HeheheKitty schreef:Men kan zulke vragen echter wel met de rede oplossen. Vierkante cirkels bestaan niet, want indien het een cirkel is, is het geen vierkant meer, en indien het een vierkant is, is het geen cirkel. Dat is logica en het verzinnen van een extra dimensie waarin vierkante cirkels bestaan is pure uit de duim zuigerij
Daar waar de rede faalt...
-
Destinesia
Joe Hn: Nee, waarschuwingen worden in het topic zelf gegeven. Dat Cluny hierover doorgaat in het topic zelf, is juist de aanleiding voor de waarschuwing.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Deze link heb ik van de site van Rereformed. Ter lering en vermaak.Joe Hn schreef: Maar toch, ik ben wel benieuwd naar de onredelijke antwoorden op de vraag waarom god zou moeten bestaan. Let op, ik vraag dus niet naar bewijzen, slechts naar een motivatie waarom god zou bestaan.
Een voorbeeld:
ARGUMENT FROM UNIQUE EXISTENCE
(1) God exists but not in a way that anything else that exists exists.
(2) Since there are no other things that exist as God exists, we are free to make up things about God's state of existence that ensure his continued non-observability
(3) Therefore, God exists.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Joe Hn schreef:Is dat niet zo ongeveer de beschrijving van de theologische conventie ... ?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Dat filmpje geeft inderdaad wel een goed beeld van wat ik bedoelde. Overigens, Kitty, hadden we het niet over vierkante cirkels, maar cirkelvormige vierkanten.XcsM schreef:HeheheKitty schreef:Men kan zulke vragen echter wel met de rede oplossen. Vierkante cirkels bestaan niet, want indien het een cirkel is, is het geen vierkant meer, en indien het een vierkant is, is het geen cirkel. Dat is logica en het verzinnen van een extra dimensie waarin vierkante cirkels bestaan is pure uit de duim zuigerij
Cirkelvormige vierkanten bestaan ook 2D: worden supercirkels genoemd.
DE WAARHEID kan niet weerlegd worden
There is none so blind as they that won't see. (Jonathan Swift)
- lost and not found yet!
- Superposter
Lucas, moet niet moeilijk zijn om zoiets te laten zien in 2D, toch?Lucas schreef:Dat filmpje geeft inderdaad wel een goed beeld van wat ik bedoelde. Overigens, Kitty, hadden we het niet over vierkante cirkels, maar cirkelvormige vierkanten.XcsM schreef:HeheheKitty schreef:Men kan zulke vragen echter wel met de rede oplossen. Vierkante cirkels bestaan niet, want indien het een cirkel is, is het geen vierkant meer, en indien het een vierkant is, is het geen cirkel. Dat is logica en het verzinnen van een extra dimensie waarin vierkante cirkels bestaan is pure uit de duim zuigerij
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Ja, als ze bestaan zoals jij zegt Lucas, laat dan maar een plaatje zien. Ik heb namelijk nog nooit een cirkelvormig vierkant gezien en wil altijd bijleren.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Lucas,
Als je toch de tijd lijkt te hebben om te mijmeren over vierkante cirkels zou je dan misschien ook nog de tijd kunnen vinden om de vragen van Devious en mij te beantwoorden?
Als je toch de tijd lijkt te hebben om te mijmeren over vierkante cirkels zou je dan misschien ook nog de tijd kunnen vinden om de vragen van Devious en mij te beantwoorden?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Kom eens langs...Kitty schreef:Ik heb namelijk nog nooit een cirkelvormig vierkant gezien en wil altijd bijleren.
Ik kan het niet laten he, ik moet dit typen, volgens mij is het een demon.
Trouwens, Pastoor Dawkins gaat meespelen, as himself, in Doctor Who (de serie, niet de poster) dus ik vermoed dat u allemaal massaal gaat kijken.
Ik loop al een tijdje te azen om dit ergens neer te plempen zonder offtopic te gaan en dit leek mij een uitstekende gelegenheid hiervoor; dit topic (dat ik niet gelezen heb) gaat over rede, en Dawkins ook, dus daarom staat het hier.
http://www.digitalspy.co.uk/cult/a93337 ... r-who.html
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Google voor al uw problemen. 8)Kitty schreef:Ja, als ze bestaan zoals jij zegt Lucas, laat dan maar een plaatje zien. Ik heb namelijk nog nooit een cirkelvormig vierkant gezien en wil altijd bijleren.
www.hro.mroos.com/userfiles/VWL.pdf (Nederlands)
http://en.wikipedia.org/wiki/Squircle (Engels)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... ircle2.svg (Plaatje)
Squircle is a portmanteau word used to refer to a mathematical shape with properties between those of a square and those of a circle. It is a special case of superellipse. (Wikipedia)
Komt voor elkaar. Jullie vragen zijn alleen wat moeilijker te beantwoorden dan die over vierkante cirkels...Erik schreef:Lucas,
En die vraag heb je ook niet beantwoord. een squircle of hoe dat ding heet is geen vierkant en geen circel, het is iets anders. De enige plek waar in dit draadje de rede faalt is jouw brein. Ik ben hier klaar mee. Je bent een nieuw type troll den ik nl: een "wilders". Dit is iemand die tijden aan één stuk een onthulling beloofd maar met niets komt. En als de onthulling dan eindelijk komt valt het vies tegen.Lucas schreef:Jullie vragen zijn alleen wat moeilijker te beantwoorden dan die over vierkante cirkels...
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
- Socratoteles
- Diehard
Nu begin je volgens mij een semantisch spelletje. De cirkel en het vierkant behoren net als de supercirkel tot de groep van superellipsen, maar de supercirkel is noch een cirkel, noch een vierkant:Lucas schreef:Overigens, Kitty, hadden we het niet over vierkante cirkels, maar cirkelvormige vierkanten.
wikipedia schreef:Een cirkel in de meetkunde is een ronde twee-dimensionale figuur die wordt gevormd door alle punten die dezelfde afstand tot een gekozen punt hebben
wikipedia schreef:Een vierkant is in de meetkunde een tweedimensionale figuur met vier gelijke zijden en vier rechte hoeken tussen die zijden
Laatst gewijzigd door Socratoteles op 10 apr 2008 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.