Zou Jezus van moslims houden?
Moderator: Moderators
‘Heb uw naaste lief’, leerde Jezus. In de Verenigde Staten lijken christenen dat te zijn vergeten. Hoe religieuzer ze zijn, hoe minder ze in staat lijken om moslimburen lief te hebben en te vertrouwen. Dat leert recent onderzoek van de Cornell universiteit in Ithaca, New York. Zo vindt 42 procent van de Amerikanen die zichzelf ‘zeer religieus’ noemt, dat Amerikaanse moslims de overheid op de hoogte moeten houden van hun doen en laten; slechts vijftien procent van de Amerikanen die zegt ‘niet erg religieus’ te zijn, is hier een voorstander van. The Atlantic Monthly (april 2005) meldt ook dat 34 procent (tegen 13 procent) van de religieuzen vindt dat moskeeën permanent in de gaten moeten worden gehouden en dat 40 procent (tegen 19 procent) voor overheidsinfiltratie in islamitische organisaties is.
Bron: Ode
‘Heb uw naaste lief’, leerde Jezus. In de Verenigde Staten lijken christenen dat te zijn vergeten. Hoe religieuzer ze zijn, hoe minder ze in staat lijken om moslimburen lief te hebben en te vertrouwen. Dat leert recent onderzoek van de Cornell universiteit in Ithaca, New York. Zo vindt 42 procent van de Amerikanen die zichzelf ‘zeer religieus’ noemt, dat Amerikaanse moslims de overheid op de hoogte moeten houden van hun doen en laten; slechts vijftien procent van de Amerikanen die zegt ‘niet erg religieus’ te zijn, is hier een voorstander van. The Atlantic Monthly (april 2005) meldt ook dat 34 procent (tegen 13 procent) van de religieuzen vindt dat moskeeën permanent in de gaten moeten worden gehouden en dat 40 procent (tegen 19 procent) voor overheidsinfiltratie in islamitische organisaties is.
'je moet niet alles lezen wat je gelooft, en je moet niet alles geloven wat je leest...'
Zonder enige twijfel kan ik hier bevestigend op antwoorden. Genoeg 'bewijs' uit Midden-Oosten hoek zal ik maar zeggen. Daar komen behoorlijk veel bekeringen voor. Mensen die Jezus zien of engelen (niet echt goed te verklaren met de epilepsie argumenten..:http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 2686#12686En dat alleen christenen Maria of Jezus zien en Moslims alleen Mohammed, ed.Zou Jezus van moslims houden?
Dit kan ook van twee kanten werken. Misschien zijn Moslims vijandiger tegenover anders gelovigen dan ongelovigen. Ik lees er geen verklaring bij dus het feit op zich zegt mij niet zoveel. Al is het verontrustend genoeg.Hoe religieuzer ze zijn, hoe minder ze in staat lijken om moslimburen lief te hebben en te vertrouwen. Dat leert recent onderzoek van de Cornell universiteit in Ithaca, New York.
Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
permanently set......
Dat 'visioenen' van Jezus voorkomen bij moslims is niet zo verwonderlijk, daar Jezus een belangrijke profeet is in de Koran. Daarnaast leven er ook christenen in de meeste islamitische landen, waardoor men de beelden kent van Maria of Jezus. Ik heb nog nooit gehoord van inboorlingen die nog nooit met predikers en bijbels in aanraking zijn gekomen, die visioenen hadden van Jezus, Maria, Krishna of Mohammed. Het lijkt erop dat men eerst in aanraking moet zijn gekomen met beelden of beschrijvingen, en dat daarna pas visioenen mogelijk zijn. Daardoor zijn de epilepsie of psychologische verklaringen aannemelijker dan de bovennatuurlijke 'verklaringen'.Otter schreef: Zonder enige twijfel kan ik hier bevestigend op antwoorden. Genoeg 'bewijs' uit Midden-Oosten hoek zal ik maar zeggen. Daar komen behoorlijk veel bekeringen voor. Mensen die Jezus zien of engelen (niet echt goed te verklaren met de epilepsie argumenten..:http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 2686#12686En dat alleen christenen Maria of Jezus zien en Moslims alleen Mohammed, ed.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
In Irian Jaya (bij mij bekend, maar ik sluit niet uit dat er meerdere plaatsen zijn) zijn verschillende verhalen van Jezus verschijningen voorafgaand aan de komst van zendelingen. Die moesten vaststellen dat wanneer ze de bekende 'Jezus-film" opzetten er grote consternatie ontstond omdat 'die man in de film' daar geweest was. Zij herkenden hem toen als Jezus. Voor de zendelingen een groot mysterie. Dit verhaal vanuit Irian Jaya is er een die ik mij nog herinner.Ik heb nog nooit gehoord van inboorlingen die nog nooit met predikers en bijbels in aanraking zijn gekomen, die visioenen hadden van Jezus, Maria, Krishna of Mohammed. Het lijkt erop dat men eerst in aanraking moet zijn gekomen met beelden of beschrijvingen, en dat daarna pas visioenen mogelijk zijn.
Ik haal die verhalen uit verschillende christelijke bronnen. Bekende zijn Christianity Today, en Good News. Dit zijn natuurlijk gekleurde bronnen, maar voor mij niet onbetrouwbaar. Hoe het waarheidsgehalte van deze verhalen is vast te stellen weet ik niet. Wat wel duidelijk is dat het voor mij nog niet vast staat wat de 'waarheid' is.
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
permanently set......
Dit soort verhalen heeft voor mij geen waarde, omdat het niet controleerbaar is. Het is zowieso een feit dat christus visioenen het meest voorkomen bij christenen, af en toe bij moslims, zelden bij hindoes en boeddhisten, en bij inboorlingstammen die ver van de buitenwereld leven zijn er alleen maar enkele onverifieerbare verhalen van evangelisten.
Het is daarnaast ook vreemd dat de visioenen die mensen zien, vaak de stereotype beelden zijn van christus die we kennen van plaatjes. Men heeft onderzocht hoe de mensen uit palestina er in die tijd uitzagen, en dat is totaal anders dan de beelden die mensen over het algemeen zien. Toen ik nog geloofde zag ik Jezus ook in mijn dromen; een blanke man met lang blond haar en blauwe ogen, en ik was er stellig van overtuigd dat het een echt visioen was.
In werkelijkheid heeft Jezus er ongeveer zo uitgezien (even hypothetiserend dat Jezus echt heeft bestaan).

Ook de zogenaamde bijnadood ervaringen laten zien dat de ervaring sterk gekleurd wordt door de Godsdienstige beelden waarmee men is opgegroeid. Boeddhisten zien vrijwel altijd Boeddha, hindoes één van de hindoegoden, christenen zien maria of christus, animisten zien hun voorouders, Moslims zien de profeten uit de koran, etc....
Vriendelijke groet...
Het is daarnaast ook vreemd dat de visioenen die mensen zien, vaak de stereotype beelden zijn van christus die we kennen van plaatjes. Men heeft onderzocht hoe de mensen uit palestina er in die tijd uitzagen, en dat is totaal anders dan de beelden die mensen over het algemeen zien. Toen ik nog geloofde zag ik Jezus ook in mijn dromen; een blanke man met lang blond haar en blauwe ogen, en ik was er stellig van overtuigd dat het een echt visioen was.
In werkelijkheid heeft Jezus er ongeveer zo uitgezien (even hypothetiserend dat Jezus echt heeft bestaan).

Ook de zogenaamde bijnadood ervaringen laten zien dat de ervaring sterk gekleurd wordt door de Godsdienstige beelden waarmee men is opgegroeid. Boeddhisten zien vrijwel altijd Boeddha, hindoes één van de hindoegoden, christenen zien maria of christus, animisten zien hun voorouders, Moslims zien de profeten uit de koran, etc....
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Inderdaad, wantDevious schreef:Dit soort verhalen heeft voor mij geen waarde, omdat het niet controleerbaar is. Het is zowieso een feit dat christus visioenen het meest voorkomen bij christenen, af en toe bij moslims, zelden bij hindoes en boeddhisten, en bij inboorlingstammen die ver van de buitenwereld leven zijn er alleen maar enkele onverifieerbare verhalen van evangelisten.
![]()
Als ze dan in de 19e eeuw gezegd zouden hebben van "die Jezus hebben wij gezien" valt dat broodje aap verhaal ook als een baksteen in het water. Want de afbeelding van Jezus die van Jezus werden gemaakt waren altijd heel anders geweest. Namelijk een lang gezicht met lange haren. Een Engelse onderzoeker viel op dat Joden in die tijd altijd een rond gezicht hadden en heeft een skedel uit die tijd anatomisch "aangekleed" en kwam uit op een heel ander gezicht.
Het beeld van Jezus dat wij Europeanen altijd gehad hebben schijnt dat van een enorm Zeus beeld te zijn.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Een ander voorbeeld van hoe dit werkt zien we bij de verschijningen van aliens. In 1977 kwam de film 'Close encounters of the third kind' uit. Voor die tijd hadden de aliens allerlei vormen en afmetingen.

De alien die de schrijver R. Johannis zag tijdens een wandeling in de bergen van noord oost italie. 1947

Hier een plaatje van Adamski met op de achtergrond een afbeelding van de Venus bewoner waar Adamski beweerde mee in contact te staan. 1952

De alien van Betty en Barney Hill. 1961
En zo zagen de aliens er uit na 'close encounters of the third kind' 1977.

Het lijkt erop dat 'visioenen' van bovennatuurlijke wezens en buitenaardse wezens afhankelijk zijn van dingen die we in ons leven hebben gezien. Uit het onderbewuste dus.
Vriendelijke groet...

De alien die de schrijver R. Johannis zag tijdens een wandeling in de bergen van noord oost italie. 1947

Hier een plaatje van Adamski met op de achtergrond een afbeelding van de Venus bewoner waar Adamski beweerde mee in contact te staan. 1952

De alien van Betty en Barney Hill. 1961
En zo zagen de aliens er uit na 'close encounters of the third kind' 1977.

Het lijkt erop dat 'visioenen' van bovennatuurlijke wezens en buitenaardse wezens afhankelijk zijn van dingen die we in ons leven hebben gezien. Uit het onderbewuste dus.
Vriendelijke groet...
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Re: Zou Jezus van moslims houden?
In Nederland is het juist anders om. Daar zijn de grootste tegenstanders van de islam juist atheisten en andere anti-christenen.Rebecca schreef:Zou Jezus van moslims houden?
‘Heb uw naaste lief’, leerde Jezus. In de Verenigde Staten lijken christenen dat te zijn vergeten. Hoe religieuzer ze zijn, hoe minder ze in staat lijken om moslimburen lief te hebben en te vertrouwen.
Christenen hebben hier weinig tegen de islam. Dat komt ook voort uit de geesteszieke gesteldheid van christenen gezien hun haat tegen ongelovigen. In een andere God-gelovigen bestaan niet in hun arme denkwereldje. Ik heb er één horen zeggen "islam is zo slecht nog niet, want ze hebben het eigenlijk alleen over ongelovigen".
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
n het Oude Testament staat dat je geen afbeelding van God mag maken, maar in de Grieks-Romeinse traditie was het gewoon om beelden van Goden te maken. De vraag rees: mag je afbeeldingen van God maken? De Oosterse kerk koos ervoor dat tweedimensionale afbeeldingen toegestaan waren in de vorm van iconen, Joden kiezen ervoor geen afbeeldingen te maken en de Westerse kerk maakt gewoon afbeeldingen van God en Jezus en kiest in die zin voor de Grieks-Romeinse traditie. Aangezien de eerste afbeeldingen werden gemaakt door de Grieken en Romeinen is het niet verwonderlijk dat Jezus zo werd afgebeeld; geen maker van een potret heeft ooit Jezus ontmoet (uitgaande van dat Jezus geleefd heeft) en er zijn geen duidelijke gelaatskenmerken bekend van Jezus (man met baard maar verder?). De inspiratie werd opgedaan in de eigen omgeving. Het zou goed kunnen zijn dat Jezus op Zeus (de Oppergod) lijkt. Deze afbeelding van Zeus kunnen vinden:Het beeld van Jezus dat wij Europeanen altijd gehad hebben schijnt dat van een enorm Zeus beeld te zijn.

Re: Zou Jezus van moslims houden?
Jezus houd van iedereeen, de mens is hier vaak gebrekkig in maa dat betekent neit dat Jezus dat ook is...Rebecca schreef:Zou Jezus van moslims houden?
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
-
tsjok45
Jezus ( volgens de kerels die denken dat godsdienst en wetenschap kunnen worden verenigd )
http://be.msnusers.com/evodisku/Documenten/zak%2Edoc
http://be.msnusers.com/evodisku/Documenten/zak%2Edoc