Maar de vraag is, wanneer ken je God zoals Zij/Hij/Het is?. Hoe kun je God kennen? Ken jij God?zuriel schreef: Deut.20"3 U mag geen andere goden aanbidden dan Mij. 4 U mag geen beeld of afbeelding maken van wat boven in de hemel of op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 U mag niet voor dergelijke zaken buigen of deze vereren;"
“Er is één God, één Schepper van hemel en aarde. De beelden die we van God hebben zijn verschillend. Wanneer een godsbeeld belemmert om God werkelijk te leren kennen zoals Hij is, is het afgoderij.”
Waarom zou het niet de duivel kunnen zijn?Naar mijn mening gaat het al fout wanneer ik zou beslissen hoe mijn God zou moeten zijn. Als ik niet meer open sta voor Hem om mij meer over Hem te leren... Op dat moment zou ik Hem te kort doen, Hem niet willen herkennen wanneer Hij Zich anders aan me zou laten zien als dat ik altijd van mijn ouders geleerd heb. Dan zou ik niet willen geloven dat God het is die in dat brandende bosje is en tegen mij praat... Als je kijkt naar dat verhaal van Mozes vind ik vind het eigenlijk erg wonderlijk dat Mozes dat God herkende. God moest Zichzelf voorstellen! En Mozes vroeg hoe Hij heette... Ik zou bij voorbaat al weggerend zijn en gillen dat er een duivel oid zit op die plaats... Een pratende struik, doe normaal!
Er zijn voor zover ik weet buiten de bijbel helemaal geen geschriften gevonden die het bestaan van Jezus bewijzen. Van Julius Ceasar weten we zeker dat hij heeft bestaan. Van Jezus kunnen we dit alleen maar geloven. Jezus is voor mij geen realiteit. Net zo min als Frodo uit Lord of the Rings, of Raskolnikov uit 'Misdaad en Straf'. De Koran is grotendeels jatwerk uit de bijbel. Het is daarom niet verwonderlijk dat hierin over Jezus wordt gesproken. Mythen over geheimzinnige profeten zijn er inderdaad ook bekend uit het oude India. Of dit over Jezus gaat valt niet met zekerheid te zeggen. Vele New Age adepten dwepen met deze gedachte en geloven inderdaad dat het hier om Jezus gaat. Ik heb een halve kast vol boeken over dit soort thema's; overgehouden uit een tijd dat ik zelf nog met mijn hoofd in een roze New age wolk rondliep. Vooral het boek 'Jezus leefde in India' (Holger Kersten ISBN 90 202 5530 4 Ankh Hermes) gaat hier diep op in. Volgens dit boek heeft Jezus de kruisdood overleefd en is hij, na vele jaren predikend te hebben rondgereisd, in India gestorven. Maar of dit waar is maar de vraag.Jezus heeft een enorme indruk op mij gemaakt en niet alleen op mij... Volgens ook de koran zal Hij degene zijn die op aarde terugkomt bij 'het grote oordeel' en er zijn mythen over Jezus binnen het hindoeisme (heb ik gehoord, moet ik er eerlijk bij zeggen) en er zijn maar weinig mensen die Hem niet kunnen waarderen om wat er bekend is over Zijn wandel en leer op aarde. (Er zijn meer geschriften gevonden over Hem dan over Ceasar)
Over durfen gesproken, er is heel veel durf voor nodig om het geloof te laten varen. Ik heb meer dan tien jaar rondgelopen met angst voor de duivel, demonen, straf van God, de Hel, nadat de twijfel in mij rees. Nu heb ik eindelijk berusting gevonden en geaccepteerd dat ik niets weet. Er is veel durf nodig om niet te geloven.Dat zul je ook niet snel komen te weten, dat is een kwestie van durven geloven.
Wonderen gebeuren overal, net als gebedsverhoringen, als je de steunbetuigers van de religieuze stromingen moet geloven. Het internet wordt momenteel overspoeld met islamitische websites over wonderen uit de Koran, foto's van wolken in de vorm van koranteksten, moedervlekken, struiken, bliksem, etc. in de vorm van koranteksten, en successen van Islamitische genezers. Hetzelfde geldt voor Jomanda, Sai Baba en andere New Age Guru's. Het is maar net wat je wilt geloven.Gebedsverhoringen, wonderen...
Vriendelijke groet.. Devious 8)