Christelijke voetballers willen bijbels weggeven

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Godslasteraars zien ze het liefst in het beklaagdenbankje. Geloof of gelovigen belachelijk maken willen ze strafbaar stellen. Graven ze dan niet hun eigen graf want het christendom belachelijk maken kun je toch veel beter aan hen zelf overlaten, getuige dit bericht op FOK.
De voetbalvereniging De Vogels uit Groningen krijgt vanaf volgend seizoen een volledig christelijk team. Het nieuwe eerste zaterdagelftal van de club wil actief het geloof gaan uitdragen. De spelers zullen voorafgaand aan de wedstrijd gezamenlijk bidden, en elke tegenstander krijgt een bijbel aangeboden.

"We gaan ons niet opdringerig opstellen hoor", stelt speler M. van Wieringen. De voetballers wilden al langer samen in een christelijk team spelen, maar het bleek niet gemakkelijk een vereniging te vinden die daartoe gelegenheid geeft.
Is het niet in en in triest. Ze zijn zo in deze maatschappij geintegreerd dat ze niet eens met anders denkenden in een voetbal team durfen te zitten.
Van menig Turk of Marrokaan kunnen deze rare christelijke vogels nog heel wat leren.
Zolang ze zich blijven terugtrekken in hun eigen beschermde wereldje van kerk, christelijke scholengemeenschap en christelijke voetbalclub komt er nooit wat van integratie. Minister Verdonk ik zou nog maar een wat verder kijken dan uw neus lang is Ga in plaats van naar Marokko eens een tijdje naar de Groningse klei.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
PietV.
Erelid

Re: Christelijke voetballers willen bijbels weggeven

Bericht door PietV. »

GH schreef:
"We gaan ons niet opdringerig opstellen hoor", stelt speler M. van Wieringen. De voetballers wilden al langer samen in een christelijk team spelen, maar het bleek niet gemakkelijk een vereniging te vinden die daartoe gelegenheid geeft.
Is het niet in en in triest. Ze zijn zo in deze maatschappij geintegreerd dat ze niet eens met anders denkenden in een voetbal team durfen te zitten.
Van menig Turk of Marrokaan kunnen deze rare christelijke vogels nog heel wat leren.
Zolang ze zich blijven terugtrekken in hun eigen beschermde wereldje van kerk, christelijke scholengemeenschap en christelijke voetbalclub komt er nooit wat van integratie. Minister Verdonk ik zou nog maar een wat verder kijken dan uw neus lang is Ga in plaats van naar Marokko eens een tijdje naar de Groningse klei.
Hoezo niet opdringerig. De tegenstander een bijbel overhandigen, op de middenstip gaan bidden en na afloop tijdens het borreluurtje evangelie verkondigen. En voor de liefhebbers nog een boek met getuigenissen van Konterman en consorten.

Deze jongens lijden aan dwangneuroses. Dat ze zelfs tijdens een potje voetbal al moeten leuren met hun overtuiging. Als tegenpartij zijn er leuke alternatieven te bedenken. Bijvoorbeeld jezelf laten sponsoren door de RVU.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
skeptic
Erelid
Contacteer:

Re: Christelijke voetballers willen bijbels weggeven

Bericht door skeptic »

GH schreef:
De voetbalvereniging De Vogels uit Groningen krijgt vanaf volgend seizoen een volledig christelijk team. Het nieuwe eerste zaterdagelftal van de club wil actief het geloof gaan uitdragen. De spelers zullen voorafgaand aan de wedstrijd gezamenlijk bidden, en elke tegenstander krijgt een bijbel aangeboden.
Zou je daar een soort examen voor moeten afleggen? Het leek mij eigenlijk ook wel wat, maar zou ik daar wel voor in aanmerking komen? Misschien moet iedere deelnemer eerst een soort belijdenis afleggen of zo, zal mij niet lukken denk ik. :lol:
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Gerard,
GH schreef:Godslasteraars zien ze het liefst in het beklaagdenbankje. Geloof of gelovigen belachelijk maken willen ze strafbaar stellen. Graven ze dan niet hun eigen graf want het christendom belachelijk maken kun je toch veel beter aan hen zelf overlaten, getuige dit bericht op FOK.
Inderdaad, dat lijkt ook mij de meest volwassen reactie: gewoon aan zichzelf overlaten. Dat soort nonsens roeit wel een keer zichzelf uit. Daarover maak je je toch niet serieus druk! Of vrees jij dat dezulken in de evolutie tot ‘the fittest’ behoren? Het mag nog enige tijd duren, maar dan zijn ze bij de fossielen te vinden. Mind me! :)

"We gaan ons niet opdringerig opstellen hoor", stelt speler M. van Wieringen. Is dat geen gel*l in de ruimte om je het apenzuur te lachen? Van mij mogen ze tijdens de wedstrijd allemaal, keeper incluis, een forse statenbijbel met zich meezeulen.
Maar misschien vindt de UEFA dat weer niet goed. Leidt maar tot spelbederf, ongelukken en blessures.

Nou ja, staaltje vermakelijke folklore! :D

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Hopelijk moeten ze tijdens de wedstrijd allemaal een handvol bijbels meeslepen (zeker de keeper) 8)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

FonsV schreef:
Inderdaad, dat lijkt ook mij de meest volwassen reactie: gewoon aan zichzelf overlaten. Dat soort nonsens roeit wel een keer zichzelf uit. Daarover maak je je toch niet serieus druk! Of vrees jij dat dezulken in de evolutie tot ‘the fittest’ behoren? Het mag nog enige tijd duren, maar dan zijn ze bij de fossielen te vinden. Mind me! :)

.
Het zal de tegenstander zeker stimuleren. Sta je als verdediger tegenover een christelijke aanvaller. Dan kan de reactie natuurlijk zijn: gvd, j-c, ik schop je naar de hel.

En dan zullen er mensen zijn die dit onsportief vinden. En discriminerend etc. Maar het is tevens denigrerend als je geloof en het kortstondig met zijn allen achter de bal aanrennen, niet gescheiden kan houden.

Gezien de moeite die men heeft moeten doen om dit elftal samen te stellen, lijkt het mij geen onmogelijke taak om een elftal met louter atheisten samen te stellen. En dan kunnen we gelijk kijken of het bidden heeft geholpen.

Of inderdaad de "hand van god" de bal de juiste kant opstuurt. En ik ben het met bovenstaande opmerkingen eens. Dit soort activiteiten is eerder anti-reclame dan reclame voor het christendom. Want na de nodige media-aandacht en het optreden bij Knevel is de goegemeente het zat en men degradeert met de daarbij behorende conclusies.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Nog even en we hebben ook een team van Moslims die eerst de Koran overhandigen.
Of een team van groenteboeren die eerst een komkommer overhandigen
Of een team van hoveniers die zich tijdens de wedstrijd meer druk maken over de staat van de grasmat dan over de wedstrijd.

Binnen een team hoort de kwaliteit van de spelers voorop te staan i.p.v. wat je uitdraagt.
Ook ik denk dat ze binnen het veld het nodige te verduren krijgen aan krachttermen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Wat mij het meest verbaast is dat men het blijkbaar eens is geworden over wélke bijbelvertaling, dat valt mij erg mee.

Verder schijnen er ook Baptisten mee te voetballen, en gezien mijn ervaring op fora met Baptisten gaat dat nooit lang goed, dan maken ze elkaar af.
Ik weet niet hoe het met de voetbalkunsten van Hare Vrijzinnigheid is gesteld, maar ik vermoed dat we dan de eerste lynchpartij live op tv kunnen verwachten...

Inhoudelijk:
God als coach, is in ieder geval weer origineel.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
The Black Mathematician
Ervaren pen

Bericht door The Black Mathematician »

Is toch juist aardig? Je krijgt een gratis bijbel, die kan je dan weer verkopen aan DeSlegte.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Maar we kunnen één ding weer veilig opnemen in het voetbaljargon, als ze scoren is het zeker de hand van god \:D/
Plaats reactie