Gideon schreef:tjeerdo schreef:Gideon schreef:Ook jou nodig ik uit om eens te proberen met God te praten.
Geen uitvluchten Gideon. Eerst de opmerkingen van Bad_religion behandelen. Met of zonder de Bijbel in de hand. Dus de vragen luiddden:
1. Heeft God het kwaad geintroduceerd....Zie bijbel
2. Hoe kan een machtig iets, wat doorgaat als perfect, zo'n dom boek schrijven wat doordrenkt is met fanatisme en vernietiging.
3. Wie heeft de verleiding (boom van kennis van goed en kwaad) in het paradijs neergezet.
4. Bestaat er een vrije wil als er een straf op volgt.
5. Is het niet ontzettend egoistisch om na een ruzie met een individu ook zijn kinderen, kleinkinderen, achter, achter, achter....kleinkinderen op te zadelen met dit voorval
6. Is de Russische roulette van liefde en straf wel te rijmen met een liefdevolle god
Even een paar vragen om te beantwoorden?
Groeten,
1. Nee
2. Jij interpreteert de Bijbel zo, maar als je de Bijbel met een open mind gaat lezen, en niet met een mening van te voren, zul je ontdekken dat de Bijbel helemaal niet zo is.
3. Ja, dat is God. Wat is je punt?
4. God heeft de mens de keuze gegeven hem te volgen. De mens kiest zelf voor de hel, dat kan je God niet aanrekenen.
5. Je bedoelt dat iedereen met de zondeval is besmeurd. Ik stel een tegenvraag: heb jij nooit gezondigd?
6. Ik zie geen russische roulette. Ik zie alleen een kans op een eeuwig leven vol goedheid!
1) Welke bijbel heb hje Gideon ? God schiep toch alles, en zoals ik eerder opmerkte, zou zonder kwaad in die schepping een boom van goed/kwaad geen recht tot existentie hebben.....hou er rekenschap mee dat de duivel in de gedaante van de slang EVA aleen heeft verleidt...God schiep dus wel degelijk het kwaad........
2) Beste Gideon, geen fanatisme in de Bijbel, dus er is geen zondvloed, dus er worden geen steden vernietigd, en denk eens aan Jozua, kreeg hij niet de opdracht om alle volken in het beloofde land te verniertigen (LEBENSRAUM noemde Hitler dat), en toen Jozua dat niet deed, werd het Joodse volk niet vervloekt dat ze tot in het einde der tijden problemen zouden hebben.....en het rijtje bloedig fanatisme gaat gewoon door hoor...etc.etc.
3)God zette dus een boom van goed/kwaad in zijn paradijs, ten eerste wil dat zeggen dat God dus ook naast al het goede het kwade heeft geschapen. Maar wat vals van God, een object van verleiding in het paradijs, een misstap van Adam en Eva, en we worden allemaal vervloekt, erfzonde ? Dus als God boos is op mensen is ie kennelijk niet bij machte om enige eigen verantwoordelijkheid te nemen !
4) Oh leuke interpretatie heb jij van vrije keuze, net als Stalin, of je dient Stalin of je verdwijnt, God is dus wel degelijk een despoot van de eerste orde !
5) Gezondigd tegen wie ? Oh jawel, weleens fouten gemaakt naar anderen, maar is het niet logisch dit met anderen uit te praten ? God bemoeit zich maar lekker fijn met z'n eigen zaken, hij heeft het kwaad immers zelf geschapen....
6)
Ik zie geen russische roulette. Ik zie alleen een kans op een eeuwig leven vol goedheid -
Ik zie een contadictie in je antwoord