Dat is een valide standpunt. Wat dat betreft winnen vega's de discussie altijd.Devious schreef:Ik keur de bio-industrie af, én ik keur onverdoofd halal-slachten af. Beide vind ik walgelijk.
KNMvD tegen ritueel slachten van dieren
Moderator: Moderators
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Na gebruik van een schietmasker is het dier bewusteloos, niet dood. Het dier wordt dus ook bij gebruik van een schietmasker levend geslacht.Marinus schreef:Wellicht wist men dit duizenden jaren geleden al en de keel doorsnijden van een levend dier is niet helemaal toevallig een wijdverbrijde manier van slachten
Not without my chocolate
Ja, bewusteloos met een hersenbeschadiging. Hierdoor zij de stuiptrekkingen veel minder heftig en laten die stuiptrekkingen nu juist heel handig zijn om het bloed uit het lichaam te pompen.janviet schreef:Na gebruik van een schietmasker is het dier bewusteloos, niet dood. Het dier wordt dus ook bij gebruik van een schietmasker levend geslacht.Marinus schreef:Wellicht wist men dit duizenden jaren geleden al en de keel doorsnijden van een levend dier is niet helemaal toevallig een wijdverbrijde manier van slachten
Kochi had overigens wel een goed punt: we moeten psychisch lijden ook niet onderschatten. Als een schaap ziet dat zijn weigenootje de strot door word gesneden dan kan ik mij voorstellen dat dat niet goed is voor de gemoedsrust vh dier.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
- collegavanerik
- Superposter
Dat geeft niet want hij is zelf toch bijna doodMarinus schreef:Ja, bewusteloos met een hersenbeschadiging. Hierdoor zij de stuiptrekkingen veel minder heftig en laten die stuiptrekkingen nu juist heel handig zijn om het bloed uit het lichaam te pompen.janviet schreef:Na gebruik van een schietmasker is het dier bewusteloos, niet dood. Het dier wordt dus ook bij gebruik van een schietmasker levend geslacht.Marinus schreef:Wellicht wist men dit duizenden jaren geleden al en de keel doorsnijden van een levend dier is niet helemaal toevallig een wijdverbrijde manier van slachten
Kochi had overigens wel een goed punt: we moeten psychisch lijden ook niet onderschatten. Als een schaap ziet dat zijn weigenootje de strot door word gesneden dan kan ik mij voorstellen dat dat niet goed is voor de gemoedsrust vh dier.
De halssnede, mits uitgevoerd met een zeer scherp mes, is pijnloos.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- collegavanerik
- Superposter
doe mij maar halal vlees, maar dat richten naar mekka en dat bidden is tijdverspilling. En een halal varkentje is ook wel smakelijk.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
-
Theoloog
Dat islamitisch slachten komt op mij een stuk humaner over dan het versterven van demente bejaarden en rekken van het leven met doodzieke patienten dat wij hier doen.
Mocht ik nog eens terminale kanker hebben, en de morfine werkt niet meer, dan weet ik in ieder geval wie ik moet bellen. Er zit bij slagerij Achmed vast wel een dapper jongmens dat voor een tienduizend euro een kafir uit z'n lijden wil verlossen.
'Hier jongen, trouw er een leuke maagd mee.'
Dan is Daniel Pearl dus op 'humane' wijze gedood. Ik geloof meteen dat het een vrij snelle dood is, maar ik geloof er niets van dat het pijnloos is.collegavanerik schreef: De halssnede, mits uitgevoerd met een zeer scherp mes, is pijnloos.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Oh ! dus de Theo van Gogh methodeTheoloog schreef:[
Mocht ik nog eens terminale kanker hebben, en de morfine werkt niet meer, dan weet ik in ieder geval wie ik moet bellen. Er zit bij slagerij Achmed vast wel een dapper jongmens dat voor een tienduizend euro een kafir uit z'n lijden wil verlossen.
'Hier jongen, trouw er een leuke maagd mee.'
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- collegavanerik
- Superposter
Toch wel, een goede halssnede is pijnloos, ik beweer nergens dat je het op mensen moet toepassen. (hellend vlak argumentDevious schreef:Dan is Daniel Pearl dus op 'humane' wijze gedood. Ik geloof meteen dat het een vrij snelle dood is, maar ik geloof er niets van dat het pijnloos is.collegavanerik schreef: De halssnede, mits uitgevoerd met een zeer scherp mes, is pijnloos.
En ik zeg nergens dat jij dat hebt beweerdcollegavanerik schreef:Toch wel, een goede halssnede is pijnloos, ik beweer nergens dat je het op mensen moet toepassen. (hellend vlak argumentDevious schreef:Dan is Daniel Pearl dus op 'humane' wijze gedood. Ik geloof meteen dat het een vrij snelle dood is, maar ik geloof er niets van dat het pijnloos is.collegavanerik schreef: De halssnede, mits uitgevoerd met een zeer scherp mes, is pijnloos.)
Ik geloof gewoon niet dat het pijnloos is, en ik ben overigens niet van plan om de proef op de som te nemen.
Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Theoloog
Het filmpje dat ik zag van Daniel Pearl was nog rustgevend.Devious schreef:Dan is Daniel Pearl dus op 'humane' wijze gedood. Ik geloof meteen dat het een vrij snelle dood is, maar ik geloof er niets van dat het pijnloos is.collegavanerik schreef: De halssnede, mits uitgevoerd met een zeer scherp mes, is pijnloos.
Bij Eugene Armstrong
Akelig.
Maar vergelijk dat hiermee: schaap slachten voor edi ul adha. That's the way to go!
Of hier: halal slachten: het bloed en vuil op de grond ziet er akeliger uit dan de procedure van de halsdoorsnijden.
Laatst gewijzigd door Theoloog op 17 mar 2008 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, daar was dan ook geen sprake van een snelle nette snede, Maar toen de aders en slagaders eenmaal door waren was het snel afgelopen idd.Devious schreef:Dan is Daniel Pearl dus op 'humane' wijze gedood. Ik geloof meteen dat het een vrij snelle dood is, maar ik geloof er niets van dat het pijnloos is.collegavanerik schreef: De halssnede, mits uitgevoerd met een zeer scherp mes, is pijnloos.
Overigens wordt de guillotine ook gezien als barbaars, maar waarschijnlijk is het een stuk humaner dan de elektrische stoel, het vuurpeloton, vergassing, ophanging en andere in het westen ooit gangbare en "beschaafd" geachte manieren van executeren. (Doodstraf is overigens altijd barbaars, maar goed...)
@ Theoloog: die link naar dat filmpje kan wel een extra waarschuwing gebruiken. Het is idd nogal gruwelijk.
-
Theoloog
Waarschijnlijk is het wel pijnloos. De tijd tussen de verwonding en het gewaarworden van de pijn is waarschijnlijk te lang. (Pijn treed bij een verwonding zelden accuut op. zeker bij snijwonden niet) Maar waarschijnlijk is het idd wel onaangenaam voor het dier, maar niet onaangenamer dan de westerse manier)Devious schreef:
Ik geloof gewoon niet dat het pijnloos is, en ik ben overigens niet van plan om de proef op de som te nemen.![]()
Grtz..