Leven wij in een computersimulatie?
Moderator: Moderators
Ik had al het idee dat de stellingen niet klopten, maar vind het ook niet interessant om zoiets aan te nemen. De Matrix is een interessante film, maar daar houd het voor mij ook op.
Vreemd dat een wetenschapper dit soort theorieën ten berde brengt. Dus voor mij is er niets te kiezen.
Vreemd dat een wetenschapper dit soort theorieën ten berde brengt. Dus voor mij is er niets te kiezen.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Dit is het omgekeerde van de Matrix, want nu is er niets anders dan een matrix, zonder ruimtelijke euclidische werkelijkheid.skeptic schreef:Ik had al het idee dat de stellingen niet klopten, maar vind het ook niet interessant om zoiets aan te nemen. De Matrix is een interessante film, maar daar houd het voor mij ook op.
Laatst gewijzigd door Hamitus op 22 feb 2008 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Theoloog
Dit gaat dus niet werken zo, met een poll die niet meet wat 'ie moet meten. Verwarrend aan alle kanten. Want degenen die eerst een optie aanklikken en pas daarna doorleest (als 'ie jouw aanpassing al ziet), beinvloeden de poll in allerlei richtingen.Joe Hn schreef:Shit, verkeerde stellingen naar de poll ge-copy-pasted ...![]()
Vervang de drie punten in de poll door de volgende :
1. The human species is very likely to go extinct before reaching a “posthuman” stage
2. Any posthuman civilization is extremely unlikely to run a significant number of simulations of their evolutionary history (or variations thereof)
3. We are almost certainly living in a computer simulation.
Niet zo handig, maar ik kon de poll niet meer aanpassen...
Vervolgens zit je met een poll die iets anders vermeldt dan hij meet.
Liever een nieuwe poll, en deze oude de vernietiging in. Maar wacht even op wat Devious ofzo zegt.
Als we het voorelkaar krijgen om onszelf virtueel te vereeuwigen, zou het best wel is zo kunnen zijn dat we al een virtuele vereeuwiging waren.
Dan zouden ook onze overleden voorvaderen/moederen nog ergens (gesaved) aanwezig moeten zijn, wellicht om ooit nog weer eens te worden opgestart?
t'Zou wel leuk zijn.
Dat 1 en ander holografisch zal zijn opgeslagen lijkt ook niet zo vergezocht.
Mocht er in 1 sectie van het netwerk iets misgaan met de geheugenwerking, is er toch geen vuiltje aan de lucht.
Je zou er een nieuwe religie van kunnen maken, hoewel, nieuw, zo nieuw is het niet.
Bijvoorbeeld, de werkelijkheid, de mens, zou ook een beeld (simulatie) van God zijn, zegt de bijbel ergens.
Dan zouden ook onze overleden voorvaderen/moederen nog ergens (gesaved) aanwezig moeten zijn, wellicht om ooit nog weer eens te worden opgestart?
t'Zou wel leuk zijn.
Dat 1 en ander holografisch zal zijn opgeslagen lijkt ook niet zo vergezocht.
Mocht er in 1 sectie van het netwerk iets misgaan met de geheugenwerking, is er toch geen vuiltje aan de lucht.
Je zou er een nieuwe religie van kunnen maken, hoewel, nieuw, zo nieuw is het niet.
Bijvoorbeeld, de werkelijkheid, de mens, zou ook een beeld (simulatie) van God zijn, zegt de bijbel ergens.