distiple schreef:Cathy schreef:Wat heb ik,als gelovige, te verliezen.......heb ik een paar dagen over lopen mijmeren.
Het meest belangrijke voor mij is de wetenschap dat er Iemand is die onvoorwaardelijk van mij houdt en het uitzicht en de hoop op volmaaktheid.
Deze twee dingen zou ik niet graag kwijtraken.
Dat is geen wetenschap, in het gunstigste geval een meevaller.
In de strikte zin van het woord heb je gelijk; het is voor
mij wetenschap.
Het is het creeren van een rustgevend gevoel. Weten is zekerheid gebaseerd op bewijs, wat je omschrijft is een aanname, iets wat je hoopt
.
Wat is er mis met het ontvangen van een rustig gevoel? Wat is er mis met het ervaren van liefde, en van een innerlijke kracht wat je net zo min kunt bewijzen?
In deze mogelijkheden geloof jij niet?
En je hoop daarop vestigen is een echte zonde, want je vestigt je hoop op een gecreeerde god waarvoor geen hard bewijs is. Wat als hij wel bestaat, maar het is niet diegene die jij volgt??
Daar heb ik uiteraard ook genoeg over nagedacht; dat Hij anders is dan ik mij voorstel.
Maar ik denk dat dat geen probleem is. Hij heeft mij gemaakt en weet wat Hij van mij kan verwachten en ik vertrouw erop dat Hij mijn denken zo nodig bijstuurt.
En zolang er geen hard tegenbewijs is.......
appelflap schreef:heb je niet liever dat je familie/vrienden je onvoorwaardelijk steunen, uit de nood helpen en met raad en daad bijstaan?
Ook. Maar mensen laten het wel een afweten is de ervaring.

k'Heb inmiddels geleerd op G.d en op mezelf te vertrouwen.
ik denk dat dit onwezenlijk veel meer betekent dan het idee dat een onvatbaar gedachtegoed van je houdt ( dat zul nl nooit of te nimmer kunnen weten). Dat idee kan trouwen niets doen omdat het een illusie is.
Je voelt het toch als iemand je toegenegen is of van je houdt? Gevoel kun je niet bewijzen, nee, maar daarom bestaat het wel.
Bidden is geen hulp of gezelschap als je gaat verhuizen
Het zal je geen kaartje met beterschap sturen, het zal niet om middernacht afzakken naar het meest vergeten niemandsland om je letterlijk uit de shit te helpen ....
Het is een morele steun in de rug.
volmaaktheid of perfectie is onmenselijk en onmogelijk
Voor nu wel, helaas.