Als de Heilige Geest je heeft aangeraakt en je leidt, waarom dan uitgerekend naar dit forum vol ongelovigen?eef schreef:Omdat de Heilige Geest .....
Wat zou God dan met je voor hebben?
Moderator: Moderators
Ik denk eerder dat als je alles op een rijtje hebt je tot de conclusie komt dat god niet kan bestaan.Hier blijf ik mij over verbazen, dat dit zo ervaren wordt. Uiteraard weer de uitzonderingen daargelaten, geloof ik echt helemaal niets van. Uiteraard kan ik alleen over mij zelf spreken met zekerheid. Maar zou het zo kunnen zijn, dat een vrijdenker alles op een rijtje zet en tot de conclusie komt dat God bestaat (of: wel moet bestaan?) Of is de enige juiste weg voor een vrijdenker die van de agnost/atheist?
Insomniar schreef:Aan de andere kant deinst men er ook niet voor terug om hele jonge kinderen op te zadelen met zonde, schuld, hel en verdoemenis - waardoor het zelfstandig denken en beslissen onderdrukt wordt
Een kind dat op jonge leeftijd leert dat homoseksualiteit slecht en zondig is, zal niet vrij opgroeien t.a.v. zijn homoseksualiteit. Die vrijheid is hem afgenomen.Otter schreef: Hier blijf ik mij over verbazen, dat dit zo ervaren wordt. Uiteraard weer de uitzonderingen daargelaten, geloof ik echt helemaal niets van.
Nee, een vrijdenker kan volgens mij prima zelfstandig tot een dergelijke conclusie komen via rede.Maar zou het zo kunnen zijn, dat een vrijdenker alles op een rijtje zet en tot de conclusie komt dat God bestaat (of: wel moet bestaan?) Of is de enige juiste weg voor een vrijdenker die van de agnost/atheist?
distiple schreef:Ik denk eerder dat als je alles op een rijtje hebt je tot de conclusie komt dat god niet kan bestaan.
Wij denken anders. Neem mijn standpunt over, want ik ben de ware vrijdenker, of anders.... 8)insomnia schreef: Nee, een vrijdenker kan volgens mij prima zelfstandig tot een dergelijke conclusie komen via rede.
:Pinsomnia schreef:distiple schreef:Ik denk eerder dat als je alles op een rijtje hebt je tot de conclusie komt dat god niet kan bestaan.Wij denken anders. Neem mijn standpunt over, want ik ben de ware vrijdenker, of anders.... 8)insomnia schreef: Nee, een vrijdenker kan volgens mij prima zelfstandig tot een dergelijke conclusie komen via rede.
Dit valt in het niet wanneer je als kind eenmaal hebt geleerd dat je slecht en zondig ben en dat er altijd iemand is die alles ziet. Het idiote er van is, dat je het voetstoots aanneemt.Otter schreef:Men leert de kleine kinderen ook dat er altijd Iemand is die om hen geeft.Insomnia schreef:Aan de andere kant deinst men er ook niet voor terug om hele jonge kinderen op te zadelen met zonde, schuld, hel en verdoemenis - waardoor het zelfstandig denken en beslissen onderdrukt wordt
Volgens mij heb ik daar ook nog nooit om gevraagd... En ik zou het ook totaal niet willen!Devious schreef:Beste Eef.
Op dit forum is het niet belangrijk hoe oud je bent, maar hoe goed en inhoudelijk je argumenten zijn. Mensen van 16 zijn hier zeker welkom, maar wat betreft inhoudelijke en rationele onderbouwing maken we geen uitzonderingsposities.
Vriendelijke groet...
Ik heb geen idee wat God met mij voor heeft. Maar ik weet wel dat het woord van God nooit ongeroerd terug komt.Als de Heilige Geest je heeft aangeraakt en je leidt, waarom dan uitgerekend naar dit forum vol ongelovigen?
Wat zou God dan met je voor hebben?
Ik dacht dat je in jullie optiek ook als ongelovige het eeuwige leven kreeg. Wij zouden toch eeuwig branden in jullie hel?eef schreef:Dan niets, dan heb je niets verloren maar wat als ie wel bestaat? Ik heb da niets verloren maar andere hebben het eeuwige leven verlorenAlexander Hartmans schreef:Als god zou bestaan is dat prima. Maar stel dat die god niet bestaat, wat dan?Devious schreef:Iedere wilsbekwame persoon kan iemand voor de rechter slepen als hij/zij zich beledigd voelt. Dit geldt ook voor God.
tsjok45 schreef:Jawel ; heelveel zelf:Ik heb da niets verloren
de kans om zelf iets te maken van je leven ( en iets te betekenen voor anderen ) zonder gebruik te maken van een overbodige en debiliserende hersenschim ...
: .... om te proberen te leven zonder zelfbedrog .en escapismen ..
Gelukkig maak ik iets van mijn leven en ik put kracht uit mijn geloof. Ik snap niet wat daar mis mee is. Ik beteken ook al iets voor ander. en wat is het pobleem als ik daar gebuik bij maak van een "hersenschim"(zoals je God noemt)? ALs ik daar gelukig van wordt, wat maakt het dan uit?GH schreef:tsjok45 schreef:Jawel ; heelveel zelf:Ik heb da niets verloren
de kans om zelf iets te maken van je leven ( en iets te betekenen voor anderen ) zonder gebruik te maken van een overbodige en debiliserende hersenschim ...
: .... om te proberen te leven zonder zelfbedrog .en escapismen ..![]()
![]()
Wij verwerpen jouw hersenschim zoals jij de hersenschimmen van Bernadette Soubirous en Mohammed verwerpt.eef schreef:Gelukkig maak ik iets van mijn leven en ik put kracht uit mijn geloof. Ik snap niet wat daar mis mee is. Ik beteken ook al iets voor ander. en wat is het pobleem als ik daar gebuik bij maak van een "hersenschim"(zoals je God noemt)? ALs ik daar gelukig van wordt, wat maakt het dan uit?GH schreef:tsjok45 schreef: Jawel ; heelveel zelf:
: .... om te proberen te leven zonder zelfbedrog .en escapismen ..![]()
![]()
Hebr 6: Heel fijn dat jij iets probeerd te maken van je leven. En ik wens je alle geluk van de wereld. Ik put kracht uit mijzelf en de wereld om mij heen en dít maakt mij gelukkig. Als ik daar gelukkig van wordt, wat maakt het dan uit?eef schreef: Gelukkig maak ik iets van mijn leven en ik put kracht uit mijn geloof. Ik snap niet wat daar mis mee is. Ik beteken ook al iets voor ander. en wat is het pobleem als ik daar gebuik bij maak van een "hersenschim"(zoals je God noemt)? ALs ik daar gelukig van wordt, wat maakt het dan uit?
Angsthaas ! Het wordt tijd om ze eens flink te tarten en uit te dagen om daadwerkelijk maar eens te proberen op basis van artikel 147 iemand veroordeeld te krijgen.Misschien moeten we onze site maar eens noemen zodat ze die eens lekker screenen kunnen. Een mooie testcase hoe seculier onze samenleving nog is.Kalebas schreef:Opgepast!!!
Een heerlijk simplisme toch.om de godsdienstige burgers te beschermen tegen de 'uitbraakselen van de hel'.
Het zijn inderdaad héél kleinzielige mensjes die nog niet volwassen genoeg zijn om in de maatschappij los gelaten te worden. Dan komt door het gebrek aan integratie omdat ze groot gebracht zijn in christelijke scholen en christelijk verenigingen. En wat dacht je van de emotionele stress veroorzaakt door Eviticus 20 en al die andere hel en verdoemenis teksten.Kritiek op de heilige boeken kan leiden tot emotionele stress en dient vermeden te worden.
Ja, je moet ze niet in de verleiding brengen. Alle neon lichten met "RESTAURANT" moeten in de vastenmaand gedooft worden. Geef de christelijke vrouwen ook maar een burkha als ze niet tegen een blote vrouwen enkel kunnen.Dat geldt ook voor het praten over eten tijdens de vastenmaand.
Men is zowieso bang dat gelovigen in discussies op argumenten gaan verliezen en dan evt. van hun geloof vallen. Nadenken is verboden gij zult geloven.Het uitlokken van discussies van religieuze aard wordt ook afgeraden, dit kan namelijk uitlopen op wij-zij tegenstellingen en dit is niet bevorderlijk voor de sfeer in het land en op Internet.