nog een mohammedfilm

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

nog een mohammedfilm

Bericht door collegavanerik »

http://www.ad.nl/binnenland/2169918/Esh ... l_uit.html
Eshan Jami brengt anti-islamtekenfilm 20 april uit
HILVERSUM - De vorig jaar aangekondigde anti-islamfilm van Eshan Jami wordt een tekenfilm die op 20 april verschijnt, zei Jami woensdagavond in het actualiteitenprogramma Netwerk. De productie van Jami kan meteen rekenen op tegenstand.
Het Contactorgaan Moslims en Overheid heeft juridische stappen aangekondigd tegen de film. Netwerk liet een tekening zien die in de film The Life of Mohammed voorkomt. Hierop is de profeet Mohammed te zien in gezelschap van zijn 9-jarige vrouw Aisa. De profeet is onderweg naar een moskee om zijn vrouw te ontmaagden. Minister van Staat Hans van den Broek zag de tekening en noemde de film ,,politieke pyromanie: brand stichten, maar blussen ho maar.''

(ANP)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Secularizer
Banned
Contacteer:

Bericht door Secularizer »

Ja, het is fantastisch.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Het lijkt misschien fantastisch, maar zo langerzamerhand wordt door figuren als Wilders en Jami ook de toon gezet dat alle mensen met een islamitische achtergrond niet deugen omdat zij een verkeerd geloof aanhangen. Het grootste deel van hen fungeert echter vrij normaal in deze maatschappij, maar door deze stigmatisering gaan de goeden onder de slechten lijden.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik denk dat het geen gunstig tijdstip is voor het uitbrengen van deze film. Helaas is een life of mohammed nog niet mogelijk. Dit zou zo maar een derde wereldoorlog kunnen ontketenen. Het is overigens wel goed dat ook de linkse goegemeente kennis neemt van de geschiedenis van de islam in plaats van alles met de mantel der liefde te bedekken.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 27 mar 2008 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Samante

Bericht door Samante »

Gisteren zag ik in Netwerk Ehsan Jami met een screenshot van de tekenfilm.
Daarop was te zien hoe de profeet Mohammed met een enorme erectie met een klein meisje naar een moskee liep, waarboven een hakenkruis zat.

Het filmpje van Ehsan Jami is duidelijk niet bedoeld voor dialoog maar puur om gelovigen te kwetsen. Politieke pyromanie is een mooie uitdrukking hiervoor.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Of politieke phoenixie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
collegavanerik
Superposter

Samante schreef:Gisteren zag ik in Netwerk Ehsan Jami met een screenshot van de tekenfilm.
Daarop was te zien hoe de profeet Mohammed met een enorme erectie met een klein meisje naar een moskee liep, waarboven een hakenkruis zat.

Het filmpje van Ehsan Jami is duidelijk niet bedoeld voor dialoog maar puur om gelovigen te kwetsen. Politieke pyromanie is een mooie uitdrukking hiervoor.
Jami Doet me hier aan denken :evil3:

Ik ben lekker stout. (Annie MG Schmidt)

Ik wil niet meer, ik wil niet meer!
Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:
Jawel mevrouw, jawel meneer…
Nee, nooit meer in mijn leven!
Ik hou mijn handen op de rug
en ik zeg lekker niks terug!

Ik wil geen vieze havermout,
Ik wil geen tandjes poetsen!
'k Wil lekker knoeien met het zout,
ik wil niet aardig zijn, maar stout
en van de leuning roetsen
en schipbreuk spelen in een teil
en ik wil spugen op het zeil!

En heel hard stampen in een plas
en dan m'n tong uitsteken
en morsen op m'n nieuwe jas
en ik wil overmorgen pas
weer met twee woorden spreken!
En ik wil alles wat niet mag,
de hele dag, de hele dag!

En ik wil op de kanapee
met hele vuile schoenen
en ik wil aldoor gillen: Nee!
En ik wil met de melkboer mee
en dan het paardje zoenen.
En dat is alles wat ik wil
En als ze kwaad zijn, zeg ik: Bil!
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Herman2 schreef:Het lijkt misschien fantastisch, maar zo langerzamerhand wordt door figuren als Wilders en Jami ook de toon gezet dat alle mensen met een islamitische achtergrond niet deugen omdat zij een verkeerd geloof aanhangen. Het grootste deel van hen fungeert echter vrij normaal in deze maatschappij, maar door deze stigmatisering gaan de goeden onder de slechten lijden.
Nee, als ik het bericht goed heb begrepen vertelt het filmpje van Jami slechts de waarheid over Mohammed. Dat Mohammed een 9 jarig meisje heeft ontmaagd, is in overeenstemming met de vroegste biografische overleveringen over Mohammed, en de hadiths.
Ik geloof dat in ieder geval Jami nooit zoiets heeft beweerd als dat alle mensen met een islamitische achtergrond niet deugen omdat zij een verkeerd geloof aanhangen'.
Moslims zullen gewoon de vrijheid van meningsuiting moeten respecteren. Profeten, godsdienststichters, hemelse 'verlossers', guru's, 'spirituele' medium's, etc.. Ze mogen allemaal worden bekritiseerd en bespot, en er is geen enkele reden waarom voor de profeet Mohammed een uitzondering zou moeten worden gemaakt.
We hebben geen medelijden met communisten, christenen of Rulofianen als we de boegbeelden Lenin, Jezus en Jozef Rulof aanpakken. Wie beweert dat er aparte regels gelden voor de profeet Mohammed, is óf bang, óf erkent dat de profeet Mohammed bijzonder is; een aparte status heeft. Angst is een slechte raadgever, en het idee dat Mohammed bijzonder is, een verheven mens die boven alle kritiek verheven is, is niets anders dan bijgeloof.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Samante schreef:Gisteren zag ik in Netwerk Ehsan Jami met een screenshot van de tekenfilm.
Ik kan niets anders zeggen dat ik de aanpak kinderachtig vind. Hakenkruizen vind ik bedenkelijk. Dat zie ik teveel mensen doen de laatste tijd.
Maar als in Southpark bijbelse profeten (en er is ook een hele aflevering over de mormonen en hun 'profeet') volkomen belachelijk worden gemaakt, dan hoor je daar ook niet iedereen over.
Bovendien, de islamitische wereld is buitengewoon hypocriet. Ik wil nog niet eens beginnen over de Koran waarin allerlei lelijks over ongelovigen wordt gezegd, maar bekijk eens de spotprenten en de walgelijke filmpjes die men in de islamitische wereld maakt over ongelovigen, christenen en joden.
Laat onze regeringen eerst daar eens met de vuist op tafel slaan, en te verordineren dat men daar mee stopt, alvorens de eisen uit de islamitische wereld ook maar één blik waardig te gunnen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Devious: Aan de andere kant vind ik de associatie die wordt opgewekt dmv het afbeelden van een hakenkruis niet bepaald handig als je nog wil uitgaan van enige dialoog.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
collegavanerik
Superposter

Sararje schreef:Devious: Aan de andere kant vind ik de associatie die wordt opgewekt dmv het afbeelden van een hakenkruis niet bepaald handig als je nog wil uitgaan van enige dialoog.
beetje dom
Afbeelding Hebr 6:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Net zo´n domheid als die ons waterhoofd wel eens in NY uitslaat?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Sararje schreef:Devious: Aan de andere kant vind ik de associatie die wordt opgewekt dmv het afbeelden van een hakenkruis niet bepaald handig als je nog wil uitgaan van enige dialoog.
Volgens mij had ik dat ook al aangegeven. Refereren naar de nazi-tijd of naar Hitler vind ik bedenkelijk. Zoals ik al zei, vind ik dat men dat teveel doet de laatste tijd, zowel Wilders als zijn tegenstanders, en nu Jami dus ook.

Grtz.
collegavanerik
Superposter

Sararje schreef:Net zo´n domheid als die ons waterhoofd wel eens in NY uitslaat?
Jami wil gewoon eens lekker islambashen.
Als je bewust op lange tenen gaat staan dan moet je het wel professioneel doen vind ik, een mohammedcartoon is ook niet echt origineel.
Afbeelding Hebr 6:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Devious schreef:
Volgens mij had ik dat ook al aangegeven. Refereren naar de nazi-tijd of naar Hitler vind ik bedenkelijk. Zoals ik al zei, vind ik dat men dat teveel doet de laatste tijd, zowel Wilders als zijn tegenstanders, en nu Jami dus ook.

Grtz.
Had daar overheen gelezen, excuus.
Plaats reactie