Zembla gaat Char aanpakken

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Ik vraag me af hoeveel zin het heeft om dit aan te pakken. Ook al vertel je voor het gezicht van een gelover in char dat het nep is dan nog klampen ze zich eraan vast.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

We schermen een nog te bepalen persoon in een ondoorzichtig hokje af waaruit alleen met vlaggetjes ja en nee mag worden geantwoord a la "Wie is de mol" en dan mag Char haar cold reading technieken toepassen, iemand een vrijwilliger?
Dit heeft geen zin want volgens Char moet je 100% meewerken aan de reading.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nou, ik werk dan voor de volle 100% mee maar sluit wel cold reading invloeden uit.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Sararje schreef:...als zelfs vuilnismannen gewoon zelf hun spirituele praktijkje kunnen openen en quasi-oprecht een mystiek sfeertje kunnen oproepen. Ik heb althans nog nooit een meadium achter een ikea-tafel gezien bij wijze van spreke (mensen die de Zembla aflevering hebben gezien, weten wel waar ik op doel)
Geweldig.
Een behandeltafel in die omgebouwde garage of eventueel een Japans tafeltje (geen idee wat het is maar het is oosters dus het is mystiek) voor de consulten.
Hier schoot ik in de lach want ik zag Tsjok voor me in die setting... :)

Het is wel van belang dat de omgeving een beetje past bij de sfeer he?
Gisteren in Spuiten & Slikken, mijn favoriete programma weet u wel, ook weer zoiets:
Heksen met heksenzalf.
Het zag eruit als een stel metroseksuelen gekruist met een slechte travestiet in Halloweenkostuum in Hema decor met veel, heel veel Harry Potter Paars.
Ik dacht nog, meid kijk uit met die lange gewaden en die waxinelichtjes want voor je het weet sta je in de hens.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Of de uitzending van Zembla nou slecht en/of cliché is of niet, het is heel goed dat dit nu eens een keer op de nederlandse TV komt. Zogenaamde mediums en andere oplichters die zich bezighouden met spirituele bullshit krijgen veel te veel aandacht op TV (denk maar aan Astrotijd, wat bijna elke dag overdag urenlang op TV te zien is).

Ik hoop dat er veel mensen naar gekeken hebben en dat vooral de twijfelaars nu eindelijk eens hun ogen openen en zien wat er écht aan de hand is.

Dit soort kritische uitzendingen zouden veel vaker op TV moeten zijn.
Atheist_1984 schreef:Ik vraag me af hoeveel zin het heeft om dit aan te pakken. Ook al vertel je voor het gezicht van een gelover in char dat het nep is dan nog klampen ze zich eraan vast.
Voor de fanatiekeling die er persé in wil geloven helpt het wellicht niet. Maar ik denk dat de meerderheid van de mensen twijfelt: "Wat kan die Char nou eigenlijk? Kan ze echt met de doden praten? Het ziet er wel frappant uit!" - Juist voor dat soort mensen is een uitzending als die van Zembla heel goed, dan gaan ze eens nadenken over wat er werkelijk aan de hand is.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Sararje schreef:...en dan mag Char haar cold reading technieken toepassen...
Als dat zoals in dit youtube filmpje gaat zal het experiment snel afgelopen zijn. :wink:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Tsja, ik weet niet hoeveel daarin geknipt is. Maar dat kunnen we door middel van ons experimen heel snel uitsluiten. Nu durf ik te beweren dat mijn familie een bovengemiddeld aantal "vreemde" namen heeft, dus ik stel me zelfs ter beschikking voor het door mij voorgestelde experiment.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Sararje schreef:Tsja, ik weet niet hoeveel daarin geknipt is.
Daar is flink in geknipt ja, maar daar gaat het ook niet om. Wanneer je kijkt naar naams/letter frequenties en ziet hoevaak Char ernaast zit ivm hoevaak Char goed zit lijkt me een experiment niet eens nodig.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Zoals ook in de documentaire werd aangegeven is het 'probleem' dat niet aantoonbaar is dat spiritualiteit flauwekul is en dat er veel mensen die 'iets' spiritueels zoeken.
Wanneer een skepticus zegt dat Char maar wat loopt te gokken met letters, dan stelt Char er tegenover dat 4 of 5 geesten zich tegelijkertijd melden; hoe kun je in hun ogen bewijzen dat dit niet zo is? Die mensen willen gewoon geloven dat het allemaal waar is en willen graag horen dat het goed gaat met overleden vrienden en familieleden en dat ze nog steeds veel van hun houden. Op zich ook niets mis mee dat je mensen steunt, maar ze moeten het niet te bont maken. Dan doel ik op één sessie waarin je iemand een hart onder de riem steekt wat € 20,- tot € 50,- kost en geen duizenden euro's berekenen. Wanneer iemand echt in de put zit, dan doorverwijzen naar psycholoog of psychiater. Helaas weet ik ook wel dat dit niet zal gebeuren; mensen zoals Char gaan steeds meer in hun eigen kunnen geloven naarmate ze enig succes hebben en gaan zich zelfs zien als therapeut, iets wat zeer schadelijk kan zijn voor de 'patiënt'.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Als RTL knipt in de Char-uitzendingen om haar fouten te verdoezelen werkt men daar bewust mee aan haar bedrog. Dat bedrog moet toch op juridische wijze kunnen worden aangepakt?
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Als RTL knipt in de Char-uitzendingen om haar fouten te verdoezelen werkt men daar bewust mee aan haar bedrog. Dat bedrog moet toch op juridische wijze kunnen worden aangepakt?
Dan kun je alle programma's wel aanpakken, tot het NOS Journaal aan toe.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Enkele berichten zijn afgesplitst naar: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=5037 Graag on topic!
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
meisje

Bericht door meisje »

Wie gelooft er nou in char met de doden praten . En als de doden zouden kunnen praten waarom zouden de doden niet gewoon meteen met hun familie contact maken in plaats om dat de doen via een onbekende vrouw , char .
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

meisje schreef:Wie gelooft er nou in char met de doden praten . En als de doden zouden kunnen praten waarom zouden de doden niet gewoon meteen met hun familie contact maken in plaats om dat de doen via een onbekende vrouw , char .
Juist. En char zou ook niet zo vaag hoeven te doen. Geesten praten heust niet tegen haar met, zn naam begint met een b of een c. Nee ze zouden de naam gelijk juist zeggen.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Atheist_1984 schreef:
meisje schreef:Wie gelooft er nou in char met de doden praten . En als de doden zouden kunnen praten waarom zouden de doden niet gewoon meteen met hun familie contact maken in plaats om dat de doen via een onbekende vrouw , char .
Juist. En char zou ook niet zo vaag hoeven te doen. Geesten praten heust niet tegen haar met, zn naam begint met een b of een c. Nee ze zouden de naam gelijk juist zeggen.
Volgens mij praten geesten helemaal niet 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie