Iriscopie - feit of fictie

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Sararje,

Iriscopisten zijn altijd kwakzalvers, ondanks het gegeven dat een paar ziektes verschijnselen in het oog/iris geven.

Hoe precies de machines vinger- oog- en andere bio-markers opnemen en met een referentie-data-base vergelijken, dat wil ook nog wel verschillen.
Het kan best zijn bijvoorbeeld dat een prentje wordt herleid tot een unieke code.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Als de iris dusdanig onveranderlijk is dat een scan ten alle tijde overeen blijft komen, dan moeten mediche diagnoses op grond van een )veranderde iris op ´de boel belazeren´ berusten, m.i. :)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

fbs33 schreef:Als de iris dusdanig onveranderlijk is dat een scan ten alle tijde overeen blijft komen, dan moeten mediche diagnoses op grond van een )veranderde iris op ´de boel belazeren´ berusten, m.i. :)
Ná doorlezen van dit topic blijk ik met een herhaling v. zetten aan te komen. (Kitty [e.a.]waren mij voor! haha)
doctorwho
Ontoombaar

Re: Iriscopie - feit of fictie

Bericht door doctorwho »

Think(dat doet geen pijn) schreef:Tja...één van de zovele stierenstront-therapieën die we rijk zijn.

Uiteindelijk vallen er hier niet te veel woorden aan vuil te maken hé...

Als o.a. de CIA deze techniek wil invoeren omdat de iris onveranderbaar stabiel is
gebleken, naar 't schijnt beter zelfs dan de vingerafdruk, dan zie ik niet in waarom
er dan "medische" diagnoses kunnen gesteld worden...

Of vergis ik me hierin?
Dat de CIA dit doet wil niet zeggen dat je er dan ook een diagnostisch instrument bij hebt. Vingerafdrukken, gebitskenmerken en zelfs oorafdrukken zijn uniek maar behalve een enkele handlezer haalt niemand het in zijn hoofd dit diagnostisch in te zetten.
Sterker nog ,van alle kwakzalverijen is de iriscopie wel een van de meest treffende voorbeelden. Lees en huiver via onderstaande link

http://www.skepsis.nl/iriscopie.html
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Zonde schreef:.......
Zelfs al dat zo zou zijn, veel iriscopisten gebruiken de methode als tool om allerlei ziektes aan te tonen. Dit is ooit bij trosradar in de uitzending geweest, de iriscopisten zaten er compleet naast, bij mensen die ernstig ziek waren herkenden ze niets. Terwijl gezonde mensen een aandoening zouden hebben.
.........
Ik VREES, dat dat ook 100% hun bedoeling is...
Ze hebben opleiding noch kennis om zieke mensen te behandelen, en willen hun vingers daar niet aan verbranden. Anderzijds is er NIETS zo HEERLIJK en POEN opbrengend als lichtgelovige gezonde mensen ziektes aanpraten waarvoor ze eindeloos lang in 'therapie" moeten. Nieuwe kleren van de keizer.
Plaats reactie