Pakistanen gestenigd na overspel

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

@ Sararje,

Ik neem aan dat je met GS Geen Stijl bedoelt, maar ik snap hem niet. :scratch:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja idd, GS is wel een van de afkortingen van GeenStijl. Ik hoop op dit forum toch iets meer niveau dan dat te zien.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Sararje schreef:Ja idd, GS is wel een van de afkortingen van GeenStijl. Ik hoop op dit forum toch iets meer niveau dan dat te zien.
Sararje bedoelt het dialoog tussen Cluny en ik. Wij voeren dit ondertussen als verder dmv PB's.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

1000 schreef:
Sararje schreef:Ja idd, GS is wel een van de afkortingen van GeenStijl. Ik hoop op dit forum toch iets meer niveau dan dat te zien.
Sararje bedoelt het dialoog tussen Cluny en ik. Wij voeren dit ondertussen als verder dmv PB's.
Het is geen PB-dialoog, het is een PB-monoloog.
En ik heb mijn eerste one-liner niet voor niets geplaatst.
Deze was om mijn ongenoegen te laten blijken over de lullige eerste reactie van 1000.
Laatst gewijzigd door Cluny op 03 apr 2008 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

cluny schreef:En ik heb mijn eerste one-liner niet voor niets geplaatst.
Deze was om mijn ongenoegen te laten blijken over de lullige openingspost van 1000.
Lullig is een wel heel subjectieve term. Dat jij het niet kan verkroppen dat ik het aan de mensen in Pakistan laat om te bepalen wat ze wel en niet doen, betekent niet dat het 'lullig' is. Dat heet: een andere visie hebben. Dat is meestal zo bij mensen omdat we nu eenmaal niet allemaal hetzelfde zijn.

Ik weet dat weinig van jullie het kunnen accepteren dat ik volledig neutraal en emotieloos tegenover bepaalde zaken sta, maar probeer het je dan maar in te denken. Misschien lukt het dan. Ik kan me toch ook in jullie verplaatsen?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

1000 schreef:
cluny schreef:En ik heb mijn eerste one-liner niet voor niets geplaatst.
Deze was om mijn ongenoegen te laten blijken over de lullige openingspost van 1000.
Lullig is een wel heel subjectieve term. Dat jij het niet kan verkroppen dat ik het aan de mensen in Pakistan laat om te bepalen wat ze wel en niet doen, betekent niet dat het 'lullig' is. Dat heet: een andere visie hebben. Dat is meestal zo bij mensen omdat we nu eenmaal niet allemaal hetzelfde zijn.

Ik weet dat weinig van jullie het kunnen accepteren dat ik volledig neutraal en emotieloos tegenover bepaalde zaken sta, maar probeer het je dan maar in te denken. Misschien lukt het dan. Ik kan me toch ook in jullie verplaatsen?
Volgens mij is dit een hele subjectieve en suggestieve reactie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

cluny schreef:Volgens mij is dit een hele subjectieve en suggestieve reactie.
Uiteraard. Dat is altijd zo in een discussieforum.

Het punt is dat ik geen termen als 'lullig' gebruik. Hoe erg ik ook tegen iemands visie in ga, ik blijf altijd volgens de regels van dit forum communiceren. Zodra we met termen als 'lullig' gaan gooien, wordt het een ja/nee contest.

Op zich maakt het mij niet uit hoe je mij noemt, je mag alles op me gooien wat je wilt. Echter, als mensen mij gaan bekritiseren omdat ik me niet correct zou opstellen in discussies, dan wil ik in ieder geval anderen ook wijzen op hun 'fouten'.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

1000 schreef:
cluny schreef:Volgens mij is dit een hele subjectieve en suggestieve reactie.
Uiteraard. Dat is altijd zo in een discussieforum.

Het punt is dat ik geen termen als 'lullig' gebruik. Hoe erg ik ook tegen iemands visie in ga, ik blijf altijd volgens de regels van dit forum communiceren. Zodra we met termen als 'lullig' gaan gooien, wordt het een ja/nee contest.

Op zich maakt het mij niet uit hoe je mij noemt, je mag alles op me gooien wat je wilt. Echter, als mensen mij gaan bekritiseren omdat ik me niet correct zou opstellen in discussies, dan wil ik in ieder geval anderen ook wijzen op hun 'fouten'
.
Ik pak alleen het woordje uiteraard uit je reactie. De rest van het aangebodene laat ik maar voorbijgaan.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

cluny schreef:Ik pak alleen het woordje uiteraard uit je reactie. De rest van het aangebodene laat ik maar voorbijgaan.
Ik vind dat je heel recalcitrant aan het discussiëren bent, Cluny.

(Heb ik van Sararje, die mij hiervan beschuldigd. Wat is dit dan?)

Sorry hoor, moderators, maar hier kan ik me dus heel kwaad om maken. Recalcitrant? Uiteraard vind je dat, omdat je het niet met me eens bent. Daarom hoef je het niet zomaar weg te schoppen en af te doen als recalcitrant en me waarschuwingen te geven en die vervolgens te onderbouwen met 'dat is jouw probleem'.

Kijk eens heel goed boven aan het scherm. Je ziet twee armen met handen en wijsvingers die naar een brein wijzen. Wat staat er over dat brein heen geschreven?

Laat ik nu maar ophouden voordat ik nog een waarschuwing krijg. Het moge duidelijk wat ik van de zaken vind. Het is mijn volste recht dit te uiten. Bij deze.

Ik zal het nu niet meer aanhalen, wat gedaan is, is gedaan. Mijn excuses.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

1000: waar staat de P in PB voor denk je? Nu kappen met je litanien of het is waarschuwing 2! Of het nu via het forum gaat of via PB of welke vorm dan ook. Een moderator deelt een waarschuwing uit en daar wordt niet over gediscussieerd!
Laatst gewijzigd door Sararje op 03 apr 2008 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Of overspel wel of niet genoeg is om gedood te worden dmv steniging, dat laat ik in het midden.
Volgens mij is het fout om dit in het midden te laten.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

1000 schreef:
cluny schreef:Ik pak alleen het woordje uiteraard uit je reactie. De rest van het aangebodene laat ik maar voorbijgaan.
Ik vind dat je heel recalcitrant aan het discussiëren bent, Cluny.

(Heb ik van Sararje, die mij hiervan beschuldigd. Wat is dit dan?)

Sorry hoor, moderators, maar hier kan ik me dus heel kwaad om maken. Recalcitrant? Uiteraard vind je dat, omdat je het niet met me eens bent. Daarom hoef je het niet zomaar weg te schoppen en af te doen als recalcitrant en me waarschuwingen te geven en die vervolgens te onderbouwen met 'dat is jouw probleem'.

Kijk eens heel goed boven aan het scherm. Je ziet twee armen met handen en wijsvingers die naar een brein wijzen. Wat staat er over dat brein heen geschreven?

Laat ik nu maar ophouden voordat ik nog een waarschuwing krijg. Het moge duidelijk wat ik van de zaken vind. Het is mijn volste recht dit te uiten. Bij deze.

Ik zal het nu niet meer aanhalen, wat gedaan is, is gedaan. Mijn excuses.
Behalve het vastzetten van je reactie, doe ik hier verder niets mee.
1000
Banned

Bericht door 1000 »

cluny schreef:
Of overspel wel of niet genoeg is om gedood te worden dmv steniging, dat laat ik in het midden.
Volgens mij is het fout om dit in het midden te laten.
En waarom? Volgens mij niet. Ik vind dat je dit soort dingen moet laten gaan zolang ze geen negatieve invloed hebben op je eigen leven. 99% van de problemen in ons leven zijn slechts problemen omdat wij er problemen van maken.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Kochimodo schreef:Ik denk dat de mensen die meedoen met stenigingen niet helemaal goed bij hun hhofd zijn. Er moet haast wel een draadje los zitten, want welk weldenekend mens doet nu actief mee aan deze barbaarse executies? Gevoel en relativeringsvermogen kennen deze 'rechters en beulen' duidelijk niet.
In jouw ogen (en ook in de mijne) is het volkomen geschift. Vergeet echter niet dat men Pakistan een volledig andere cultuur heeft. Daar vinden ze het waarschijnlijk belachelijk dat moordenaars hier maar drie jaar hoeven te zitten en weer vrij rond kunnen lopen.
Kochimodo schreef:Liever kijk ik maar niet. Anders komen vervelende gedachten in mij op.....Iets met een atoombom en bepaalde landen.........Pakistan, Afghanistan, Iran, tec. O nee, doe maar een neutronenbom, dan blijven iig de gebouwen e.d. staan. Gelukkig zijn het slechts ongenuanceerde gedachten van mij!
Valt dit ook niet onder het balk-splinter idee? Met zulke uitspraken ben je geen haar beter, hoor. ;)
MOODY BLUE schreef: De doodstraf op overspel is tegen alle menselijke waardigheid. Hoe je ook theoretiseert, als dit een basis is van denken is er al een steekje los, en heeft de religie al dehumaniserend gewerkt op het denken.
Welke menselijke waardigheid? Die van ons of die van hen?
1000 schreef:En waarom? Volgens mij niet. Ik vind dat je dit soort dingen moet laten gaan zolang ze geen negatieve invloed hebben op je eigen leven. 99% van de problemen in ons leven zijn slechts problemen omdat wij er problemen van maken.
Even een voorbeeld: Als Mahadma Gandhi zich alleen met z'n eigen zaken had bemoeid, was India nu nog onder Engeland.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
1000
Banned

Bericht door 1000 »

Apologetus schreef:Even een voorbeeld: Als Mahadma Gandhi zich alleen met z'n eigen zaken had bemoeid, was India nu nog onder Engeland.
Dan was dat zo geweest. Dus? Zie, dat bedoel ik dus net: het is niet mijn probleem.

Je relativeert wel het stenigen van overspeligen in Pakistan (naar mijn mening doe je dat terecht) maar daarna bekommer je je wel om wat Gandhi heeft gedaan. Ook dit maakt mij niet uit omdat het me niet raakt.
Gesloten