet-Afrikanen, investeerders wil trekken, met buitenlandse delegaties wil spreken, dan is Engels de meest voor de hand liggende taal.
En onder handel drijven mag je dan verstaan: het kopen van Westerse producten... Neen ik denk dat er in dergelijk land veel meer mag gedaan worden dan Engels aanleren.
Dat ze eerst eens de drie levensbeschouwelijke overtuigingen bij elkaar brengen, zorgen dat de oorlog stopt en het land uit hun onderontwikkelingsfase halen dan komen de investeerders vanzelf wel....
Ik versta ook wel dat dit een simplistische visie is hoor maar wat ik bedoel is dat Engels leren waarschijnlijk het laatste zal zijn om uit hun impasse te geraken.....

groetjes!
Religions divide us!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ontopic blijven graag. Dit topic gaat niet over de redenen waarom deze dame daar Engelse les gaf, en of dat goed of slecht is!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
MrJ

Bericht door MrJ »

mijn excuses hiervoor....

Deze topic gaat dus over het feit dat de helft van de mannelijke bevolking in Moslimlanden Mohammed heet en dat die arme dame deze naam niet mag gebruiken voor de mascotte van haar klasje..... Te simpel voor woorden wat daar gebeurt. Ondertussen is ze gelukkig vrijgekomen!
Religions divide us!
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Gewoon de ontwikkelings hulp even stilzetten daar. Laat ze maar een paar mijlard mislopen. Willen we een land wat zo achterlijk is blijkbaar echt verder helpen? Laat ze maar even voelen wat ze van dat verdorven westen krijgen... En het is nu niet de eerste keer dat westerlingen om niets de lul zijn in dat soort landen. I

k doe mijn ding door mijn pinguicula Mo te noemen. Het ding houd namelijk alleen van kleine vliegjes.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
biajas
Ervaren pen

Re: We hoeven de islam niet belachelijk te maken ...

Bericht door biajas »

Theoloog schreef:... dat doen moslims zelf wel.

In Soedan is een 54-jarige Britse docente opgepakt omdat ze tijdens een klassenproject een knuffelbeer had laten rondgaan, met de naam 'Mohammed'. Mohammed is in landen met een overwegend islamitische bevolking een veelvoorkomende naam, en de kinderen hadden de naam zelf gekozen.
Een van de kinderen uit haar klas kan het niet meer aanzien. "Het is allemaal mijn schuld", zegt de zevenjarige in een poging zijn juf te redden.

"Ze wilde de islam echt niet beledigen", verdedigt hij. "Ze vroeg aan mij hoe ik de beer wil noemen. Ik zei Mohammed omdat ik zelf ook zo heet. Ik en de rest van de klas dachten toen helemaal niet aan de profeet Mohammed." Familie van het jongetje wil niet met hun achternaam in de Daily Mail maar vroegen Mohammed wel uitleg te geven aan de media.

Gibbons wilde teddybeer Mohammed gebruiken voor een projectje in de klas. De kinderen namen de knuffel om de beurt mee naar huis en beschreven in een schriftje wat hij in het weekend had meegemaakt. Ze maakten ook tekeningen van de beer waaronder onder meer „mijn naam is Mohammed” geschreven stond. Bron: Telegraaf
De Soedanese officier van justitie ziet er echter belediging van de godsdienst en haatzaaierij in, en heeft Gillian Gibbons, de juf in kwestie, in hechtenis laten nemen. Gibbons zou veroordeeld kunnen worden tot veertig zweepslagen en tien jaar cel.

Veertig zweepslagen en tien jaar cel omdat je een teddybeer 'Mohammed' noemt. Het is volslagen krankjorum.
Afbeelding

De hele familie compleet:
Links achterin: Maria, Rechtsachter Mohammed
In het midden: Haram
Links: Jezus --> t is al bijna kerst :lol:
Rechts: Halal.
One big happy family
:D

ehmmm... moet ik nu ook de cel in?
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
raspoetin

Bericht door raspoetin »

Afbeelding

Mijn knuffelvarken Mohammed... 8)

:? Ik heb gehoord dat die lerares haar verontschuldigingen heeft aangeboden...
Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp."

- Stephen Roberts -
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

raspoetin schreef:Afbeelding

Mijn knuffelvarken Mohammed... 8)

:? Ik heb gehoord dat die lerares haar verontschuldigingen heeft aangeboden...
wat een schattige knorretje-Mohammed...

Belachelijk he?
verontschuldigingen aanbieden...
Waar gaat het naartoe met die Islam?
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Niet om off topic te gaan, maar iedereen roept uiteraard dat het reuze achterlijk is om de dood te eisen van iemand die een onschuldige teddybeer Mohammed noemt. Even ter vergelijking iets 'reuze achterlijks' uit ons eigen landje.

Bron: Telegraaf van vandaag

Als asielzoekers in Nederland een moord plegen is dat nog geen reden om het land te worden uitgezet. Dat blijkt uit een reconstructie van één van de meest bizarre en gruwelijke IND-zaken ooit, die vandaag een wrang gevolg krijgt.

Minstens vier keer reed de Volvo voor- en achteruit over het hoofd en lichaam van de 37-jarige Koerdische asielzoekster Gulistan Saleh en tussendoor werd ze nog met een stok afgeranseld, ZIj moest sterven. Dat was haar in familieberaad vastgestelde straf voor overspel.

Landweggetje

"Een slachtpartij", noemde de Assense rechtbankpresident mr. J. Meijeringh het minuten durende executieproces dat Gulistans familieleden voor haar hadden uitgedacht. Echtgenoot Bohran O. gooide haar die avond van de 1e april op een landweggetje in Vledder op de grond en samen met schoonzoon Moayad A. hield hij haar armen en benen vast, toen zij de chauffeur van de auto toeschreeuwde: "Doe maar! over haar hoofd!" Dat was in 1992.

Dochter Ewin werd gedwongen om getuige te zijn van de slachtpartij. "Ze reden meerdere keren over haar heen en toen mijn moeder nog in leven bleek te zijn, heeft mijn vader geprobeerd met een stok haar schedel in te slaan", aldus Ewin anno 2007. "Dit alles moesten wij aanzien, ik kan u verzekeren dat ik het gillen van mijn moeder nog iedere nacht hoor."
De daders van de gruwelmoord, die destijds voor grote consternatie zorgde, werden veroordeeld en ook asielzoeker Moayad A. zat voor zijn aandeel in de moord een straf uit van acht jaar. Hoewel de Irakees na het uitzitten van zijn straf tot ongewenst vreemdeling werd verklaard, is hij, tot grote woede van de familie, nooit ons land uitgezet. Integendeel: Moayad heeft zelfs kunnen studeren aan de Rijksuniversiteit Groningen, hij is inmiddels meester in de rechten. En hij klom op tot voorzitter van de Koerdische Culturele Vereniging in Leeuwarden, waar hij contacten onderhoudt met tal van hoogwaardigheidsbekleders. Deze krant beschikt over correspondentie van hem met o.a. PvdA, CDA, VVD, ChristenUnie en SP waarin hij Leeuwarder fractievoorzitters uitnodigt voor een bijeenkomst van de Koerdische vereniging.
Geen wonder dat Moayad, die al sinds 1991 in Nederland verblijft, er alles aan doet om in Nederland te blijven. Vandaag organiseert de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) een hoorzitting voor de Iraakse moordenaar waar hij mag uitleggen waarom hij vindt dat hij toch echt in Nederland moet blijven.
Dochter Ewin: "Ik houd mij bezig met vreemdelingenrecht en ik heb mensen die écht een gezin moesten achterlaten voor minder zware misdrijven ongewenst verklaard zien worden".
In een noodkreet heeft de dochter van de vermoorde vrouw zich recent tot de Partij van de Vrijheid (PVV) gewend. PVV-kamerlid Sietse Fritsma publiceerde recent een boek over de chaos bij de IND en het falende vreemdelingenbeleid. De zaak Moayad A. is volgens hem een triest voorbeeld van een falende IND. Hij vraagt staatssecretaris Albajrak vandaag in een open brief om opheldering. Fritsma is woest: "In 1991 kwam de Irakees Moayad naar Nederland om hier asiel aan te vragen. In de bossen bij dat dorp heeft hij zijn verschrikkelijke aard laten zien: hij pleegde een gruwelijke moord op een onschuldige vrouw. Het slachtoffer is begraven met een verbrijzelde schedel en met bandsporen op haar lichaam. Moayad vond het nodig om ook de twee kleine dochters gedwongen toe te laten kijken bij de moord op hun moeder."

Vreemdeling

"Deze gruwelijke misdaad is niet vergeten, want het leven van de kinderen van het slachtoffer is er natuurlijk voor altijd door getekend. Eén dochter heeft recentelijk contact gezocht met mijn partij, de PVV. De reden waarom ze dat deed, is te ongelooflijk voor woorden. Het geval wil namelijk dat het beest ongestoord een bestaan heeft kunnen opbouwen, ook al heeft hij nooit een verblijfsvergunning gekregen en ook al is hij zelfs tot ongewenste vreemdeling verklaard. Met dit feit kan de dochter niet leven; ze heeft pas rust als de moordenaar van haar moeder Nederland is uitgezet. Zestien jaar na dato hoort zij haar moeder nog schreeuwen en om hulp roepen."
Fritsma vervolgt: "Moayad A. is niet de enige vreemdeling die, ondanks het plegen van zware misdrijven, geen strobreed in de weg is gelegd om in Nederland te wonen. Voor alle duidelijkheid: ongewenst verklaarde vreemdelingen mogen absoluut niet in Nederland zijn, en zijn strafbaar als ze niet vertrekken. De laksheid van de IND, en dus van de overheid, die beesten zoals A. in staat stelde om in Nederland te blijven, is ronduit schandalig te noemen. A. is in 1991 ons land in gereisd, heeft ons land opgeschrikt met een beestachtige moord, heeft het leven van het slachtoffer verwoest, maar drinkt vandaag thee bij de IND."

In een reactie bevestigd de advocaat van de asielzoeker, mr. H.B. Boogaart, dat de IND inderdaad een hoorzitting gaat houden voor zijn cliënt. Boogaart stelt dat de 'ongewenst verklaring' van zijn cliënt onlangs is opgeschort vanwege 'bijzondere omstandigheden'. Het zou voor zijn cliënt te gevaarlijk zijn in Irak om naar dat land te kunnen worden uitgezet. "De rechtbank heeft de IND opdracht gegeven de zaak van mijn cliënt aan de hand van alle aspecten nog eens goed te beijken. Ik vind dat hij in aanmerking moet komen voor een verblijfsvergunning." :shock:

Vreselijk

De dochter van de vermoorde vrouw, Ewin: "Ik vraag me af hoe het komt dat hij na tien jaar nog steeds aan de wet ontsnapt. Kunt u mij vertellen of mijn gevoel klopt dat hier iets vreselijk verkeerd gaat?"

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Vreselijk iid, logischerwijs zouden de daders onmiddelijk uit het land gezet moeten worden en het liefste overgebracht worden in het hartje van een of ander woestijntje. Waarom dat niet is gebeurd snap ik ook niet.

Die vrouw heeft een gruwelijke dood gekregen en wat het geheel nog gruwelijker maakt dat haar dochter dat allemaal moest aanschouwen. Mijn medeleven gaat uit naar haar en ik wens haar veel geluk met haar zoektocht naar gerechtigheid............en dat in het beschaafde nederland waar ogenblijkend bestuurders rondlopen die niet zo beschaafd zijn.
Fuck met alles.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Wat ik niet begrijp is dat die man hier eerst acht jaar moet zitten. Dat kost ons alleen maar geld. Ze hadden hem per direct uit moeten leveren aan Saddam, dat had afgeschrikt.
Plaats reactie