Godslastering

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

eef schreef:Omdat de Heilige Geest .....
Als de Heilige Geest je heeft aangeraakt en je leidt, waarom dan uitgerekend naar dit forum vol ongelovigen?
Wat zou God dan met je voor hebben?
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Otter,
Hier blijf ik mij over verbazen, dat dit zo ervaren wordt. Uiteraard weer de uitzonderingen daargelaten, geloof ik echt helemaal niets van. Uiteraard kan ik alleen over mij zelf spreken met zekerheid. Maar zou het zo kunnen zijn, dat een vrijdenker alles op een rijtje zet en tot de conclusie komt dat God bestaat (of: wel moet bestaan?) Of is de enige juiste weg voor een vrijdenker die van de agnost/atheist?
Ik denk eerder dat als je alles op een rijtje hebt je tot de conclusie komt dat god niet kan bestaan.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Insomniar schreef:Aan de andere kant deinst men er ook niet voor terug om hele jonge kinderen op te zadelen met zonde, schuld, hel en verdoemenis - waardoor het zelfstandig denken en beslissen onderdrukt wordt
Otter schreef: Hier blijf ik mij over verbazen, dat dit zo ervaren wordt. Uiteraard weer de uitzonderingen daargelaten, geloof ik echt helemaal niets van.
Een kind dat op jonge leeftijd leert dat homoseksualiteit slecht en zondig is, zal niet vrij opgroeien t.a.v. zijn homoseksualiteit. Die vrijheid is hem afgenomen.
Maar zou het zo kunnen zijn, dat een vrijdenker alles op een rijtje zet en tot de conclusie komt dat God bestaat (of: wel moet bestaan?) Of is de enige juiste weg voor een vrijdenker die van de agnost/atheist?
Nee, een vrijdenker kan volgens mij prima zelfstandig tot een dergelijke conclusie komen via rede.
Andersom zal een bijbelgelovige veel moeilijker leren vrijdenken omdat het zelfkritisch denkvermogen -een voorwaarde om vrij te kunnen denken - voor een groot deel is ingewisseld voor 'lariekoek' die je nou eenmaal niet allemaal kunt snappen, maar moet ervaren :?
C'est le ton qui fait la musique
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

distiple schreef:Ik denk eerder dat als je alles op een rijtje hebt je tot de conclusie komt dat god niet kan bestaan.
insomnia schreef: Nee, een vrijdenker kan volgens mij prima zelfstandig tot een dergelijke conclusie komen via rede.
Wij denken anders. Neem mijn standpunt over, want ik ben de ware vrijdenker, of anders.... 8)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

insomnia schreef:
distiple schreef:Ik denk eerder dat als je alles op een rijtje hebt je tot de conclusie komt dat god niet kan bestaan.
insomnia schreef: Nee, een vrijdenker kan volgens mij prima zelfstandig tot een dergelijke conclusie komen via rede.
Wij denken anders. Neem mijn standpunt over, want ik ben de ware vrijdenker, of anders.... 8)
:P
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Otter schreef:
Insomnia schreef:Aan de andere kant deinst men er ook niet voor terug om hele jonge kinderen op te zadelen met zonde, schuld, hel en verdoemenis - waardoor het zelfstandig denken en beslissen onderdrukt wordt
Men leert de kleine kinderen ook dat er altijd Iemand is die om hen geeft.
Dit valt in het niet wanneer je als kind eenmaal hebt geleerd dat je slecht en zondig ben en dat er altijd iemand is die alles ziet. Het idiote er van is, dat je het voetstoots aanneemt.
Totdat je zelf kinderen krijgt, (tenminste ik wel). Logisch nadenken leert mij dat ik mijn kind nooit zal aanpraten dat hij slecht is, op het moment dat ik dat zou doen, ben ik het kwaad en niet mijn kind.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Devious schreef:Beste Eef.
Op dit forum is het niet belangrijk hoe oud je bent, maar hoe goed en inhoudelijk je argumenten zijn. Mensen van 16 zijn hier zeker welkom, maar wat betreft inhoudelijke en rationele onderbouwing maken we geen uitzonderingsposities.

Vriendelijke groet...
Volgens mij heb ik daar ook nog nooit om gevraagd... En ik zou het ook totaal niet willen!
Als de Heilige Geest je heeft aangeraakt en je leidt, waarom dan uitgerekend naar dit forum vol ongelovigen?
Wat zou God dan met je voor hebben?
Ik heb geen idee wat God met mij voor heeft. Maar ik weet wel dat het woord van God nooit ongeroerd terug komt.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

eef schreef:
Alexander Hartmans schreef:
Devious schreef:Iedere wilsbekwame persoon kan iemand voor de rechter slepen als hij/zij zich beledigd voelt. Dit geldt ook voor God.
Als god zou bestaan is dat prima. Maar stel dat die god niet bestaat, wat dan?
Dan niets, dan heb je niets verloren maar wat als ie wel bestaat? Ik heb da niets verloren maar andere hebben het eeuwige leven verloren
Ik dacht dat je in jullie optiek ook als ongelovige het eeuwige leven kreeg. Wij zouden toch eeuwig branden in jullie hel? :evil:
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

tsjok45 schreef:
Ik heb da niets verloren
Jawel ; heelveel zelf:
de kans om zelf iets te maken van je leven ( en iets te betekenen voor anderen ) zonder gebruik te maken van een overbodige en debiliserende hersenschim ...
: .... om te proberen te leven zonder zelfbedrog .en escapismen ..
=D> =D> =D>
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

GH schreef:
tsjok45 schreef:
Ik heb da niets verloren
Jawel ; heelveel zelf:
de kans om zelf iets te maken van je leven ( en iets te betekenen voor anderen ) zonder gebruik te maken van een overbodige en debiliserende hersenschim ...
=D> =D> =D>
Gelukkig maak ik iets van mijn leven en ik put kracht uit mijn geloof. Ik snap niet wat daar mis mee is. Ik beteken ook al iets voor ander. en wat is het pobleem als ik daar gebuik bij maak van een "hersenschim"(zoals je God noemt)? ALs ik daar gelukig van wordt, wat maakt het dan uit?
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

eef schreef:
GH schreef:
tsjok45 schreef: Jawel ; heelveel zelf:
=D> =D> =D>
Gelukkig maak ik iets van mijn leven en ik put kracht uit mijn geloof. Ik snap niet wat daar mis mee is. Ik beteken ook al iets voor ander. en wat is het pobleem als ik daar gebuik bij maak van een "hersenschim"(zoals je God noemt)? ALs ik daar gelukig van wordt, wat maakt het dan uit?
Wij verwerpen jouw hersenschim zoals jij de hersenschimmen van Bernadette Soubirous en Mohammed verwerpt.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

hmmm, rakel, rakel!!!!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

eef schreef: Gelukkig maak ik iets van mijn leven en ik put kracht uit mijn geloof. Ik snap niet wat daar mis mee is. Ik beteken ook al iets voor ander. en wat is het pobleem als ik daar gebuik bij maak van een "hersenschim"(zoals je God noemt)? ALs ik daar gelukig van wordt, wat maakt het dan uit?
Heel fijn dat jij iets probeerd te maken van je leven. En ik wens je alle geluk van de wereld. Ik put kracht uit mijzelf en de wereld om mij heen en dít maakt mij gelukkig. Als ik daar gelukkig van wordt, wat maakt het dan uit?
De levensvisie van de vrijdenker botst nu eenmaal met die van de christen of de moslim. En over die meningsverschillen kun je discussiëren; dat doe je nu eenmaal op een forum, en er is niemand die je dwingt om aan een forum deel te nemen. Alle informatie en meningen die je hier ontvangt, ontvang je geheel uit vrije wil.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kalebas
Forum fan

Godslastering

Bericht door Kalebas »

Opgepast!!! Godslastering op internet wordt nu wel erg link.
Donner heeft een fanatiek hulpje gekregen in zijn strijd tegen de 'uitbraakselen van de hel'. :twisted:
Zie http://www.gunzilla.net/mgi/
De theomanen kunnen nog steeds geen afscheid nemen van de brandstapel.
Het schuldoffer, en wel in zijn weerzinwekkendste, meest baarbaarse vorm,
het offer van de onschuldige voor de zonden van de schuldigen!
Welk een huiveringwekkend heidendom!
(F. Nietzsche )
Gerard
Bevlogen

Re: Godslastering

Bericht door Gerard »

Kalebas schreef:Opgepast!!!
Angsthaas ! Het wordt tijd om ze eens flink te tarten en uit te dagen om daadwerkelijk maar eens te proberen op basis van artikel 147 iemand veroordeeld te krijgen.Misschien moeten we onze site maar eens noemen zodat ze die eens lekker screenen kunnen. Een mooie testcase hoe seculier onze samenleving nog is.
Ze denken zeker dat we hier nog in de barbaarse middeleeuwen leven of dat we daar weer naar terug zullen keren nu het CDA aan het bewind is.
om de godsdienstige burgers te beschermen tegen de 'uitbraakselen van de hel'.
Een heerlijk simplisme toch. :lol: De beeldspraak 'an sich' spreekt me overigens wel aan.
Kritiek op de heilige boeken kan leiden tot emotionele stress en dient vermeden te worden.
Het zijn inderdaad héél kleinzielige mensjes die nog niet volwassen genoeg zijn om in de maatschappij los gelaten te worden. Dan komt door het gebrek aan integratie omdat ze groot gebracht zijn in christelijke scholen en christelijk verenigingen. En wat dacht je van de emotionele stress veroorzaakt door Eviticus 20 en al die andere hel en verdoemenis teksten. :twisted: :evil:
Dat geldt ook voor het praten over eten tijdens de vastenmaand.
Ja, je moet ze niet in de verleiding brengen. Alle neon lichten met "RESTAURANT" moeten in de vastenmaand gedooft worden. Geef de christelijke vrouwen ook maar een burkha als ze niet tegen een blote vrouwen enkel kunnen.
Het uitlokken van discussies van religieuze aard wordt ook afgeraden, dit kan namelijk uitlopen op wij-zij tegenstellingen en dit is niet bevorderlijk voor de sfeer in het land en op Internet.
Men is zowieso bang dat gelovigen in discussies op argumenten gaan verliezen en dan evt. van hun geloof vallen. Nadenken is verboden gij zult geloven.

Ik denk dat ik binnenkort wat te melden heb aan deze club. :lol:
Friedrich Nietzsche
Plaats reactie