Geen aangifte bij verkrachting.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

AJH.van.Buuren
Forum fan

Bericht door AJH.van.Buuren »

a.r. schreef: Werkelijk een ongehoorde opmerking, de zoveelste van AJH.van.Buuren...
U bent het niet met mij eens? Dat mag! Maar geeft u dan ook even aan waarom?

AJH
AJH.van.Buuren
Forum fan

botjes schreef: Het spreken over 'soorten' is trouwens achterhaald rasdenken. De multiculturele samenleving is een feit en het streven naar goede integratie van autochtonen en allochtonen is een vereiste voor een stabiele samenleving. Dit met het garantstellen van een religie-neutrale wetgeving en overheid.
"Soort" heeft mi niets met "Rassen" te maken en acht ik nieuwspraak.

De multiculturele maatschappij is wellicht voor u een feit, voor veel anderen niet.
De autochtoon is in Europa en ook Nederland nog steeds in de meerderheid en juist dat garandeert een stabiele samenleving! Het feit dat u schrijft "een goed integratie van autochtonen en..." geeft aan dat u vind dat de autochtone bevolking zich klaarblijkelijk moet aanpassen, integreren noemt u dat, aan de allochtonen en dat acht ik een verraad aan het (mijn) onafhankelijk volksbestaan.

AJH van Buuren
Laatst gewijzigd door AJH.van.Buuren op 11 jun 2008 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
AJH.van.Buuren
Forum fan

Sararje schreef: monkeysphere.
U zult mij de term moeten verklaren mijn waarde, ik ken deze niet

AJH van Buuren
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

AJH.van.Buuren schreef:
Sararje schreef: monkeysphere.
U zult mij de term moeten verklaren mijn waarde, ik ken deze niet

AJH van Buuren
Monkeysphere

The Monkeysphere is the group of people who each of us, using our monkeyish brains, are able to conceptualize as people. If the monkey scientists are monkey right, it's physically impossible for this to be a number much larger than 150.

Most of us do not have room in our Monkeysphere for our friendly neighborhood sanitation worker. So, we don't think of him as a person. We think of him as The Thing That Makes The Trash Go Away.

And even if you happen to know and like your particular garbage man, at one point or another we all have limits to our sphere of monkey concern. It's the way our brains are built. We each have a certain circle of people who we think of as people, usually our own friends and family and neighbors, and then maybe some classmates or coworkers or church or suicide cult.

Those who exist outside that core group of a few dozen people are not people to us. They're sort of one-dimensional bit characters.

Remember the first time, as a kid, you met one of your school teachers outside the classroom? Maybe you saw old Miss Puckerson at Taco Bell eating refried beans through a straw, or saw your principal walking out of a dildo shop. Do you remember that surreal feeling you had when you saw these people actually had lives outside the classroom?

I mean, they're not people. They're teachers.

http://www.cracked.com/article_14990_wh ... phere.html
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
AJH.van.Buuren
Forum fan

botjes schreef: Mij lijkt juist het omgekeerde het geval, en in algemene zin: Hoe slechter/onverdraagzamer onze medemens zich gedraagt, des te meer problemen hebben wij ermee.
Dat waag ik te betwisten mijn waarde. Staat u mij toe als eerste voorbeeld de groep Chinezen in Nederland/Europa aan te halen. Er is in de media in het verleden vaak melding gemaakt van de Chinese maffia die Chinese restaurants zou afpersen. De ‘man in de straat’, U en ik, hebben van hen niets te vrezen. Wij zijn ons niet bewust van de onderlinge uitbuiting of de slavernij van Chinese werk krachten. Ook de groep Joegoslavische vrouwen handelaars die hun handelswaar in de republieken ronselt leveren doorgaans weinig problemen op. Ik zie dus in het geheel niet in waarom wij ons zouden moeten gaan bemoeien met zaken die ons niets aangaan.

Terug naar het onderwerp: als de dame in kwestie aangifte van verkrachting doet bij de politie ontstaat een andere situatie. Doet zij dit niet dan stemt zij kennelijk in met de situatie en krijgt zij dus wat zij verdient.

AJH van Buuren
a.r.

Bericht door a.r. »

AJH.van.Buuren schreef:
a.r. schreef: Werkelijk een ongehoorde opmerking, de zoveelste van AJH.van.Buuren...
U bent het niet met mij eens? Dat mag! Maar geeft u dan ook even aan waarom?

AJH
Ach gossie AJH.van.Buuren, u bent een beetje dom plotseling? Soms laat mijn humor mij zelfs in de steek en zeker in het geval ik de naam AJH.van.Buuren lees, gebeurt dat vrijwel altijd. Soit....zou het soms komen door de ongenuanceerde en extremistische opmerkingen die hij telkens weer maakt?
Terug naar het onderwerp:
Terug naar het onderwerp: als de dame in kwestie aangifte van verkrachting doet bij de politie ontstaat een andere situatie. Doet zij dit niet dan stemt zij kennelijk in met de situatie en krijgt zij dus wat zij verdient.
Zoals ik hierboven al opmerkte: ongenuanceerd en extremistisch! :!:
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

AJH.van.Buuren schreef:"Soort" heeft mi niets met "Rassen" te maken en acht ik nieuwspraak.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.
AJH.van.Buuren schreef:De multiculturele maatschappij is wellicht voor u een feit, voor veel anderen niet.
Met 'multiculturele maatschappij' bedoel ik hier een maatschappij met mensen met verschillende culturele achtergronden. Je kunt natuurlijk in de veronderstelling zijn dat de volledige Nederlandse samenleving bestaat uit louter blanke oerhollandse kaaskoppen, maar dan ben je wel wat maatschappijvreemd.
AJH.van.Buuren schreef:De autochtoon is in Europa en ook Nederland nog steeds in de meerderheid en juist dat garandeert een stabiele samenleving!
Dit is geen garantie. Er zijn ook landen met een homogene bevolkingssamenstelling en enorme problemen, bijvoorbeeld door grote verschillen tussen arm en rijk of godsdiensttwisten. Een samenleving moet voldoende cohesie hebben. Het is een gegeven dat we een aantal grote minderheidsgroeperingen in Nederland hebben met diverse culturele achtergronden die een substantieel deel van onze bevolking uitmaken.
AJH.van.Buuren schreef:Het feit dat u schrijft "een goed integratie van autochtonen en..." geeft aan dat u vind dat de autochtone bevolking zich klaarblijkelijk moet aanpassen, integreren noemt u dat, aan de allochtonen en dat acht ik een verraad aan het (mijn) onafhankelijk volksbestaan.
Hiermee bedoel ik dat ook een deel van de autochtone bevolking niet voldoet aan het ideaalbeeld van normen en waarden waar we zo prat op zijn en waarvan we doorgaans eisen dat nieuwkomers zich aanpassen.
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

af87 schreef:..
Piet5 schreef:
Wat betreft het voorkomen van contact met iemand in een aparte kamer is voor mij de vraag of daar wel of geen bed stond en of er alarmmogelijkheden waren of ontbraken.
Oh, nu snap ik het, er stond een bed. Hoe kon ze dan zo dom zijn om dan te denken dat er niets stond te gebeuren. Namelijk een verkrachting. Snap je zelf wel de tekortkomingen in deze benadering. Er stond een bed dus "ze" had beter moeten weten dan die kamer in te gaan. Wederom gaat men vooral maar heel snel voorbij aan de verantwoordelijkheid van de man. Hoe kan iemand het zich in het hoofd halen dat er enige rechtvaardiging is in welke vorm van verkrachting dan ook.

Dus volgens dat pricipe is de dader onschuldig want de vrouw is zelf fout. Ze had daar gewoon niet mogen zijn. En volgens islamlogica is dan de man het slachtoffer. En de vrouw het erbarmelijke schepsel dat zo dom was om daar te zijn is ineens de dader.

En welk alarm hebben we het dan nog over. Zit er dan ineens overal een alarmknop. Gaarne hier drukken wanneer in nood. De reactie van de iman kan ik alleen maar zien als een poging om dit betreurenswaardige gedrag van die neef goed te praten. Met de neef heb ik dan alleen maar medelijden, deze is tenslotte enkel een produkt van een dieper probleem. Als zelfs vrouwen dit gedrag binnen hun eigen gemeenschap goed praten, is het mijn inziens des te meer een signaal dat er wel degelijk een probleem is. Dit kan zijn in cultuur gebonden opvoeding of een, alleen maar te verwerpen verwevenheid van religie en cultuur. Extra factor is denk ik de gesloten aard van dit soort gemeenschappen binnen andere culturen. In Nederland zou het gewoon duidelijk moeten zijn. Voor dit soort praktijken is geen plaats, onder geen enkel excuus wat men zou kunnen aandragen.

Grtn..
Je insinuaties zonder de karakters van de betrokkenen te weten slaan nergens op.
Schreeuwen is een eerste alarmsignaal, een steen door een ruit, ee meubel omver gooien e.d. zijn bij elke primitieveling als alarmsystemen bekend. Je gooit ook de door mij genoemde soera's over boord door te stellen dat ik de vrouw fout zou vinden. Wat je hier schrijft slaat nergens op en dat je mij quote en dan zaken uit zijn verband rukt en vind ik jammer.
Wees wijs op je levensreis.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

AJH.van.Buuren schreef:Wij zijn ons niet bewust van de onderlinge uitbuiting of de slavernij van Chinese werk krachten. Ook de groep Joegoslavische vrouwen handelaars die hun handelswaar in de republieken ronselt leveren doorgaans weinig problemen op. Ik zie dus in het geheel niet in waarom wij ons zouden moeten gaan bemoeien met zaken die ons niets aangaan.
Maar ondertussen hebben wij wel grote problemen. Als de onderwereld namelijk midden op straat gaat liquideren (zoals in de afgelopen jaren nogal eens is gebeurd), hebben de omstanders daar last van en wordt de straat onveilig. Bovendien hebben wij, autochtone Nederlands, collectief slavernij en vrouwenhandel veroordeelt, en wanneer dit binnen Nederland gebeurd is dat inderdaad een groot probleem. Je houding toont een onverschilligheid en een gedrag tot afsluiting jegens alles dat je vreemd is of waar je niets mee te maken wilt hebben. Onverdraagzaamheid en onverschilligheid is een recept voor problemen in een multiculturele samenleving. Vandaar de stelling: hoe slechter/onverdraagzamer onze medemens zich gedraagt, des te meer problemen hebben wij ermee.
AJH.van.Buuren schreef:...dan stemt zij kennelijk in met de situatie en krijgt zij dus wat zij verdient.
Opmerkelijk dat je op eenzelfde manier argumenteert als in een aantal moslimculturen gedaan wordt: het meisje is debet aan haar eigen verkrachting.
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
@Piet5,
Je insinuaties zonder de karakters van de betrokkenen te weten slaan nergens op.
Welke insinuaties zijn dat dan, volgens mij ging ik in mijn bericht alleen maar even iets dieper in op de opmerking over het bed. En inderdaad ik ken de karakters van de betrokkenen niet. Echter op basis van een aantal gegevens in de start posting met de link naar het artikel staan redelijk wat hints over minstens de beweegredenen van de iman in kwestie. Het Turkse meisje ken ik uiteraard ook niet, maar wederom is het goed mogelijk om een redelijke inschatting te maken van wat er eventueel haar motief is om het op deze manier te doen. Daarmee bedoel ik dus het schrijven van een vraag aan die iman. Welke vraag dat weet ik niet want in het artikel staat hij niet vermeld. Het enige gegeven (feit) is dat ze verkracht was door haar neef. Voor de rest moeten we dan eens kijken wat deze iman haar terug schreef,
"Budak begon zijn antwoord met de opmerking dat een vrouw niet alleen in een kamer mag verblijven met een man omdat dit risico’s geeft. Hij gaf haar drie opties: óf aangifte doen, óf iemand buiten de familie inlichten, óf haar neef vergeven en zwijgen."
Al schreef hij dat een vrouw niet alleen in een kamer mag zijn met een man (en het kan nog leuker) omdat dit risico’s geeft. Maar helemaal duidelijk waar de verkrachting precies gebeurde is het mij dan nog steeds niet. Vandaar dat de reactie over dat bed absurd overkwam. In elk geval op mij dan. Voor de rest probeerde ik met misschien dan toch teveel woorden, de achterliggende islamlogica duidelijk te maken.

Even terug dus naar Budak, is het dan zo raar dat het eerste wat Budak doet is haar een verwijt maken. Ze had tenslotte nooit alleen met een man mogen zijn. Pure indoctrinatie, fijntjes gebruikt hij nog even zijn islamlogica om haar eigenlijk al te veroordelen. En de toevoeging dat het anders "risico’s geeft" zegt ook genoeg. Welke risico’s zijn er dan aan verbonden? Is het dat de man zich anders niet meer kan inhouden? Of dat de vrouw zich anders wellicht op de man kan storten, gedreven door haar wellustige aard. Of in kort schrift, het moet toch niet gekker worden.

Maar dan zijn drie opties, waarom "óf aangifte doen, óf iemand buiten de familie inlichten, óf haar neef vergeven en zwijgen." Dit zijn dus geen echte opties. Aangifte doen is denk ik het beste maar dan moeten er wel voldoende waarborgen aanwezig zijn die haar veiligheid kunnen garanderen. Dit omdat de kans om als nog te worden verstoten plus de mogelijke eerwraak. Wellicht een gevaar kunnen opleveren indien er geen steun of draagvlak is binnen de eigen culturele en religieuze gemeenschap. Men moet gewoon accepteren dat er in NL een hogere rechtsorde is. En dat al die andere regels altijd ondergeschikt zijn aan de wet.

En optie twee geeft niet echt blijk van enig realiteits besef van de kant van deze iman. Aan wie zou ze zo een verhaal moeten vertellen er is tenslotte nog steeds kans dat de persoon het door kan vertellen aan een lid van haar familie, of aan een derde die dan ook weer een extra risico factor is. Trouwens ik neem aan dat Budak ook geen familie is dus waarom het probleem weer doorschuiven naar een ander en het slachtoffer natuurlijk.

En dan nummer drie, als ze dat doet maakt ze het probleem alleen maar groter en ook is de kans aanwezig op herhaling. De twee delen nu immers een geheim en het is dan nog maar een kleine stap naar chantage. Het verlenen van sexuele diensten onder dreiging dat hij het anders toch zal verklappen aan haar familie. Lijkt me dus niet echt een oplossing voor haar probleem.
Schreeuwen is een eerste alarmsignaal, een steen door een ruit, ee meubel omver gooien e.d. zijn bij elke primitieveling als alarmsystemen bekend.
Met dit antwoord ga je er dan wel heel makkelijk aan voorbij dat we het hier wel hebben over een Turks meisje dat een andere geestelijke instelling zal hebben dan een doorsnee Nederlands meisje. Stel je maar even voor dat zij geleerd heeft om onderdanig te zijn, ze is tenslotte niet zoveel waard als een man. Ze is minderwaardig en ondergeschikt, zowel volgens dat leuke boekje de koran als op sommige culturele vlakken (afhankelijk van haar achtergrond). Schreeuwn kan dan wel eens helemaal geen optie zijn, De ondekking alleen al door een mogelijk ander familielid is dan al een probleem. Het risico op uitsluiting of zelfs een gedwongen huwelijk met de dader kan dit soort natuurlijke reakties blokkeren als de mentale druk uit de omgeving maar groot genoeg is.
Je gooit ook de door mij genoemde soera's over boord door te stellen dat ik de vrouw fout zou vinden.
Het probleem is dat het soera's zijn, we weten beiden dat net als met bijbelteksten een uitleg niet zo eenvoudig is. Ieder kan er een willekeurige uitleg aangeven die dan wel weer strikt persoonlijk is natuurlijk. En dan heb ik het nog maar niet over tegenstrijdigheden met andere soera's of teksten. Vandaar dat ik soera's dus meestal maar negeer.

En ik moet inderdaad toegeven dat ik enigzins de indruk had dat het inderdaad zo was dat je er vanuit ging dat de vrouw fout was. Maar naar herlezen van alles moet ik zeggen dat die indruk er nu niet meer is.
Wat je hier schrijft slaat nergens op en dat je mij quote en dan zaken uit zijn verband rukt en vind ik jammer.
Indien dit je gedachten hierover zijn, dan moet ik zeggen dat ik geenzins het idee heb dat ik dat gedaan heb. En het was ook zeker niet de bedoeling, misschien dat de rest van mijn antwoord dit duidelijk kan maken.

vr dgrtn.
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
AJH.van.Buuren
Forum fan

@doctowho

Dank voor uw toelichting, ik verkeerde in de veronderstelling met een nieuw 'turbo woord' van doen te hebben..... Ik ken het boek van Durban niet. Helaas is lezen van hele boeken een onderneming waar ik wel een behoorlijke tijd mee bezig ben. Internet is een snellere maar soms niet altijd betrouwbare bron. In ieder geval dank, ik zal proberen over dit onderwerp meer te weten te komen - het lijkt me echt heel leerzaam!

a.r schreef: (Terug naar het onderwerp: als de dame in kwestie aangifte van verkrachting doet bij de politie ontstaat een andere situatie. Doet zij dit niet dan stemt zij kennelijk in met de situatie en krijgt zij dus wat zij verdient)

Zoals ik hierboven al opmerkte: ongenuanceerd en extremistisch!
Dat ‘extremistisch’ moet u even toelichten waarde a.r want die vat ik niet.

a.r schreef: Werkelijk een ongehoorde opmerking, de zoveelste van AJH.van.Buuren...
En ook van deze word ik niet veel wijzer.

Heeft u ook een mening over genoemde imam waarde a.r? Deze kan ik namelijk niet vinden…wellicht vindt u ook dat deze man niet had mogen zeggen wat hij heeft gezegd en vindt u het ook crimineel?

Ik niet…… Nederland is een vrij land waar je vrijelijk om advies mag vragen en je mening mag geven. Mij verbaasde het geenszins wat de imam adviseerde, immers hij kon als imam domweg niet anders. Het staat namelijk in de koran en die is absoluut. Dus wat verwacht u nu eigenlijk? Afvalligheid?

Dit is nu precies de reden dat ik tegen de aanwezigheid van de FYA in Europa, te beginnen in Nederland ben. Niet omdat de man slecht is,…nee de opvattingen aan hem opgedrongen door zijn ‘geloof’ horen wat mij betreft hier domweg niet thuis. Als de imam dit advies in Aghanistan, Irak of Iran had gegeven was het voor mij een heel anderse situatie geweest - wat ze daar doen moeten ze immers zelf weten.
botjes schreef: Met 'multiculturele maatschappij' bedoel ik hier een maatschappij met mensen met verschillende culturele achtergronden. Je kunt natuurlijk in de veronderstelling zijn dat de volledige Nederlandse samenleving bestaat uit louter blanke oerhollandse kaaskoppen, maar dan ben je wel wat maatschappijvreemd.
We zouden natuurlijk kunnen gaan discusieren over wat 'we' onder het begrip autochtoon verstaan, echter ik ben met u eens dat we hieronder niet alleen 'blanke oerhollandse kaaskoppen' mogen verstaan ,waarde botjes. De tegenwoordige 'nieuwkomers', en dan bedoel ik 'nieuwkomers' na de val van de muur, zijn grotendeels afkomstig uit niet-Europeesche landen. Voor de val van de muur waren velen afkomstig uit de Oost Europeesche landen. Zij hanteren in het algemeen een met ons vergelijkbare set waarden. Van alle die ik ken, en dan heb ik het over Polen, Russen, Hongaren, Bulgaren, Litouwers en enkele Tjechen, spreken de kinderen vloeiend Nederlands. De moedertaal van de ouders beschuwen zij als tweede taal, het land van hun ouders als een leuk vakantie land. Natuurlijk leven er bij een groot aantal van hen andere denkbeelden omtrent onderwerpen als abortus, het huwelijk, euthanisie etc Maar ondanks deze verschillen en ofschoon mijn Hongaarse vrinden een duidelijk 'zuid europees' getinte huidskleur hebben bemerk je dat al deze ouders hun uiterste best hebben gedaan zichzelf en hun kinderen te 'integreren'. Deze 'nieuwkomers' placht ik als extensie van de autochtoonse bevolking te zien. Een beetje als de categorie 'aangetrouwd'.
botjes schreef: Dit is geen garantie. Er zijn ook landen met een homogene bevolkingssamenstelling en enorme problemen, bijvoorbeeld door grote verschillen tussen arm en rijk of godsdiensttwisten
Mogelijk maar het is een feit dat in Nederland en in Europa zoals ik schreef sprake is van een stabiel politiek klimaat.
botjes schreef: Hiermee bedoel ik dat ook een deel van de autochtone bevolking niet voldoet aan het ideaalbeeld van normen en waarden waar we zo prat op zijn en waarvan we doorgaans eisen dat nieuwkomers zich aanpassen.
Mee eens, zoals ik al aangaf zijn er tussen wat ik als 'autochtoon' placht te omschrijven veel verschillen qua opvattingen. Opvallend is wel dat als het gaat over onderwerpen als criminaliteit, 'mijn en dijn', geweten en 'vrijheid - blijheid' de 'buitenlanders' in mijn omgeving vaak vergelijkbaar denken. En dat kan niet gezegd worden van veel bijvoorbeeld afrikanen. Daar komt nog eens bij dat veel van deze 'nieuwkomers' van islamitische afkomst zijn en dit lijkt de facto garantie voor 'problemen' in te houden. Logisch dat we het dan wel gaan hebben over aanpassen (of opkrassen!)
botjes schreef: Maar ondertussen hebben wij wel grote problemen. Als de onderwereld namelijk midden op straat gaat liquideren (zoals in de afgelopen jaren nogal eens is gebeurd), hebben de omstanders daar last van en wordt de straat onveilig.
Maar dit is niet de situatie, mijn waarde...Klaarblijkelijk hadden de Chinezen en Yoegoslaven in mijn voorbeeld er helemaal geen baat bij om op straat iedereen overhoop te schieten. Logisch want dan wordt hun lucratieve handel waardeloos. En wat betreft de 'recente' liquidaties, deze betroffen voornamelijk afrekeningen en daar kunnen we alleen maar mee instemmen dunkt mij! Natuurlijk is het jammer als een onschuldige voorbijganger hierbij betrokken raakt maar dit is geen reden om uit alle macht proberen te voorkomen dat deze afrekeningen plaatsvinden. Want wat moeten we in godsnaam met talloze ware criminelen die een levenslange gevangenisstraf moeten uitzitten?
botjes schreef: Opmerkelijk dat je op eenzelfde manier argumenteert als in een aantal moslimculturen gedaan wordt: het meisje is debet aan haar eigen verkrachting.
U heeft mij dan wederom opnieuw verkeerd begrepen, mijn waarde Ik stel niet dat zij de verkrachting aan zichzelf te danken heeft maar wel de gevolgen hiervan als zij zich laat beïnvloeden door de imam. Zij heeft haar eigen lot in handen en als zij aangifte doet wordt zoals ik schreef de situatie anders. Doet zij dit niet dan laat zij zich gijzelen door haar eigen ‘geloof’ en is zij in mijn ogen geen medelijden waard. Zij krijgt dan wat zij verdient.

Let wel ieder mens, ieder volk krijgt uiteindelijk dat waar om wordt gevraagd is mijn overtuiging. Doe je zelf niets om je situatie te verbeteren dan zal er ook niets veranderen. Zij degradeert zichzelf dan tot een in burka gehesen broedstoof.

AJH van Buuren
Laatst gewijzigd door AJH.van.Buuren op 11 jun 2008 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
AJH.van.Buuren
Forum fan

botjes schreef: Bovendien hebben wij, autochtone Nederlands, collectief slavernij en vrouwenhandel veroordeelt, en wanneer dit binnen Nederland gebeurd is dat inderdaad een groot probleem.
Maar .... het vindt plaats in Nederland mijn waarde. Al talloze jaren...en het heeft tot geen enkel probleem geleid! Decennia lang zijn de Amsterdamse wallen, om maar een hoerenbuurt te noemen, bevolkt geweest door gedwongen vrouwen. Heeft u iets gemerkt van problemen? Decennia lang worden mensen uitgebuit in naaiateliers...iets gemerkt van problemen? Weet u waarom niet? Aan het 'probleem' werd geen aandacht besteedt. Slachtoffers waren meestal toch niet bereid aangifte te doen...en tja dan houdt het wel op.
botjes schreef: Je houding toont een onverschilligheid en een gedrag tot afsluiting jegens alles dat je vreemd is of waar je niets mee te maken wilt hebben. Onverdraagzaamheid en onverschilligheid is een recept voor problemen in een multiculturele samenleving. Vandaar de stelling: hoe slechter/onverdraagzamer onze medemens zich gedraagt, des te meer problemen hebben wij ermee.
Ik kan deze opmerking niet goed plaatsen. Waarom zou onverschilligheid een recept zijn voor problemen? Om even terug te gaan waar ik mijn antwoord, een bericht terug, mee begon...de uitleg van DocterWho..Monkeysphere.

Velen van ons negeren de problemen bijvoorbeeld van mensen in derde wereld landen, waarde botjes. We eten er niet minder om, we consumeren er niets minder om,...niets nul komma nul. Vallen zij buiten 'onze' monkeysphere? En wat bemerken we ervan? niets.... Wat nu als bepaalde bevolkingsgroepen buiten mijn monkesphere vallen? Waarom zou ik daar iets van moeten merken?..en doe ik dat? nee..niets ..nul komma nul. U voelt zich op een vreemde manier verplicht lijkt het wel om mededogen te demonstreren aan hen waarvan u vindt dat zij het minder hebben. Ik vraag me af, doet u dit omdat u zichzelf dan beter voelt? En belangrijker..voelt u zich beter door mij onverdraagzaamheid en onverschilligheid te verwijten?

AJH van Buuren
Laatst gewijzigd door AJH.van.Buuren op 11 jun 2008 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
a.r.

Bericht door a.r. »

@ AJH.van.Buuren,

Er bestaan hele enge extreme moslims, er bestaan hele enge extreme christenen, er bestaan hele enge extreme dierenactivisten, er bestaan hele enge extremisten in vele bevolkingsgroepen! En de naam AJH.van.Buuren roept bij mij een enorme weerzin op, omdat als die naam opduikt er telkens een ongenuanceerd en extreem gedachtegoed verkondigd wordt!
In dit geval over meisjes of vrouwen die geen aangifte (durven/willen) doen en daarom betiteld worden als broedstoof voor FYA.....die meisjes/vrouwen moet geleerd worden dat mensonterend gedrag, wat verkrachting imo is, NIET gewoon is, dat NIET het meisje of de vrouw het uitlokt, maar dat de bedrijver van dit mensonterend gedrag aangeklaagd en bestraft moet worden. Het is diep treurig dat AJH.van.Buuren zo minachtend denkt over meisjes en vrouwen, die nooit hebben kunnen/mogen leren om voor zichzelf op te komen. Misschien kan AJH.van.Buuren één dag in de week of in de maand uittrekken om die meisjes of vrouwen te gaan onderwijzen, wat ze wél zouden moeten doen in zijn ogen en ze dan ook de bescherming bieden tegen mannen die deze meisjes en vrouwen beschuldigen, het zelf uitgelokt te hebben. Of wacht....beter nog AJH.van.Buuren gaat de mannen die meisjes en vrouwen, deze kul wijs maken, leren dat het echt niet klopt, wat deze meisjes geleerd wordt! AJH.van.Buuren gaat die mannen opvoeden tot echte fatsoenlijke mannen, die respect hebben voor vrouwen......dat moet een kleinigheidje zijn voor AJH.van.Buuren. Zijn diepzinnige en doordachte mening zal ongetwijfeld diepe indruk op die mannen maken en alom ingang vinden, mede doordat hij zulke beleefde woorden gebruikt! :roll: 8)
AJH.van.Buuren
Forum fan

Maar mijn waarde, wat is nu eigenlijk uw mening over het advies van deze imam?

AJH van Buuren
a.r.

Bericht door a.r. »

Er bestaan hele enge extreme moslims, er bestaan hele enge extreme christenen, er bestaan hele enge extreme dierenactivisten, er bestaan hele enge extremisten in vele bevolkingsgroepen
:roll:

:pukeleft: :pukeright:
Plaats reactie