De seksuele moraal

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Think(dat doet geen pijn) schreef:Nu is de pedofielenlobby ook bezig te pleiten dat “pedofilie” niet langer meer als aandoening zal erkend worden. Ze voelen zich namelijk “gediscrimineerd”. Binnen dit en max. 10 jaar zal het ook als “normaal” worden bestempeld.
Ach, zie het van de positieve kant: dat scheelt de kerk bakken vol geld aan schadeclaims. Verder is pedofilie bijbels gezien toegestaan net als verkrachting ed.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Lange en onnodige quote verwijderd - Socratoteles

Een totaalsex onthoudende puber is een toffe peer, een puber die tot over zijn oren verliefd lekker gaat sexen met zijn vriendin is een zuurpruim.
Ja, Think(pijn en zo), de 30-jarige christenbekeerling weet wat er tegenwoordig leeft bij die jongelui.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Think(dat doet geen pijn)

Bericht door Think(dat doet geen pijn) »

cluny schreef:Voor mezelf sprekend en mezelf vergelijkend met deze christelijke moraalridder, ik ben mijn hele leven zonder god geweest, maar ik heb me nooit zo schandalig misdragen als Think (qwe) en als dat wel het geval zou zijn geweest, er zijn honderden andere even zinnige mogelijkheden om van dergelijke schofterigheden af te komen, je tot een fundamentalistische creachristen te bekeren is duidelijk niet de beste.
Cluny, je zou een perfecte dominee kunnen worden :)
Wat ben je toch echt hét toonbeeld van een ware moralist, een rechtschapen mens.
Alleen jammer dat je wat vuilgebekt bent en je zo makkelijk tot eenzijdige scheldpartijen laat verleiden.

Jij zegt dat jij je nog nooit zo schandalig hebt gedragen als ik.
Mij noem je een schofterige christenbekeerling met zijn zedenpreken - maar zelf vel je een oordeel dat wat ik deed schandalig is... Hoeveel verschilt jouw mening dan van de mijne?

Je lijkt je hier trouwens wat sterker te voelen hé? Je doet me een beetje denken aan zo'n klein keffertje, zo'n schoothondje die staat te blaffen achter de benen van zijn baasje, maar die vlucht met zijn staartje tussen de benen als je effe wat dichter komt.
Het grappigste van al is dat je dan nog denkt hier veel vrienden te hebben, maar geloof me: er zijn hier blijkbaar toch een aantal mensen die zich schamen voor je en die helemaal niet zo hoog oplopen met je.

Van mezelf wéét ik dat ik hier niet zo geliefd ben, maar hé, een forum is geen populairity-contest. Op het andere forum ben ik ook al op bepaalde punten in botsing gekomen
met bepaalde gelovigen. Ik maak me dus geen illusies. Maar weet je wat, ik zit niet zielig te doen over een denkbeeldig front van christenen onder leiding van een schofterige christenbekeerling. Trouwens, sommigen tikten me zelf op de vingers omdat ik niet vriendelijk en lief genoeg was tegen je - ze verdedigden je zelfs!

Maar goed - dat geheel terzijde hé ;)
"Als ik gelijk heb zullen de Duitsers zeggen dat ik een Duitser ben en de Fransen dat ik een man van de wereld ben. Maar indien mijn theorie vals is, zullen de Fransen zeggen dat ik een Duitser ben en de Duitsers dat ik een jood ben." A. Einstein

Marinus schreef:Ach, zie het van de positieve kant: dat scheelt de kerk bakken vol geld aan schadeclaims. Verder is pedofilie bijbels gezien toegestaan net als verkrachting ed.
Is dat Bijbels of staat het in de Bijbel? Er is enige nuance
"Als ik gelijk heb zullen de Duitsers zeggen dat ik een Duitser ben en de Fransen dat ik een man van de wereld ben. Maar indien mijn theorie vals is, zullen de Fransen zeggen dat ik een Duitser ben en de Duitsers dat ik een jood ben." A. Einstein
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Think(dat doet geen pijn) schreef:
cluny schreef:Voor mezelf sprekend en mezelf vergelijkend met deze christelijke moraalridder, ik ben mijn hele leven zonder god geweest, maar ik heb me nooit zo schandalig misdragen als Think (qwe) en als dat wel het geval zou zijn geweest, er zijn honderden andere even zinnige mogelijkheden om van dergelijke schofterigheden af te komen, je tot een fundamentalistische creachristen te bekeren is duidelijk niet de beste.
Cluny, je zou een perfecte dominee kunnen worden :)
Wat ben je toch echt hét toonbeeld van een ware moralist, een rechtschapen mens.
Alleen jammer dat je wat vuilgebekt bent en je zo makkelijk tot eenzijdige scheldpartijen laat verleiden.

Jij zegt dat jij je nog nooit zo schandalig hebt gedragen als ik.
Mij noem je een schofterige christenbekeerling met zijn zedenpreken - maar zelf vel je een oordeel dat wat ik deed schandalig is... Hoeveel verschilt jouw mening dan van de mijne?

Je lijkt je hier trouwens wat sterker te voelen hé? Je doet me een beetje denken aan zo'n klein keffertje, zo'n schoothondje die staat te blaffen achter de benen van zijn baasje, maar die vlucht met zijn staartje tussen de benen als je effe wat dichter komt.
Het grappigste van al is dat je dan nog denkt hier veel vrienden te hebben, maar geloof me: er zijn hier blijkbaar toch een aantal mensen die zich schamen voor je en die helemaal niet zo hoog oplopen met je.

Van mezelf wéét ik dat ik hier niet zo geliefd ben, maar hé, een forum is geen populairity-contest. Op het andere forum ben ik ook al op bepaalde punten in botsing gekomen
met bepaalde gelovigen. Ik maak me dus geen illusies. Maar weet je wat, ik zit niet zielig te doen over een denkbeeldig front van christenen onder leiding van een schofterige christenbekeerling. Trouwens, sommigen tikten me zelf op de vingers omdat ik niet vriendelijk en lief genoeg was tegen je - ze verdedigden je zelfs!

Maar goed - dat geheel terzijde hé ;)
En ook dit terzijde.
Ik ben blij dat de C terug is in mijn nick.
Wil je even jouw aan mij gerichte reacties van de afgelopen week nalopen en elke keer dat je expres de C hebt weggelaten deze even er weer voor zetten?
En daarna even vertellen wat daar de bedoeling van was?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

cluny schreef:En ook dit terzijde. Ik ben blij dat de C terug is in mijn nick.
Wil je even jouw aan mij gerichte reacties van de afgelopen week nalopen en elke keer dat je expres de C hebt weggelaten deze even er weer voor zetten?
Opzettelijk? Ik dacht dat het aan mijn toetsenbord lag :)
Wist niet dat je zo gevoelig was...komt dat sinds je goudvis gestorven is?
Nou ja, je mag de kosten van de psychotherapeut gerust doorzenden hoor :roll:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

cluny schreef:En ook dit terzijde. Ik ben blij dat de C terug is in mijn nick.
Opzettelijk? Ik dacht dat het aan mijn toetsenbord lag :)
Wist niet dat je zo gevoelig was...komt dat sinds je goudvis gestorven is?
Nou ja, je mag de kosten van de psychotherapeut gerust doorzenden hoor :roll:
Is dit een poging tot grappig?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

En ik stel geen prijs op je PB-tjes, die belanden ongelezen in de prullenbak.

cluny schreef:Is dit een poging tot grappig?.
Wat ben je toch een droogstoppel - zeker dat je geen zo'n streng Calvinistisch gelovige bent?
cluny schreef:En ik stel geen prijs op je PB-tjes, die belanden ongelezen in de prullenbak.
Ai, jammer, misschien was het wel een poging om mijn excuses aan te bieden voor mijn schofterig gedrag...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

cluny schreef:Is dit een poging tot grappig?.
Wat ben je toch een droogstoppel - zeker dat je geen zo'n streng Calvinistisch gelovige bent?
cluny schreef:En ik stel geen prijs op je PB-tjes, die belanden ongelezen in de prullenbak.
Ai, jammer, misschien was het wel een poging om mijn excuses aan te bieden voor mijn schofterig gedrag...
Het is waarschijnlijker dat dit weer een leugentje van je is, zeker omdat je geen enkele poging doet om daar voor in de plaats in dit topic je excuses te maken.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

*Think[], ik denk toch dat jij in bepaalde kringen hebt verkeerd. Wat jij allemaal roept over meisjes en maagdelijkheid die ze zo snel mogelijk moeten kwijtraken ben ik in de omgeving van mijn kinderen helemaal niet tegengekomen. Ik heb dus gepraat met veel tieners, maar kwam die waar jij het over hebt niet tegen. Wellicht komt dat door opleidingsniveau dat men er daar toch wat anders over dacht dan jij zo genereliserend weergeeft? En er zat niet één christen bij trouwens. Mijn zoon zijn vriendin was ook nog maagd, die heeft dus voor hem ook helemaal niet gesekst met anderen. En de vriendinnen van zijn vrienden hadden ook niet allemaal zo'n wild seksleven voor ze elkaar leerden kennen. Dat het voorkomt zal zeker, maar dat het te maken heeft met atheïst zijn of niet geloof ik niets van. Ik denk dat het vooral een kwestie is van opvoeding. Om maar niet te spreken van de incestschandalen die vooral voorkwamen in de bevindelijke biblebelt. Toch vreemd, niet?
Dus laat het gezwets dat moraal vooral bij christenen te vinden is maar snel varen, want daar klopt helemaal niets van.

Een niet gelovig meisje dat seks voor het huwelijk heeft, geheel vrijwillig met haar vriend is toch moralistisch meer te waarderen dan voorgangers van de kerk die zich te buiten gaan aan seksuele intimidatie, terwijl ze op de kansel hel en verdoemenis prediken, vind je niet? Waar zie jij hier de moraal van het gelovig zijn als voorkoming van dit soort praktijken? Veel christenen tot aan hun voorgangers toe hebben nu eenmaal erg veel last van hypocritie.

Ken je het boekje: Een pastor moet je toch kunnen vertrouwen?
http://www.hulpnet.com/boeken/pastorvertrouwen.htm

Hier ook nog wat info over seksueel misbruik door voorgangers en pastoraal werkers.
Grensoverschrijdend gedrag in pastorale relaties
http://www.elim.nl/ned/lgs/intimidatie.htm
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Think () heeft eigenlijk helemaal niets om zijn infantiele christelijke moraal bij ongetrouwde maar sexwillende pubers te promoten.
Alleen zichzelf.
Volgens mij kan je beter op geen enkele wijze een voorbeeld aan deze christenbekeerling nemen gezien zijn karakter en wat zo langzamerhand bekend wordt over zijn verleden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is ook maar net hoe je ertegenaan kijkt. Een zeer christelijke mannelijke collega van mij zei ooit: overal zie je tegenwoordig naakte vrouwen. Ik vertelde dit aan een atheïstische neef van mij die vervolgens opmerkte: Joh echt? Kun je dan eens vragen of ik een keer met hem mee mag?
Wie is hier nu gefrustreerd?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

cluny schreef:Het is waarschijnlijker dat dit weer een leugentje van je is, zeker omdat je geen enkele poging doet om daar voor in de plaats in dit topic je excuses te maken.
Ik zie dat je al wat voorzichtiger bent geworden in je beschuldigingen :)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En nu kappen met die ad hominems naar elkaar anders kunnen jullie beiden een waarschuwing verwachten!

Plaats reactie