Even terugkeren naar het artikel?
En naar de reaktie van Theoloog?
Ik weet niet wat de WETTELIJKE regeling is in Nederland, maar als ik het vanuit Belgisch oogpunt bekijk, dan ZOU de Nederlandse situatie, zoals beschreven in het artikel, inderdaad totaal onwettig kunnen zijn.Theoloog schreef:Beetje vreemd natuurlijk. Die homoseksuelen worden immers alleen geweerd op scholen waarvan je mag aannemen dat ouders en leerkrachten homoseksuele relaties afwijzen.
Het is zoiets als dat een Jood lid wil worden van de Ku Klux Klan en de federale overheid die club dan dwingt die persoon aan te nemen. Of dat een blanke geweerd wordt door de Black Panthers en de overheid dan ingrijpt.
Onzin dus.
.............. //...
Immers, ik ga uit van de premisse dat de schoolkeuze VRIJ is. Dat wil zeggen: vrij voor de LEERLING (ouders). Niet vrij voor de schooldirectie om een privé-discriminatiekader in te bouwen. Deze dwingende vrijheid (!!
(Ik heb het nuchtere verschil tussen Belgische seculiere grondwet, en Nederlandse godsdienst-plichtige grondwet al eerder eens uit de doeken gedaan, dus dit hoeft hier niet opnieuw. )
Nederlanders zullen hier zelf wel een exact-informatieve invulling aan kunnen geven?
Theoloog, je vergelijking tussen een openbare instelling die een school is, en een obscure geheime vereniging die de Klu-klux is, raakt kant nog wal.
Je hebt betere overtuigingsmomenten gehad, eerlijk...