Leven na de dood?
Moderator: Moderators
-
Samante
Het is idd niet meer dan oportunistisch wetenschapmisbruik om een punt te maken wat er niet is. Je mist er idd niet veel aan enkel een paar kromme tenen.Samante schreef:Ik vind het al zonde om het hele stuk door te lezen van Slaz. Heb ik dus ook niet gedaan.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Onwetenschappelijke dogmatische islamSPAM!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Slaz schrijft een groot stuk over zijn mening over leven na de dood en alles wat jullie kunnen is vastgeroest blijven zitten in jullie eigen meningen en niet naar die van anderen luisteren. Over vooroordelen gesproken t.o.v de islam. Het feit dat hij in zo'n atheistisch bolwerk als freethinker zijn mening geeft getuigt ervan dat hij openstaat voor andere meningen, wat moet worden aangemoedigd!
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
Slaz gaat de discussie niet aan!mouvement schreef:Slaz schrijft een groot stuk over zijn mening over leven na de dood en alles wat jullie kunnen is vastgeroest blijven zitten in jullie eigen meningen en niet naar die van anderen luisteren. Over vooroordelen gesproken t.o.v de islam. Het feit dat hij in zo'n atheistisch bolwerk als freethinker zijn mening geeft getuigt ervan dat hij openstaat voor andere meningen, wat moet worden aangemoedigd!
Hij dumpt slechts meningen.
Voor zover je het nog niet in de gaten had ..... dit is een DISCUSSIEforum.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Ik he het stuk woord voor woord gelezen, maar het staat zo ontzettend vol onzin dat ik er nauwelijks inhoudelijk op kon reageren. Ik heb mijn best gedaan, maar een flink deel van wat hij verteld is pseudowetenschappelijke bagger. En wat dat niet is is metafysisch gezwatel. Daarbij is het slaz zijn stijl om een topic te openen en het vervolgens niet te verzorgen.mouvement schreef:Slaz schrijft een groot stuk over zijn mening over leven na de dood en alles wat jullie kunnen is vastgeroest blijven zitten in jullie eigen meningen en niet naar die van anderen luisteren. Over vooroordelen gesproken t.o.v de islam. Het feit dat hij in zo'n atheistisch bolwerk als freethinker zijn mening geeft getuigt ervan dat hij openstaat voor andere meningen, wat moet worden aangemoedigd!
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
De dood is het absolute eindpunt van het leven.mouvement schreef:Slaz schrijft een groot stuk over zijn mening over leven na de dood en alles wat jullie kunnen is vastgeroest blijven zitten in jullie eigen meningen en niet naar die van anderen luisteren. Over vooroordelen gesproken t.o.v de islam. Het feit dat hij in zo'n atheistisch bolwerk als freethinker zijn mening geeft getuigt ervan dat hij openstaat voor andere meningen, wat moet worden aangemoedigd!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jullie reageren niet met zinnige argumenten, alle argumenten zijn eerder drogredeneringen. generalisaties, op de man spelen, ontduiking van de bewijslast, 'er is gewoon geen leven na de dood'.Slaz gaat de discussie niet aan!
Nou dit slaat vooral ook op het stuk van Slaz. Het word gewoon weggewuifd omdat men hier wel snapt door eerdere ervaringen met Slaz dat reageren geen zin heeft.mouvement schreef:Jullie reageren niet met zinnige argumenten, alle argumenten zijn eerder drogredeneringen. generalisaties, op de man spelen, ontduiking van de bewijslast, 'er is gewoon geen leven na de dood'.Slaz gaat de discussie niet aan!
Als je de post van Slaz gelezen had dan zou je opgemerkt hebben dat geen van de aannames wordt ondersteund door bewijs.mouvement schreef:Jullie reageren niet met zinnige argumenten, alle argumenten zijn eerder drogredeneringen. generalisaties, op de man spelen, ontduiking van de bewijslast, 'er is gewoon geen leven na de dood'.Slaz gaat de discussie niet aan!
Aannames zonder bewijs mogen verworpen worden zonder bewijs.
Verder lijkt het mij toch duidelijk dat op geen van de inhoudelijke reacties door Slaz wordt gereageerd, dus er is geen discussie.
Het is weer iemand die meent dat dit forum een kansel is waar evangelisatie gebracht kan worden.
. ok, als dit zo is dan het volgende:Het is weer iemand die meent dat dit forum een kansel is waar evangelisatie gebracht kan worden.
is het dan niet de moeite waard om hem te laten twijfelen aan de waarheid van de Islam, hij zal toch wel deze discussie volgen.
je kunt wel degelijk de discussie met hem aangaan:
wat voor bewijs heb jij dat dit niet gewoon tot het instinct behoort?a). Een bepaalde soort paling reist van de Middelandse Zee naar zijn broedgebied in de Golf van Mexico en sterft voor het jong is uitgebroed. Het is net alsof de jong uit de dood is geboren. Het wonderbaarlijke punt is, dat de jonge palingen na hun geboorte naar het gebied reizen, waar hun moeders vandaan kwamen. De afstand die zij afleggen bedraagt tienduizenden kilometers.
Mouvement, als jij behoefte voelt in te gaan op de posting van Slaz, moet je dat gewoon doen en niet mensen veroordelen die die behoefte niet (meer) hebben.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
het is een andere optie, zijn mogelijkheid kan ook goed zijn.Is dat geen drogreden, mouvement, verschuiving van de bewijslast? (bewijzen dat het niet tot het instinct behoort)
Ik heb geen mensen veroordeeld, ik zeg alleen iets over hun posts. Sorry misschien dat ik over jullie praat, iedereen is weer anders. De meningen van de Islam moeten toch tenminste worden aangevochten, er zijn 1,3 miljard moslims op de aarde.Mouvement, als jij behoefte voelt in te gaan op de posting van Slaz, moet je dat gewoon doen en niet mensen veroordelen die die behoefte niet (meer) hebben.
Allereerst geldt voor mij dat ik niet geloof in een leven na de dood. Ongeacht of dat nu volgens de joodse, christelijke, islamitische, boeddhistische visie is of niet. Het is niet aangetoond dat er leven na de dood is dus ben ik daar snel klaar mee. Degene die claimt dat er wel een leven na de dood is mag dat gaan bewijzen. De bewijslast berust dan niet bij mij. Dus een vooroordeel aleen mbt islam is onwaar.mouvement schreef:Slaz schrijft een groot stuk over zijn mening over leven na de dood en alles wat jullie kunnen is vastgeroest blijven zitten in jullie eigen meningen en niet naar die van anderen luisteren. Over vooroordelen gesproken t.o.v de islam. Het feit dat hij in zo'n atheistisch bolwerk als freethinker zijn mening geeft getuigt ervan dat hij openstaat voor andere meningen, wat moet worden aangemoedigd!
Daarnaast is Slaz hlemaal niet op FT omdat hij openstaat voor andere meningen maar louter om zijn islam te verdedigen en te promoten. Ga alle berichten van Slaz maar na en trek dan je eigen conclusie. Dr. Who bvb. wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie op zijn uitgebreide posting!!!
Bovendien vraag ik me af waar jouw beargumenteerde weerlegging is of blijft wanneer je van mening bent dat Slaz onjuistheden verkondigd. Ga je gang zou ik zeggen.