Prohibitie van hallucigene paddestoelen
Moderator: Moderators
Dat heb ik al eens eerder vermeld, het bos links laten liggen.Joe Hn schreef: Even een aloude en hardnekkige paddopluk misvatting uit de wereld helpen; Als je hier in Nederland kaalkopjes wilt plukken, dan moet je niet in het bos zijn, maar op het weiland tusen de koeien. Niet dat ik er zoveel ervaring mee heb, maar met dat komende verbod ben ik wat voorbereidende maatregels aan het nemen...
Gras dus.
Dat wordt straks wat, tante Kitty opgepakt ivm het overtreden van de opiumwet door de paddopolitie wegens kaalkopjes in het keurig gemaaide voortuintje...

Dat wil meestal wel helpen.Misschien wat beter opletten met steriel werken.
P. Azurescens in de tuin zetten?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Nou, dan heb je je je info nooit echt goed gekregen denk ik. XTC is idd een opwekkend middel, maar dat je geen vermoeidheid of dorst meer zou voelen is onzin. zo opwekkend is het bij normaal gebruik niet. Wss ben je in de war met amphetamine wat meer dergelijke effecten heeft. Daarbij: wat doorgaat voor xtc hoeft dit lang niet altijd te zijn.Piet5 schreef: Marinus, ik zat in EHBO-teams van houseparties en die teams waren niet christelijk.
Xtc zoals ik het ken is bijzonder geschikt om bijv. met vrienden onder het genot van een vruchtensapje lekker thuis op de bank te hangen. Ik denk dat je de ietwat achterhaalde redenatie als volgt gaat: op houseparty's word xtc gebruikt dus als er iemand op een housparty ziek/word komt dat door xtc.
mensen die wel naar het praatje van de smartshopmeneer luisteren weten dat paddo's beter niet kunt nemen op een houseparty.
Oh, en mensen die een kerk op richt met als doel eens lekker te gaan trippen heb ik niet zo veel problemen mee als mensen die een kerk oprichten om daar anderen mee lastig te vallen. Dus waarom niet? Noem het alleen geen kerk, wat dat geeft paddo's een slechte naam.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Er was op discovery een keer een programma over een team onderzoekers in Engeland die vanuit de regering de instructie hadden gekregen onderzoek te doen naar MDMA, xtc dus, vs alcohol. In de regering was men in de veronderstelling een schrikbeeld neer te kunnen zetten, achteraf moesten de onderzoekers concluderen dat mdma bij normaal gebruik minder schadelijk is dan doorzakken met alcohol. Uiteindelijk is er met de resultaten niets gedaan.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Dan zullen die vele pers- en tv-berichten over dolgedraaide toeristen na paddogebruik ook wel op los zand zijn gebaseerd en eigenlijk gerelateerd zijn aan één grote anti-paddo-lobby, bedoeld om vrij drugsgebruik in dit land te verbieden.Herman2 schreef:
Een incident van zo'n kaliber vind ik 1 teveel.
Zonde: Onzin, 1) het staat niet vast dat dit meisje paddo's heeft gebruikt, 2) al zou dit wel zo zijn dan staat niet vast dat dit de primaire en/of doorslaggevende factor is geweest. Tegelijk is dit dan ook meteen het enige incident. Alles bij elkaar een zeer slecht argument tegen paddo's.

Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
XTC geeft uitdroging en je voelt geen moeheid en zo wel, dan kom je op de EHBO terecht en wat zich daar afspeelt onttrekt zich aan het oog van de housenden, tenzij een vriend of vriendin iemand binnen brengt. Velen daarvan zijn uitgeput, door de XTC heen.
Dat er doodsoorzaken gesteld worden van een dood frans meisje door de echte doodsoorzaak te ontkennen kan alleen door waanzinnig bevoegden daartoe gebeuren.
Op de 2500 paddobakjes was er in Amsterdam één ambulancerit.
Met 2500 glazen bier krijg je de GGD niet zo aan het werk.
Dat er doodsoorzaken gesteld worden van een dood frans meisje door de echte doodsoorzaak te ontkennen kan alleen door waanzinnig bevoegden daartoe gebeuren.
Op de 2500 paddobakjes was er in Amsterdam één ambulancerit.
Wees wijs op je levensreis.
-
Ik moet me nog voorstellen op dit forum maar verbaas me over de onzin die over het fenomeen paddo's wordt gemeld op dit forum
Er is legio goede wetenschappelijke informatie beschikbaar, Samante heeft daar al wat links over geplaatst.
Psilocybine werkt rechtstreeks op receptoren in ons brein. Met MRI scans is aangetoond dat het deel van onze hersenen wat zorgt voor het filteren van de realiteit, wordt geprikkeld. In feite kun je hieruit concluderen (het is wel wat complexer dan ik het hier schets omwille van de leesbaar-/beknoptheid) dat psilocybine met recht een bewustzijnsveruimend middel is ergo, je neemt meer waar dan normaliter. De term hallucinogeen, hallucinerend is overigens al jaren achterhaald en wordt niet meer gebruikt, behalve dan in media en forum discussies waar mensen geen idee hebben waar ze het over hebben.
Er is geen sprake van een overload, psilocybine lijkt zeer sterk op dimethyltryptamine (dmt). Deze laatste is een lichaamseigenstof, dat wil zeggen dat ieder mens (in feite ieder zoogdier), deze stof periodiek aanmaakt. Gezien de hoeveelheden DMT in het bloed van ieder mens (blijkt uit onderzoek), lijkt het erop dat het dagelijks (waarschijnlijk in de nacht door de pijnappelklier) wordt aangemaakt.
DMT wordt tegenwoordig na gedegen onderzoek gerelateerd aan bijna dood ervaringen. Zowel psilocybine als DMT zijn in staat positieve levensveranderende ervaringen op te wekken. Mystieke ervaringen die aan alle voorwaarden voldoen waar volgens onze geleerden, een mystieke ervaring aan moet voldoen om een mystieke ervaring genoemd te mogen worden. Herhaald wetenschappelijk onderzoek toont aan dat psilocybine bij 'jjuist' gebruik, in staat is zo'n ervaring op te wekken bij 9 van de 10 personen. Dit is ongekend in vergelijking met wat voor leer, drug, meditatie truuc kan worden verwacht (hoewel daar vaak veel wordt geclaimed).
Het verbod op paddo's is overigens een christelijke zet en heeft niets te maken met gezondheidszorg. Duik maar eens in de geschiedenis van de zogenaamde inquisitie, dat zal duidelijk maken dat paddo's reeds vele malen eerder onderwerp zijn geweest van een christelijk religieus extremisme (of extreem religieus moralisme, vul zelf maar in). Een jaar of vijf nadat de inquisitie van kracht werd, kwam er een schrifelijke toevoeging vanuit de kerkleiding: 'degenen die moeten worden vervolgd, zijn zij die verboden planten gebruiken'.
Nederland was ooit het eerste land wat stopte met deze onzin (vervolgen van andersdenkenden vanwege het gebruik van bepaalde planten uit de natuur). Echter tijdens de verovering van Zuid Amerika, werden de Spanjaarden op pad gestuurd met een pamflet waarop vrij vertaald stond: 'Die indianen die paddo's gebruiken, kop er af'.
Frappant detail is dat minister Klink ook heeft besloten de Amanita Muscaria op te nemen in het verbod. Dat betekent dat de 'rood met witte stippen' paddestoel ook wordt verboden. Deze paddestoel heeft niets te maken met paddo's, heeft een volstrekt andere biologische samenstelling (in de zin van psychoactieve alkaloiden), maar stond aan het begin van de inquisitie ook op de lijst.
Laat ik het hier even bij houden.
Liefde & vrede
Teonanacatl
'want het is tenslotte ook een morele beslissing'
Edit:
Er is legio goede wetenschappelijke informatie beschikbaar, Samante heeft daar al wat links over geplaatst.
Ik pik er maar 1 onzin dingetje uit. Iedereen met google en een internet verbinding kan onderzoeksresultaten mbt psilocybine (= de werkzame stof in paddo's) opzoeken en zelf zien wat voor soort middel het is. Wij als westerse alcoholics, hebben de neiging om alles met de werking van alcohol te vergelijken. Alcohol werkt, even kort door de bocht, doordat er een zuurstof te kort in je hersenen ontstaat.Volgens mij is het meer een drug die alle filters van je brein uitschakeld waardoor je een soort overload krijgt.
Psilocybine werkt rechtstreeks op receptoren in ons brein. Met MRI scans is aangetoond dat het deel van onze hersenen wat zorgt voor het filteren van de realiteit, wordt geprikkeld. In feite kun je hieruit concluderen (het is wel wat complexer dan ik het hier schets omwille van de leesbaar-/beknoptheid) dat psilocybine met recht een bewustzijnsveruimend middel is ergo, je neemt meer waar dan normaliter. De term hallucinogeen, hallucinerend is overigens al jaren achterhaald en wordt niet meer gebruikt, behalve dan in media en forum discussies waar mensen geen idee hebben waar ze het over hebben.
Er is geen sprake van een overload, psilocybine lijkt zeer sterk op dimethyltryptamine (dmt). Deze laatste is een lichaamseigenstof, dat wil zeggen dat ieder mens (in feite ieder zoogdier), deze stof periodiek aanmaakt. Gezien de hoeveelheden DMT in het bloed van ieder mens (blijkt uit onderzoek), lijkt het erop dat het dagelijks (waarschijnlijk in de nacht door de pijnappelklier) wordt aangemaakt.
DMT wordt tegenwoordig na gedegen onderzoek gerelateerd aan bijna dood ervaringen. Zowel psilocybine als DMT zijn in staat positieve levensveranderende ervaringen op te wekken. Mystieke ervaringen die aan alle voorwaarden voldoen waar volgens onze geleerden, een mystieke ervaring aan moet voldoen om een mystieke ervaring genoemd te mogen worden. Herhaald wetenschappelijk onderzoek toont aan dat psilocybine bij 'jjuist' gebruik, in staat is zo'n ervaring op te wekken bij 9 van de 10 personen. Dit is ongekend in vergelijking met wat voor leer, drug, meditatie truuc kan worden verwacht (hoewel daar vaak veel wordt geclaimed).
Het verbod op paddo's is overigens een christelijke zet en heeft niets te maken met gezondheidszorg. Duik maar eens in de geschiedenis van de zogenaamde inquisitie, dat zal duidelijk maken dat paddo's reeds vele malen eerder onderwerp zijn geweest van een christelijk religieus extremisme (of extreem religieus moralisme, vul zelf maar in). Een jaar of vijf nadat de inquisitie van kracht werd, kwam er een schrifelijke toevoeging vanuit de kerkleiding: 'degenen die moeten worden vervolgd, zijn zij die verboden planten gebruiken'.
Nederland was ooit het eerste land wat stopte met deze onzin (vervolgen van andersdenkenden vanwege het gebruik van bepaalde planten uit de natuur). Echter tijdens de verovering van Zuid Amerika, werden de Spanjaarden op pad gestuurd met een pamflet waarop vrij vertaald stond: 'Die indianen die paddo's gebruiken, kop er af'.
Frappant detail is dat minister Klink ook heeft besloten de Amanita Muscaria op te nemen in het verbod. Dat betekent dat de 'rood met witte stippen' paddestoel ook wordt verboden. Deze paddestoel heeft niets te maken met paddo's, heeft een volstrekt andere biologische samenstelling (in de zin van psychoactieve alkaloiden), maar stond aan het begin van de inquisitie ook op de lijst.
Laat ik het hier even bij houden.
Liefde & vrede
Teonanacatl
95% van de incidenten gaat over toeristen en onverantwoord gebruik (alcohol er bij, geen goede set/setting, geen 'sitter' etc..). Cohen had een prima plan om deze problematiek tegen te gaan. De Christen fundamentalisten in de regering, hebben ook dit plan, samen met het duidelijke onderzoeksrapport van de Cam, notabene gemaakt in opdracht van onze minister, aan de kant geveegd met het letterlijke commentaar:Dan zullen die vele pers- en tv-berichten over dolgedraaide toeristen na paddogebruik ook wel op los zand zijn gebaseerd en eigenlijk gerelateerd zijn aan één grote anti-paddo-lobby, bedoeld om vrij drugsgebruik in dit land te verbieden
'want het is tenslotte ook een morele beslissing'
Edit:
Afgelopen weekend was er nog sprake van zinloos geweld met dodelijke afloop. Hierbij waren geen paddo's betrokken. Zinloos geweld gaat nagenoeg altijd samen met alcoholmisbruik. Bij alcohol kun je spreken van een echte problematiek alleen daar zul je de heren Hypo en Criet uit het CDA/CU niet over horen. Sterker nog, Balkenende heeft zich al meermaals positief uitgelaten over 'kopstootjes' en 'biertjes', feitelijk de drugs die de meeste problemen en overlast veroorzaken in onze maatschappij vooral onder hen die de drug niet gebruiken.Op de 2500 paddobakjes was er in Amsterdam één ambulancerit.
Om bij ambulanceritten t.g.v. paddogebruik huiselijk geweld te voorschijn te halen slaat nergens op.
Wat betreft de endorfinenvoorlichting in relatie tot spirituele ervaringen zijn er geen wetenschappelijke feiten betreffende het 'relielobje' in de hersenen en hersenfysiologie kun je niet los koppelen van hersenanatomie.
Wat betreft de endorfinenvoorlichting in relatie tot spirituele ervaringen zijn er geen wetenschappelijke feiten betreffende het 'relielobje' in de hersenen en hersenfysiologie kun je niet los koppelen van hersenanatomie.
Wees wijs op je levensreis.
-
Het eerste punt mag je toelichten want zoals het er nu staat, is het een ongefundeerde mening zonder onderbouwing. De paddo incidenten staan niet in verhouding tot incidenten mbt legale drugs qua overlast en al helemaal niet wanneer je het hebt over de kosten van de gezondheidszorg die legale drugs zoals alcohol en tabak met zich meebrengen.Om bij ambulanceritten t.g.v. paddogebruik huiselijk geweld te voorschijn te halen slaat nergens op.
Je tweede punt gaat over endorfinen, ik moedig je aan om je eens meer te verdiepen in de materie want met endorfinen heeft het fenomeen psilocybine niets te maken.
Er zijn wel degelijk wetenschappelijke feiten mbt proefpersonen, inclusie controle groepen mbt mystieke ervaringen getriggered door psilocybine (en DMT). Dat ontkennen getuigt meer van eigenwijsheid dan van inzicht/verstand van zaken.
Dank je, dit wist ik nog niet.Teonanacatl schreef: Frappant detail is dat minister Klink ook heeft besloten de Amanita Muscaria op te nemen in het verbod. Dat betekent dat de 'rood met witte stippen' paddestoel ook wordt verboden. Deze paddestoel heeft niets te maken met paddo's, heeft een volstrekt andere biologische samenstelling (in de zin van psychoactieve alkaloiden), maar stond aan het begin van de inquisitie ook op de lijst.
Dat kan leuk worden als mensen deze gaan plukken, als ze rood met witten stippen zijn is het duidelijk, maar met een knolamaniet ertussen gaat het goed mis.
En Datura mag nog wel?

Voor het gemak blijf ik de term gebruiken.Teonanacatl schreef:De term hallucinogeen, hallucinerend is overigens al jaren achterhaald en wordt niet meer gebruikt, behalve dan in media en forum discussies waar mensen geen idee hebben waar ze het over hebben.
Zelf beschouw ik psi/LSD enz inderdaad niet als echte hallucinogenen, dat zijn het gezien de werking immers niet.
Groene knolamaniet :Fenomeen schreef: Dat kan leuk worden als mensen deze gaan plukken, als ze rood met witten stippen zijn is het duidelijk, maar met een knolamaniet ertussen gaat het goed mis.

Redelijk goed te herkennen, niet zozeer aan de wit-groene kleur, maar door dat kraagje aan de onderkant, waar de paddestoel uit groeit.
Aanraken en proeven is volgens mij niet gevaarlijk, doorslikken wel.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.