Moet ik mijn ouders hierin gehoorzamen?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

"Mama, mag ik bij een sekte? He, toe?"
"Natuurlijk niet, kindje" 8)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Vera, ik raad je aan om in je eerstvolgende reactie in te gaan op A. R.

Als blijkt dat je een aantal posts of pagina's lang zijn kritiek uit de weg gaat, geeft dat IMO genoeg informatie over de reden waarom je hier bent.
Dethpoet

Bericht door Dethpoet »

Vera schreef: Maar goed, wanneer mijn vader zich losmaakt van het gereformeerde geloof en een atheisttisch pad in slaat, waarom mag ik me dan niet daarvan losmaken en een Islamitisch pad in slaan?
Lijkt mij dat je hier een denkfout maakt.
Naar mijn idee kan je je niet losmaken van het atheïstische pad.
Van "geloven" kun je je afkeren of losmaken.
Van het niet geloven kun je je niet "afkeren" want er is namelijk niks om je van af te keren.
Je kan hooguit gaan geloven, en dat is een keuze om een pad in te slaan.
Je geeft trouwens zelf toe dat het islamitische geloof een pad is die je ingeslagen bent.
Oftewel je bent van het hoofdpad (atheïsme) afgeweken en gekozen voor een zijpad (de islam).

Overigens sinds ik dit topic een beetje volg begin ik toch steeds meer te denken dat je inderdaad een puber bent die haar ouders een beetje wil stangen.
Als het meer is dan dat vrees ik voor je leven, vrijheid en menselijke waardigheid.
als god de mens naar zijn evenbeeld geschapen heeft en vergissen menselijk is
kan het dan niet zijn dat god zich vergiste toen hij de mens schiep?
Samante

Bericht door Samante »

Helaas, Vera, ben je niet ingegaan op mijn eerdere vragen.

Nu heb ik een andere vraag, wel heel persoonlijk, maar omdat je lijkt te kiezen voor een fundamentalistische Islam misschien niet zo vreemd:

Wat zou je antwoorden als jouw moslimvriend een besnijdenis bij jou wil uitvoeren?
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

XcsM schreef: Ik ben benieuwd of jij de toets der kritiek kan doorstaan hier met een bepaald aantal links die je hier gegeven zijn over de Islam. Er zijn nogal wat vragen gesteld die jou ook in een dergelijke positie zouden kunnen manoevreren als waarin jouw ouders in Rome verkeerden.

Ga je er dan tegen die tijd stilletjes vandoor bij Freethinker?
Ik vind dat dat soort discussies niet in dit topic thuishoren. Verder vind ik niet dat ik op alles antwoord hoef te geven en over andere denk ik nog na maar om na elke reactie te zeggen "ik denk na je hoort nog van me" lijkt me ook een beetje overbodig.
Verder is het wel 25 tegen 1 ofzo he, dus neem me niet kwalijk dat ik niet alles beantwoord.

Misschien, weet ik nog niet. Misschien zeg ik lief gedag, misschien ontstaat er ruzie en vertrek ik, misschien bloed het gewoon dood. Alles kan.
dochter van Henk
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

collegavanerik schreef: dus alle moslims die Mohammed (vzmh) schrijven zijn ketters? :shock:
dat zeg ik niet, maar het is Islamitisch gezien incorrect.

Ik ga ook niet zeggen dat alle Christenen ketters zijn, omdat ze zich Christelijk gezien incorrect bezig zijn.

Ik denk dat er maar 1 is Die oordeeld. En dat ben ik niet.
dochter van Henk
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

Cabbage schreef:Natuurlijk Mag je de islamitische weg inslaan.

Als je dat niet opschepperig bedoeld, hoe dan wel? Waarom zoek je het conflict op met je moeder als er al genoeg conflict bestaat in jullie gezin. Daar kan ik met mijn hoofd echt niet bij.

Ook vertelde je over een dominee bij je plaatselijke kerk 'Hij vertelde me dat de Islaam inderdaad een prachtige godsdienst was'

Dat vind ik verbazingwekkend. Waarom zou een christen uberhaupt de islam willen promoten? Heeft de dominee er niet achteraan gezegd 'Maar eigenlijk is het christendom het WARE geloof' of iets in die trend?

Als de islam zo prachtig is, waarom is hij zelf geen moslim?

nogmaals;

Ik vind je verhaal echt ontzettend moeilijk te geloven en het zou me niets verbazen als de helft hiervan uit je brein is ontsproten terwijl je in je neus zat te peuteren.
Ik vind het zo jammer dat ze iets volgt terwijl ze er niets van weet. Ik heb een boek op mijn computer staan, Islaam en Christendom in de Bijbel, en wanneer je dat leest.. dan... Ik wil gewoon dat ze haar verstand gebruikt en niet alleen haar hart.
We kunnen niet communiceren, conflict is de enige manier.

Ik vind die dominee echt lief en ik weet niet waarom hij dat zei. Zover ik me kan herinneren heeft hij had niet gezegd.
Dat weet ik niet.

Dat is jammer, het is toch echt waar.
dochter van Henk
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

a.r. schreef:Maar je hebt me ook nieuwsgierig gemaakt hoor: Hoe denken je zusjes of zussen bijvoorbeeld over jouw geloof ?
Ze steunen me er op zich wel in. Ze vragen wel waarom ik dingen doe of laat. Maar niet dat ze zeggen "ik ben geinteresseerd, vertel me er meer over".

Wanneer ik mijn ghimaar draag, vertellen ze het niet aan mijn ouders en helemaal in het begin toen ik net een hoofddoek droeg, heeft mijn zusje het ook nooit aan mijn ouders verteld.

Ze zijn niet Wilders-aanhangers maar ze zijn niet zelf Moslim. Gewoon er tussenin.
dochter van Henk
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Vera schreef:Ik vind dat dat soort discussies niet in dit topic thuishoren.
Ok en nu?
Vera schreef:Verder is het wel 25 tegen 1 ofzo he, dus neem me niet kwalijk dat ik niet alles beantwoord.
"niet alles" ? Maar je hebt in principe helemaal niets beantwoord. 25 tegen 1 is onzin. Over het geheel genomen stelt iedereen hier exact dezelfde vragen. Je kan er toch een paar beantwoorden?
Vera schreef:Misschien zeg ik lief gedag
Doe ik dan maar alvast. Daag. :)
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

Samante schreef:Helaas, Vera, ben je niet ingegaan op mijn eerdere vragen.

Nu heb ik een andere vraag, wel heel persoonlijk, maar omdat je lijkt te kiezen voor een fundamentalistische Islam misschien niet zo vreemd:

Wat zou je antwoorden als jouw moslimvriend een besnijdenis bij jou wil uitvoeren?
Ik heb niet altijd tijd en zin om te beantwoorden.

Besnijdenis komt niet voor in de Islaam. Waar het wel voortkomt, niet met de intentie om Islamitisch te zijn.
dochter van Henk
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

Dethpoet schreef:
Vera schreef: Maar goed, wanneer mijn vader zich losmaakt van het gereformeerde geloof en een atheisttisch pad in slaat, waarom mag ik me dan niet daarvan losmaken en een Islamitisch pad in slaan?
Lijkt mij dat je hier een denkfout maakt.
Naar mijn idee kan je je niet losmaken van het atheïstische pad.
Van "geloven" kun je je afkeren of losmaken.
Van het niet geloven kun je je niet "afkeren" want er is namelijk niks om je van af te keren.
Je kan hooguit gaan geloven, en dat is een keuze om een pad in te slaan.
Je geeft trouwens zelf toe dat het islamitische geloof een pad is die je ingeslagen bent.
Oftewel je bent van het hoofdpad (atheïsme) afgeweken en gekozen voor een zijpad (de islam).

Overigens sinds ik dit topic een beetje volg begin ik toch steeds meer te denken dat je inderdaad een puber bent die haar ouders een beetje wil stangen.
Als het meer is dan dat vrees ik voor je leven, vrijheid en menselijke waardigheid.
Tja, wat is het rechte Pad. Voor mij is het de Islaam, de weg van de Profeten en Sahabah. Dat is voor iedereen anders en ik vind het bijna zinloos om erover te discussieren.

Fijn, vertrouwen in de mensheid...
dochter van Henk
Samante

Bericht door Samante »

Samante schreef:
Vera schreef:
Samante schreef: Welk vuur bedoel je hier?
De Hel
Waarom zou je je moeten beschermen tegen De Hel?
Geloof je omdat Allah je anders naar de hel stuurt?
Even mijn vraagjes herhalen, ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen.

Waarom zou je je moeten beschermen tegen de hel?
Geloof je omdat Allah je, als je niet gelooft, naar de hel stuurt?
En zo ja, wat is dan zo liefdevol aan Allah en wat is er dan zo mooi aan de Islam?
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

Samante schreef:
Samante schreef:
Vera schreef:De Hel
Waarom zou je je moeten beschermen tegen De Hel?
Geloof je omdat Allah je anders naar de hel stuurt?
Even mijn vraagjes herhalen, ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen.

Waarom zou je je moeten beschermen tegen de hel?
En zo ja, wat is dan zo liefdevol aan Allah en wat is er dan zo mooi aan de Islam?
Omdat de Hel heel pijnlijk is.

Nee, ik geloof dat Allah iedereen beoordeeld op zijn of haar daden.
dochter van Henk
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Je weet niet dat de hel pijnlijk is.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Samante

Bericht door Samante »

Samante schreef:
Vera schreef: Waarom zou je je moeten beschermen tegen de hel?
Omdat de Hel heel pijnlijk is.

Nee, ik geloof dat Allah iedereen beoordeeld op zijn of haar daden.
Je vreest de hel en je vreest het oordeel van Allah.
Angst is dus de voedingsbodem, de drijfveer van jouw geloof.

Wat er liefdevol is aan Allah en wat er zo mooi is aan de Islam vertel je vervolgens niet, terwijl je daar ruimschoots de gelegenheid voor krijgt.
En misschien vertel je ons dat niet, omdat Allah misschien niet liefdevol is en er misschien eigenlijk niets mooi is aan de Islam.
Plaats reactie