Sorry, als jij je zintuigen niet vertrouwt en je buren om bevestiging vraagt, dan kunnen die buren toch ook een illusie zijn?Kitty schreef:Aangezien mij nu gevraagd wordt te bewijzen dat mijn buren bestaan, haak ik af, dan zie ik deze discussie als klaar 8) Je kan ook een wolk te ver zweven
Misschien is dit ook wel allemaal een illusie en ben je aan het dromen en besta ik wel helemaal niet, omdat ik een product van je geest ben.
Kijk, ik ga ook af op andermans waarnemingen, maar ik zal nooit beweren dat ik zeker kan zijn dat al die mensen geen illusie van mijn verbeelding zijn. Dat zal ik toch echt moeten aannemen.
Wat er in de film The Matrix gebeurt is ook niet onwaarschijnlijk. Ik geloof er wel niet in, maar ik zou niet weten hoe ik hard kan maken dat we niet in The Matrix leven.
Nogmaals, ik vind het helemaal niet gek dat als premisse aanneemt dat alles dat je waarneemt ook bestaat, dat doe ik ook, anders zou ik gek worden, maar absoluut zeker weten dat alles dat je waarneemt ook echt bestaat kan nooit.
Sorry, maar jij neemt de woorden "zeker weten" in de mond, als ik dan een opmerking maak dat je maar bar weinig echt zeker kan weten en je vindt die opmerking belachelijk, dan mag je uitleggen waarom dat belachelijk is. Daar ben ik wel benieuwd naar.