Te weinig kritisch vermogen verslaggevers

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie

er is echt te weinig kritisch onderscheidingsvermogen

Ja veel te weinig
8
73%
valt wel mee
2
18%
nee
1
9%

Totaal aantal stemmen: 11

doctorwho
Ontoombaar

Te weinig kritisch vermogen verslaggevers

Bericht door doctorwho »

Ronald Jan Heijn was op 11 maart jongstleden te gast in de wereld draait door. Dit keer om een zweef-glossie aan te prijzen die de wereldorde zal veranderen. Hoewel Matthijs kritisch probeerde te zijn kon hij de zweeflballon naar mijn smaak niet echt goed doorprikken. En dit terwijl de zweefkees te pas en te onpas het woord wetenschap gebruikte en uiteindelijk niets inhoudelijks te melden had.
Maar dit is slechts een opzetje naar mijn stelling. Namelijk dat er te weinig kritisch onderscheidend vermogen bestaat onder verslaggevers. Kunt u dat aantonen en welke methode is gebruikt waar en door wie gepubliceerd? Dat zijn vragen die ik zou willen horen. Maar misschien zou dat de pret bederven en moeten de kijkers onwetend gehouden worden. :withstupid:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Ik denk dat je goed zit met die laatste zin. In de DWDD worden zoveel verschillende onderwerpen aangesneden en worden er gasten van alle typen uitgenodigd dat het denk ik voor hen onmogelijk is om het ene onderwerp harder aan te pakken dan het andere.
Misschien wordt er verwacht dat de kijker zelf wel een oordeel vormt omtrent het onderwerp.
Of misschien is men bang om geinteresserden in dit soort onderwerpen, in een redelijk luchtig actualiteiten programma voor het hoofd te stoten?
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Matthijs van NIeuwkerk is geen journalist / verslaggever.
Hij is presentator van een praatprogramma.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

The Prophet schreef:Matthijs van NIeuwkerk is geen journalist / verslaggever.
Nog erger :shock:
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Kunt u dat aantonen en welke methode is gebruikt waar en door wie gepubliceerd? Dat zijn vragen die ik zou willen horen.
Ik denk niet dat DWDD daar een geschikt programma voor is. Het is toch een stukje entertainment wat ze brengen en wat luchtig nieuws. Kritisch verantwoorde vragen 'schrikken' mogelijk kijkers af. Ik denk wel dat van Nieuwkerk uitermate geschikt is om een ander programma te presenteren wat wat serieuzer van aard is. Hij is nu eenmaal populair en wat hij doet, dat doet hij goed.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

goede onderzoeksjournalisten lijken schaars en die er zijn vooral bang voor hun hachje/opdrachtgever en ontbreekt er waarschijnlijk voldoende markt voor echte kwaliteit/onafhankelijke verslageving
Verder kost onderzoeksjournalistiek meer geld dan een stukkie uit de losse pols en daar zitten de media en hun loonslaafjes niet op te wachten.
Tevens is het zo dat de grootste aandeelhouder hier is de linkse stichting Het Parool is
De voormalige rechtse kwaliteitskrant NRC werd hiermee gelijkgeschakeld. Dus vandaar.
Geloof verzet bergen onzin.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Theo van Gogh zou het leuk gedaan hebben denk ik.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

XcsM schreef:Theo van Gogh zou het leuk gedaan hebben denk ik.

Mee eems maar ook een interviewer als Ischa Meijer wordt node gemist. Nu zou Wim T. Schippers nog wel een goede kandidaat zijn denk ik :)
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

The Prophet schreef:Matthijs van NIeuwkerk is geen journalist / verslaggever.
Volgens mij is hij hoofdredacteur geweest bij de volkskrant, een beetje late reactie maar het klopt dus niet helemaal wat je zegt.
Geloof verzet bergen onzin.
Plaats reactie