Link naar omstreden site van de ontslagen leraarAmstelveen

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MOODY BLUE
Diehard

Link naar omstreden site van de ontslagen leraarAmstelveen

Bericht door MOODY BLUE »

Leraar omstreden website ontslagen
Door HANS BOTMAN
AMSTELVEEN - Het Hermann Wesselink College, een christelijke scholengemeenschap voor gymnasium, atheneum, havo en vmbo-t in Amstelveen, heeft een docent ontslagen omdat hij een website beheert met een omstreden inhoud.
De leraar gaf tien uur in de week les informatica. Hij werkte sinds ruim een half jaar op de school.

,,De rector, Ton Liefaard, vond het niet kunnen dat ik veel schrijf op de website misdefinitie.nl. Hij is zelf PvdA-er, dat gaf hij toe. Ik ben nu weggezet als een rechts-extremist, maar dat ben ik zeker niet. Ik vind het onacceptabel dat ze je kunnen wegsturen op grond van een mening. Met een advocaat ga ik bekijken of het ontslag is aan te vechten.’’

Op de website staan pittige teksten over allochtonen, linkse politieke partijen en wordt de Hogeschool van Amsterdam, een eerdere werkgever van Leonardo, beschuldigd van fraude, intimidatie en discriminatie. Hij schreef daar in 2004 een boek over.

De leraar: ,,Er is zoiets als vrijheid van meningsuiting. In de klas heb ik het er nooit over gehad. Enkele leerlingen waren van de site op de hoogte. Maar ik heb het beheren van de website altijd gescheiden gehouden van mijn werk als leraar op het Wesselink College. Liefaard vond de teksten te radicaal en ingaan tegen de christelijke grondbeginselen van de school. Na een gesprek hierover heb ik nog les gegeven en dezelfde middag werd ik op straat gezet.’’

De leraar werkt ook nog in deeltijd op een Universiteit in Amsterdam en heeft een bedrijf in informatica. ,,Bij de universiteit weten ze dat de site bestaat, maar ze maken er geen probleem van.’’

Een woordvoerder van de school wil alleen kwijt dat ‘de website niet in overeenstemming is met de normen en waarden die wij nastreven’ .

Er loopt een juridisch onderzoek naar de docent.

--->>>

http://www.misdefinitie.nl/
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Moody Blue;
Het lijkt mij interessant om gespecificeerd alle normen en waarden te lezen die door die scholengemeenschap tot de 'hunne' worden verklaard en worden gehanteerd! :D
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Hier is hun site, kan iedereen zelf zoeken
http://www.hermannwesselinkcollege.nl/
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik kan niet zeggen dat ik echt warm loop voor de inhoud van die site, maar de man heeft recht op zijn mening, en zou op grond daarvan niet mogen worden ontslagen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Rechts populisme ten top. De doorgestreepte teksten zijn interessant op die site, b.v.:
Wilders laat het daar niet bij zitten. Hij benoemt de problemen en kondigt aan met een film te komen waarin de achterlijke profeet Mohammed zich vergrijpt aan jonge kindertjes van 9 jaar hij de koran verscheurt om er zijn reet mee af te vegen hij op zijn eigen manier laat zien waarom de koran een fascistisch boek is.
Achterlijke profeet t/m af te vegen is doorgestreept maar nog goed leesbaar.

Onderaan de pagina staat: "Houd het hier netjes".
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Zo te zien is het een tamelijk oproerkraaierig tiep, die Lewis, van een nogal bedenkelijk niveau; zeker gezien zijn pogingen zijn voormalige werkgever zwart te maken. Even los van de waarheid van die geuite beschuldigingen krijgt zo'n queeste al snel een status van de enige bestaansreden. The Man is keeping me down, zoiets. Ik kan me voorstellen dat een (elke!) nieuwe werkgever---die in dit geval toevallig een christelijke inslag heeft---daar vraagtekens bij plaatst. Het is nog maar de vraag of Lewis' houding niet stilletjes doorsijpelt naar zijn normale omgangsvormen; volgens mij is het namelijk ontzettend moeilijk om die twee zaken gescheiden te houden. En dát vertelt het verhaal nu net niet. Het zal ongetwijfeld wel weer leiden tot een nieuw boek en nog meer ophef rond de persoon-Lewis. Eigenlijk is het een beetje zielig figuur, als je het mij vraagt.

Zakelijk instinct is ook al niet in ruime mate voorhanden: een afsprakenprogramma aanbieden op een site die stijf staat van rechts-populisme lijkt mij in ieder geval niet verstandig.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

jaja...
een school waar iedereen gelijk is, maar niet hetzelfde...

je kn beter zeggen: een school die niets op heeft met de vrijheid van je meningsuiting...
doet mij denken aan de tijd dat ik werkte bij de Guido de bres:
Niemand mocht daar weten dat ik een kind had, omdat ik NOG niet getrouwd was :D :D
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Sararje schreef:Hier is hun site, kan iedereen zelf zoeken
http://www.hermannwesselinkcollege.nl/
Waarom kunnen ze op die site het eenvoudige woord Lapland en de achternaam Nilsson niet schrijven?
Een lezing over 'Sjamanisme in Lapland' wel helemaal volgens de christelijke beginselen?
Born OK the first time
Plaats reactie