'Paus moet condoom en pil toestaan'
Moderator: Moderators
'Paus moet condoom en pil toestaan'
Organisaties: verbod is totale mislukking
Katholieke organisaties hebben paus Benedictus XVI opgeroepen het verbod op voorbehoedmiddelen op te heffen.
Rampzalig
De oproep is als advertentie verschenen in de krant Corriera della Sera. Volgens de organisaties is het verbod rampzalig voor de armen en machtelozen in de hele wereld. Het was gisteren precies 40 jaar geleden dat paus Paulus VI de rooms-katholieken het gebruik van voorbehoedmiddelen ontzegde.
Bron
Het verbod is een bron van veel conflicten en verdeeldheid binnen de katholieke kerk. De organisaties noemen het verbod 'een totale mislukking'.
Zie: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... verbod.xml
Eindelijk dat er nu organisaties zijn binnen de RK die actie willen ondernemen!
Maar ik moet nog zien hoe lang het gaat duren voordat de paus hierop reageert, laat staan dat er iets gaat veranderen...
Katholieke organisaties hebben paus Benedictus XVI opgeroepen het verbod op voorbehoedmiddelen op te heffen.
Rampzalig
De oproep is als advertentie verschenen in de krant Corriera della Sera. Volgens de organisaties is het verbod rampzalig voor de armen en machtelozen in de hele wereld. Het was gisteren precies 40 jaar geleden dat paus Paulus VI de rooms-katholieken het gebruik van voorbehoedmiddelen ontzegde.
Bron
Het verbod is een bron van veel conflicten en verdeeldheid binnen de katholieke kerk. De organisaties noemen het verbod 'een totale mislukking'.
Zie: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... verbod.xml
Eindelijk dat er nu organisaties zijn binnen de RK die actie willen ondernemen!
Maar ik moet nog zien hoe lang het gaat duren voordat de paus hierop reageert, laat staan dat er iets gaat veranderen...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
-
Easy Rider
- Banned
Onfeilbaarheid.
Zou dan betekenen dat Paus Paulus VI zich vergiste.
Dat lijkt mij het werkelijke probleem voor Benedictus XVI.
Opheffen verbod, zou dan betekenen opheffen pauselijke
onfeilbaarheid in geloofszaken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onfeilbaarheid
.
.
Re: Onfeilbaarheid.
Hij kan toch als zijnde de vertegenwoordiger v. god even zijn baas bellen voor een koersverandering? (het nummer is 'wereld-ellende, contemplatie, gebed')Easy Rider schreef:Zou dan betekenen dat Paus Paulus VI zich vergiste.
.
Of is ie bang voor de multi's die in hun vaandel "Koelies en consumenten" hebben staan?
Re: Onfeilbaarheid.
Verdomme iedereen weet toch wel dat deze schertsfiguur niet onfeilbaar is, mensen moeten wat zelfstandiger worden en deze figuur gewoon negeren. Bullshit is het, bah.Easy Rider schreef:Zou dan betekenen dat Paus Paulus VI zich vergiste.
.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Re: 'Paus moet condoom en pil toestaan'
Heb ik de invloed van de paus onderschat, heeft hij echt zoveel invloed?lanier schreef:[Volgens de organisaties is het verbod rampzalig voor de armen en machtelozen in de hele wereld.
Fuck met alles.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Correctie:lanier schreef:Volgens de organisaties is het verbod rampzalig voor de armen en machtelozen in de hele wereld.
De katholieke kerk is rampzalig voor de armen en machtelozen in de hele wereld.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
De paus heeft echt zoveel invloed in arme gebieden. In Afrika, Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië heeft de RK-kerk een enorme invloed op de mensen.Heb ik de invloed van de paus onderschat, heeft hij echt zoveel invloed?
Ik denk niet dat deze paus zomaar het verbod tegen het gebruik van condooms zal opheffen. Maar als het zo doorgaat zou dat zomaar tot een breuk kunnen leiden binnen de RK-kerk.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Ben bezig met een boek over Mao Zedong, die liet mensen ook gewoon verhongeren net als Stalin. Allemaal om hun economische hervormingen en hun machtpositie door te drukken. Deze mensen noemen we dictator. Maar iemand die mensen laat creperen vanuit één of ander gelovig dogma noemen we een afgezant van god.....
-
Easy Rider
- Banned
Die breuk bestaat toch al. Misschien dat dan meerlanier schreef: Maar als het zo doorgaat zou dat zomaar tot een breuk kunnen leiden binnen de RK-kerk.
mensen zich bij de Oud Katholieke kerk aansluiten ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oud-katholieke_Kerk
http://en.wikipedia.org/wiki/Jansenism
.
Laatst gewijzigd door Easy Rider op 27 jul 2008 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Je als mens beroepen op een excuusTruus(god) helpt niet om van de lijst van oorlogsmisdadigers af te komen!Bipolair schreef:Ben bezig met een boek over Mao Zedong, die liet mensen ook gewoon verhongeren net als Stalin. Allemaal om hun economische hervormingen en hun machtpositie door te drukken. Deze mensen noemen we dictator. Maar iemand die mensen laat creperen vanuit één of ander gelovig dogma noemen we een afgezant van god.....
Benedictus of Mao+ de rest horen op die lijst thuis (hondenliefhebber of niet!)
Heeft iemand van jullie weleens de gedachte gehad dat door de opmars van b.v. de pil de normen v.w.b. sex enorm zijn vervaagd? Ik wil niet generaliseren, maar een groot gedeelte van de mensheid wipt sindsdien bij willekeur alles wat op zijn pad komt. Deze discussie mag dus wat mij betreft wel wat breder geinterpreteert worden. De media geven het beeld dat sex de optimale invulling van het leven moet zijn. Ook de christen is geneigd te denken dat sex de kroon op de relatie is. In mijn misschien wat conservatieve overwegingen ben ik geneigd te zeggen dat de pil beter niet uitgevonden had kunnen worden, er was immers altijd al het condoom, wat al meer dan voldoende is om ellende te veroorzaken.
Mijn mening is bij deze dus gebaseerd op moraal en fatsoen, en ik denk dat de Paus destijds ook dat fatsoen voor ogen had. Wil iemand wippen, dan moet hij daar ook de eventuele gevolgen van accepteren. Om de paus af te schilderen als een medogenloze dictator a la Mao of Stalin, gaat mij te ver.
Mijn mening is bij deze dus gebaseerd op moraal en fatsoen, en ik denk dat de Paus destijds ook dat fatsoen voor ogen had. Wil iemand wippen, dan moet hij daar ook de eventuele gevolgen van accepteren. Om de paus af te schilderen als een medogenloze dictator a la Mao of Stalin, gaat mij te ver.
Laatst gewijzigd door Explorer op 30 jul 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Operatie ex-zo dus...
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Correctie:The Prophet schreef:Correctie:lanier schreef:Volgens de organisaties is het verbod rampzalig voor de armen en machtelozen in de hele wereld.
De katholieke kerk is rampzalig voor de armen en machtelozen in de hele wereld.
Religieuze macht voedt de zwakkere mens en is daarom de meest corrupte macht ter wereld! Vrij naar W.G. van Dorian.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Explorer schreef:

En waar haal je dat moraal en fatsoen vandaan dan? Bij de Paus ofzo? Als iemand vroeger wipte moest diegene ook de gevolgen daarvan accepteren, en nu ook nog steeds. Condoom of niet, pil of geen pil, als er gewipt moet worden wordt er toch wel gewipt!Mijn mening is bij deze dus gebaseerd op moraal en fatsoen, en ik denk dat de Paus destijds ook dat fatsoen voor ogen had. Wil iemand wippen, dan moet hij daar ook de eventuele gevolgen van accepteren. Om de paus af te schilderen als een medogenloze dictator a la Mao of Stalin, gaat mij te ver.
We will dance again!
Waar je grenzen liggen, ligt je fatsoen. Ik vind het fatsoenlijk als binnen een duurzame relatie van tijd tot tijd gevreeen wordt. Niet dat sex het eikpunt is van een relatie. Wat vind jij fatsoenlijk aan sex?Kitty schreef:Explorer, vertel mij eens wat er precies onfatsoenlijk is aan sex?
Laatst gewijzigd door Explorer op 30 jul 2008 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Operatie ex-zo dus...